آباده، قطب پرورش شترمرغ استان فارس

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده گفت: سالانه هزار و ۶۰۰ تن گوشت شترمرغ در شهرستان آباده تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امینی مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده گفت: این شهرستان با دارا بودن سه واحد پرورش شترمرغ پرواری و یک واحد ترکیبی مولد و پرواری و ۲ هزار قطعه شترمرغ یکی از قطب‌های تولید این پرنده در استان است.

او با بیان اینکه سالانه هزار و ۶۰۰ تن گوشت در مزرعه‌های پرورش شترمرغ در این شهرستان تولید می‌شود، افزود: در شهرستان آباده از سال ۱۳۸۹ نخستین واحد پرورش شترمرغ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر سه واحد صنعتی در شهرستان دارای پروانه بهره برداری هستند و برای ۱۸ نفر اشتغالزایی داشتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: بخشی از گوشت تولیدی در شهرستان مصرف و مازاد آن به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

امینی تصریح کرد: این پرنده با داشتن ضریب تبدیل مناسب، مقاومت بیشتر از سایر پرندگان به انواع بیماری‌ها و انگل‌ها، توقع کمتر در مصرف مواد غذایی و کنسانتره‌های گران قیمت می‌تواند پروتئین بسیار مناسبی را تولید کرده و با تولید گوشت و تخم شتر مرغ نقشی بسیار مؤثر برای سلامت جامعه داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: شترمرغ در فهرست پرندگانی قرار دارد که هیچ نوع ضایعاتی ندارد و تمام قسمت‌های این پرنده اعم از گوشت، پر، پوست و تخم مرغ آن قابل فراوری و بهره برداری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار