دلایلی که نشان می‌دهد منچسترسیتی برای رونالدو بهتر از یوونتوس است

در روز‌های گذشته بحث جدایی ستاره پرتغالی از تیم فوتبال یوونتوس جدی‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نظر می‌رسد که کریستیانو رونالدو به پایان کارش در تورین نزدیک شده است. در روز‌های گذشته شایعات زیادی در خصوص جدایی ستاره پرتغالی از تیم فوتبال یوونتوس و پیوستن او به منچسترسیتی مطرح شده است.

دوران حضور کریستیانو رونالدو در تورین آن طور که باید پیش نرفت. انتظار می‌رفت که ستاره پرتغالی بتواند یوونتوس که بیش از ۲ دهه در قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ناکام بوده را به این افتخار برساند. 

در حالی که کمتر از یک سال از قرارداد رونالدو با یوونتوس باقی مانده است، رونالدو در حال حاضر به مقصد بعدی خود فکر می‌کند. اکنون به نظر می‌رسد که او ممکن است به منچسترسیتی بپیوندد.

در این گزارش ۵ دلیلی که نشان می‌دهد منچسترسیتی می‌تواند مقصد مناسبی برای رونالدو باشد را بررسی می‌کنیم. 

۱- افزایش احتمال کسب ششمین توپ طلا 

یکی از مواردی که کریستیانو رونالدو را از دیگران متمایز می‌کند، عزم او برای برتری دائمی است. اگرچه او در حال حاضر ۵ جایزه توپ طلا را در ویترین افتخاراتش دارد، اما مطمئنا این بازیکن پرتغالی به دنبال افزایش توپ‌های طلای خود است. به ویژه در این شرایط که لیونل مسی با ۶ توپ طلا در این زمینه از او سبقت گرفته است. 

برای کسب جایزه توپ طلا باید یک تیم قوی، یک سرمربی کاربلد با تاکتیک‌های عالی و هم تیمی های بزرگ داشته باشید. رونالدو همه این‌ها و شاید بیشتر را در منچسترسیتی به دست خواهد آورد.

همین حالا منچستر سیتی با بازیکنانی مانند کوین دی بروین و جک گریلیش بر حریفان برتری دارد. علاوه بر این بازیکنانی مانند برناردو سیلوا و کایل واکر که در زمین خستگی ناپذیر هستند با کمک فوق ستاره‌ای مانند رونالدو می‌توانند سیتیزن‌ها را برای مدتی به تیم تسلیم ناپذیر انگلیس و اروپا تبدیل کنند.

۲- آشنایی رونالدو با فضای لیگ برتر انگلیس 

اگر کریستیانو رونالدو در تابستان به منچسترسیتی بپیوندد، این تیم به یک قدرت بلامنازع در لیگ برتر تبدیل خواهد شد. از طرف دیگر ستاره پرتغالی می‌داند که برای موفقیت در لیگ برتر انگلستان چه چیز‌هایی لازم است؛ زیرا بیش از یک دهه پیش در منچستریونایتد حضور داشت. 

رونالدو ۶ سال را در لیگ برتر سپری کرد و در ۱۹۶ بازی برای شیاطین سرخ ۸۴ گل و ۴۵ پاس گل به ثمر رساند. او همچنین ۳ قهرمانی در لیگ، یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۲ جام اتحادیه، یک جام حذفی و نخستین جایزه توپ طلای خود را با پیراهن منچستر یونایتد کسب کرد. 

مطمئنا وقتی رونالدو به لیگ برتر بازگردد، هواداران منچسترسیتی با آغوش باز از او استقبال خواهند کرد.

۳- همکاری با پپ گواردیولا 

همکاری با بهترین مربی جهان برای کریستیانو رونالدو یک امتیاز محسوب می‌شود.

حضور پپ گواردیولا در ورزشگاه اتحاد یکی دیگر از دلایلی است که کریستیانو رونالدو باید به آن فکر کند. سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی بیش از یک دهه است که خودش را به عنوان یکی از برترین مربیان جهان ثابت کرده است.

گواردیولا به بازی گرفتن به بهترین شکل ممکن از بازیکنانش معروف است. لیونل مسی، سرخیو بوسکتس و کوین دی بروین ستاره‌های بزرگی هستند که زیر نظر گواردیولا عملکرد چشمگیری داشتند. 

همکاری با چنین مربی بزرگی می‌تواند به پیشرفت کریستیانو رونالدو، حتی در این مرحله از زندگی حرفه‌ای او کمک کند. افکار گواردیولا از منچسترسیتی تیم مهیبی ساخته و تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که بازیکنی وجود داشته باشد که بتواند به تنهایی سرنوشت بازی‌ها را رقم بزند و کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنان در این زمینه است. از دیدگاه‌های مختلف، ۲ طرف به یکدیگر نیاز دارند و می‌توانند برای همدیگر مکمل بی نظیری باشند. 

۴- شانس بیشتر برای کسب جام 

یوونتوس و منچسترسیتی هر ۲ باشگاه‌های بزرگی هستند، اما در حال حاضر مسیر‌های متفاوتی را در پیش گرفته اند. بیانکونری‌ها در چند سال گذشته هیچ قدرت‌نمایی در اروپا نکرده اند و با از دست دادن سلطه خود در فصل گذشته سری A شرایط مناسبی ندارند. با این حال منچسترسیتی در چند سال گذشته به تیم قدرتمندتری تبدیل شده است. سیتیزن‌ها در ۴ فصل گذشته ۳ عنوان قهرمانی در لیگ برتر، ۴ جام اتحادیه و یک جام حذفی کسب کرده اند. 

منچسترسیتی حتی با صعود به اولین فینال لیگ قهرمانان، با وجود این که برابر چلسی شکست خورد، یک قدم جلوتر رفت. با وجود این که کریستیانو رونالدو در دوران حرفه‌ای خود جام‌های زیادی کسب کرده است، با توجه به ذهنیت پیروزی اش، مطمئنا دوست دارد چند جام دیگر به افتخارات خود اضافه کند. سیتیزن‌ها این کار را برای او آسان‌تر می‌کنند؛ زیرا آن‌ها در حال حاضر برترین تیم در فوتبال انگلیس و شاید در اروپا هستند.


بیشتر بخوانید 


۵- هم تیمی های حرفه ای تر در منچسترسیتی 

فصل گذشته مشخص بود که کریستیانو رونالدو از حمایت کافی در یوونتوس برخوردار نیست. این مهاجم پرتغالی با به ثمر رساندن ۳۶ گل و ۴ پاس گل در مسابقات، نقش خود را به عنوان یک ستاره ایفا کرد. اما درخشش او تحت تاثیر عملکرد نه چندان خوب هم تیمی هایش آنچنان که باید دیده نشد. 

مسلما در منچسترسیتی، رونالدو در هر پست برترین بازیکنان دنیا را کنار خود می‌بیند. در شرایطی که کوین دی بروین و جک گریلیش پشت سر او بازی کنند، رونالدو موقعیت‌های گلزنی زیادی به دست می‌آورد و این امتیازی است که رونالدو در یوونتوس از آن برخوردار نبود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار