شمار بستری‌شدگان کرونایی در آمریکا به بالاترین سطح از ژانویه رسید

در پی جولان گونه کرونای دلتا در آمریکا، تعداد بیماران بستری شده در این کشور به بالاترین سطح از ژانویه امسال رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با ادامه شیوع سویه دلتای کرونا در آمریکا، بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کرونایی در سراسر این کشور بستری شده اند که بالاترین رقم بیماران کرونایی بستری شده از ژانویه امسال است.

بر اساس گزارش مرکز علوم و مهندسی سیستم‌های دانشگاه جانز هاپکینز، تا ساعت ۱۹:۲۱ پنج شنبه تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۳۸ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۷۶ نفر افزایش یافت و تعداد کل کسانی که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند به ۶۳۳ هزار و ۴۵۱ نفر رسید.

داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نشان می‌دهد تا روز چهارشنبه، بیش از ۱۰۰ هزار و ۳۱۷ بیمار کرونایی در سراسر آمریکا بستری شدند که در مقایسه با ۹ هفته گذشته ۶ برابر افزایش را نشان می‌دهد و بیش از دو برابر آماری است که در بازه زمانی مشابه سال گذشته منتشر شده است.

اگرچه کادر درمانی و کارشناسان بهداشتی آمریکا گفته اند که اکثریت گسترده بیماران کرونایی بستری شده افراد واکسینه نشده‌اند، اما درباره اجباری شدن استفاده از ماسک و واکسیناسیون همچنان بحث‌ها ادامه دارد.

گِرگ ابوت، فرماندار ایالت تگزاس روز چهارشنبه یک فرمان اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن سیاستی که همه نهاد‌های دولتی را در سراسر این ایالت از اجباری کردن واکسیناسیون منع می‌کند، ادامه می‌یابد.

ران دی سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا نیز بر یک فرمان اجرایی پافشاری می‌کند که مدارس را از اجباری کردن استفاده از ماسک برای دانش آموزان در کلاس منع می‌کند.

جی رابرت پریتزکر، فرماندار ایالت ایلینوی از ایالت‌های غرب میانه آمریکا روز پنج شنبه دستور اجباری بودن واکسیناسیون همه دانش آموزان از کودکستان تا کالج، دانش آموزان دبیرستان‌ها و همه کارکنان کادر درمانی در سراسر این ایالت را صادر کرد.

روزنامه شیکاگو تریبیون روز پنج شنبه گزارش کرد که پریتزکر همچنین استفاده از ماسک را در میحط‌های سرپوشیده برای همه افراد ۲ سال و بالاتر در سراسر این ایالت اجباری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
تو مملکت خودتو درست کن
آخرین اخبار