درخواست کنگره از شبکه‌های اجتماعی برای تحویل اطلاعات مربوط به حادثه ۶ ژانویه

کنگره آمریکا از مدیران فیس بوک، یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی خواست تمامی اسناد و مدارک مربوط به حمله ۶ ژانویه را تحویل دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته بررسی حادثه ۶ ژانویه در کنگره در ادامه تحقیقات خود در مورد حادثه حمله به ساختمان کنگره از مدیران شبکه های بزرگ اجتماعی از جمله فیس بوک و توئیتر خواست پرونده تمامی پیام‌های مربوط به مکالمات حمله کنندگان به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه سال جاری میلادی را در اسرع وقت تحویل نمایندگان آمریکا دهند.

پیشتر گوگل اسناد مربوط به حادثه ۶ ژانویه شامل مکالمات، طراحی‌ها و داده‌های جستجو در زمینه اعمال خشونت در اطراف ساختمان کنگره را تحویل مسئولان آمریکایی داده بود.
مدیران شرکت‌های بزرگ از جمله توئیتر و یوتیوب فعلاً به این درخواست کنگره واکنشی نشان نداده اند. برخی از شبکه‌های اجتماعی نیز در پاسخ به این درخواست کنگره گفته اند تمامی حساب‌های مرتبط با اعمال خشونت که مرتبط با حادثه ۶ ژانویه در اطراف ساختمان کنگره بوده است را پیشتر حذف کرده اند.

الکس استاموس، افسر ارشد امنیتی فیس بوک در این رابطه گفت: احضاریه‌های کمیته‌های کنگره این قدرت را ندارد که شرکت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را وادار کند مدارک و اسناد مربوط به کاربران خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

برخی پلتفرم‌های اجتماعی در آمریکا مدتهاست به دلیل عدم کنترل اطلاعات و محتوا‌های افراط گرایانه مورد انتقاد مقامات این کشور هستند. به گفته منابع خبری پس از حادثه حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه سال جاری میلادی، موضوعاتی مانند برتری سفیدپوستان و قدرت گرفتن شبه نظامیان در داخل آمریکا به چالش‌هایی در زمینه افراط گرایی داخلی تبدیل شده است.

کنگره همچنین در روز‌های اخیر اعلام کرده حدود ۳۰ نفر از نزدیکان و اطرافیان دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا با حادثه ۶ ژانویه ارتباط مستقیم دارند. با وجود اعتراض جمهوری خواهان و اختلاف شدید آن‌ها با دموکرات‌ها بر سر تحقیق در مورد حادثه حمله به ساختمان کنگره، مجلس نمایندگان آمریکا با تشکیل کمیته‌ای ویژه در صدد شفاف سازی زوایای مختلف این حادثه است که به عنوان یکی از بدترین اتفاقات در تاریخ آمریکا از سال ۱۸۱۲ ثبت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار