اجرای ۱۸۰ کیلومتر فیبرنوری در شهرستان کوهرنگ

فرماندار کوهرنگ گفت: با انجام عملیات فیبرنوری به طول ۱۸۰ کیلومتر در این شهرستان، بسیاری از مناطق کوهرنگ به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی زمانپور فرماندار کوهرنگ از انجام عملیات فیبرنوری به طول ۱۸۰ کیلومتر در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح بسیاری از مناطق شهرستان به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود.

او افزود: یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان به ویژه مردم مناطق سخت‌گذر، اتصال به اینترنت پرسرعت است که اگر چه در سال‌های گذشته از طریق سایت‌های هوایی بسیاری از روستا‌ها از جمله سرآقاسید به اینترنت متصل شده، اما تلاش می‌شود اینترنت ثابت و پرسرعت نیز در این مناطق ایجاد شود.


بیشتر بخوانید


زمانپور اضافه کرد: علاوه بر اجرای ۱۸۰ کیلومتر فیبرنوری که شامل هر سه بخش مرکزی، بازفت و دوآب‌صمصامی می‌شود بلکه ۶۰ کیلومتر فیبرنوری برای اتصال اینترنت پرسرعت روستای سرآقاسید در مرحله مطالعات است و به زودی وارد فاز اجرا می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر به جز نقاط سخت‌گذر، تمامی مدارس شهرستان مجهز به اینترنت هستند و قابلیت اتصال به شبکه شاد را دارند.

زمانپور با اشاره به وجود ۲۲۳ روستا در این شهرستان، خاطر نشان کرد: بسیاری از این روستا‌ها در حال حاضر از امکان اتصال به اینترنت پرسرعت محروم هستند که با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا می‌توان این امکان را در تعدادی از این روستا‌ها ایجاد کرد.

او افزود: تاکنون ۲۰ ایستگاه دیجیتال در شهرستان کوهرنگ بهره‌برداری شده و امسال نیز چهار سایت مخابراتی در مناطقی از جمله بیرگان و دوآب صمصامی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار