پیشرفت ۸۰ درصدی ۶ مجتمع گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیشرفت ۸۰ درصدی ۶ مجتمع‌ گلخانه‌ای در استان خبر داد.

قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: یکی از راه‌های مدیریت درست برای بهره وری بیشتر از آب، نهضت گلخانه‌ای است و از آنجایی که برای مدیریت پیشرفته منابع آب باید تولید محصولات بالا باشد نمی‌توان در فضای باز این کار را انجام داد، زیرا مصرف آب بالا می‌رود؛ بنابراین برای به نتیجه‌ درست رسیدن، به نهضت گلخانه‌ای روی آورده ایم.

او افزود: از محل اعتبارات دولتی و شرکت شهرک‌ها تفاهم نامه‌ای تحت عنوان نهضت گلخانه‌ای هزار هکتاری امضاء شد که قراردادی با ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار از محل آن برای ایجاد زیر ساخت‌های مجتمع گلخانه‌ها منعقد شده است.

قوسی ادامه داد: از مجموع هزار هکتار مشخص شده در قرارداد، تاکنون ۳۰ درصد یعنی ۳۰۰ هکتار که شامل ۶ مجتمع گلخانه‌ای می‌شود به پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد رسیده است و آماده واگذاری به علاقمندان و فارغ التحصیلان رشته کشاورزی است؛ ایجاد زیرساخت باقی مجتمع‌ها نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: فارغ التحصیلان، افراد فاقد شغل که دوره آموزشی دیده باشند و علاقه‌مندان به کشت‌های گلخانه‌ای می‌توانند با مراجعه به شرکت شهرک‌های کشاورزی برای واگذاری گلخانه ثبت نام کنند.

او عنوان کرد: همچنین تسهیلاتی برای کمک به راه اندازی تولید گلخانه‌ای به افراد داده می‌شود که سود این تسهیلات در کمترین حالت ۱۲ و نیم درصد است که البته به همان نیز یارانه ۴ درصدی تعلق می‌گیرد و درصد سود آن پایین‌تر می‌آید.

قوسی در پایان بیان کرد: در حال حاضر مجتمع گلخانه‌ای محمدیه در چرخه تولید و بهره برداری است و بیش از نیمی از کارکنان و جوانان این مجتمع را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار