قیمت هویج از موز پیشی گرفت

این روز‌ها قیمت هویج در میوه فروشی‌ها از موز بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، روزگاری بود که موز به عنوان یک میوه اعیانی در بازار فروخته می‌شد و قیمت آن در صدر میوه‌ها قرار داشت، اما در حال حاضر قیمت هویج از موز پیشی گرفت و این نارنجی پوش در قیمت به موز فخر فروشی می‌کند.

چندین روز است که قیمت هویج به دلایل مختلف به طرز غیرمعمول و غیر منطقی بالا رفته به گونه‌ای که قیمت این سیفی نارنجی در میوه فروشی‌ها از موز بیشتر شده است.

در برخی مغازه‌های میوه فروشی محله‌های شهر اراک قیمت موز حدود ۲۵ هزارتومان است و این در حالی است که قیمت هویج با ۱۰ هزارتومان بیشتر حدود ۳۵ هزار تومان است.

هرچه قیمت هویج بالاتر می‌رود دست مردم در خرید این میوه پرخاصیت کوتاه‌تر می‌شود و این گرانی مردم را ناراضی کرده است.

خبرنگار ما سری به میدان تره بار و بازار میوه شهر اراک زده و از فروشنده‌ها و مردم در مورد قیمت سیفی جات از جمله هویج سوال کرده است

مردم گفتند: واقعا از گرانی سیفی جات از جمله هویج ناراضی هستند و می‌گفتند قیمت‌ها روزانه تغییر می‌کند.

با توجه به اینکه برخی از مردم علت افزایش تقاضا برای خرید هویج را مفید بودن آن برای کرونا دانستند خبرنگار ما سراغ کارشناسان تغذیه رفته و از آنها پرسیده آیا واقعا هویج برای کرونا مفید است؟

غفاری کارشناس تغذیه با تائید این مطلب گفت: تنها هویج نیست که برای بیماری کرونا مفید است بلکه میوه‌های دیگر هم از جمله شلیل، هلو، فلفل دلمه‌ای رنگی و میوه‌های که هم رنگ سیفی جاتی، چون هویج هستند هم برای بیماری کرونا مفید هستند.

جعفری کارشناس غذا و دارو هم در این رابطه گفت: گران شدن قیمت هویج به دلیل افزایش تقاضا و سوء استفاده برخی افراد و دلالان از این موقعیت برای سودجویی است.

در یکی دو سال گذشته گران شدن قیمت میوه و سیفی جات طبق منطق و اصولی افزایش می‌یافت، اما حالا قیمت هویج روزانه و تصاعدی افزایش می یابد .

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.