شرکت برق در واکنش به گرانی قبض‌ها؛

قبض برق بوشهری‌‌ها طبق مقررات صادر شده است

شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اعلام کرد: قبض برق مشترکان این استان طبق مصوبه‌های هیات وزیران صادر شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد انحرافی صورت نگرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شرکت توزیع برق استان بوشهر با اشاره به گلایه برخی از مشترکان درباره افزایش هزینه برق مصرفی، اعلام کرد: مقررات مندرج در مصوبه‌های هیات وزیران ملاک محاسبه بهای برق مصرفی مشترکان است و این شرکت نیز مکلف به رعایت مفاد مصوبه یاد شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: طبق این مصوبه‌ها مشترکان خانگی در استان بوشهر با توجه به شرایط خاص اقلیمی آب و هوایی از تعرفه گرمسیری نوع یک برخوردار هستند که در واقع بیشترین یارانه بخش انرژی در این تعرفه به آنان تعلق می‌گیرد و در زمان حاضر نیز این میزان، مبنای محاسبات عرضه انرژی به مشترکان است.

شرکت توزیع برق استان بوشهر با اشاره به اینکه افزایش هزینه برق از اول اردیبهشت اعمال شده، آورده است: طبق تعرفه جدید، هزینه برق مشترکانی که الگوی مصرف خانگی ( مصرف کمتر از ۶هزار کیلووات ساعت در دوره دو ماهه) را رعایت می‌کنند ۷ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است و مشترکان پرمصرف (بالای ۶هزار کیلو وات ساعت در دوره دو ماهه) مشمول افزایش نرخ مازاد به میزان ۱۶ درصد نیز می‌شوند. 

این شرکت عنوان کرده است: بررسی‌های میدانی و تحلیل‌های مقایسه‌ای موجود در سامانه جامع خدمات مشترکین، نشان می‌دهد که در مجموع محاسبات انجام شده بر اساس مصوبات ابلاغی بوده و از این بابت انحرافی مشاهده نشده است. 

شرکت توزیع برق استان بوشهر در اطلاعیه خود، با اشاره به اینکه ۳/۸ درصد مشترکان خانگی برق در بوشهر پرمصرف هستند، از مشترکان کم مصرف و خوش مصرف تشکر کرد و از همه به ویژه مشترکان پر مصرف خواست به منظور کاهش هزینه برق مصرفی خود و همچنین کمک به جلوگیری از اعمال خاموشی ناخواسته الگوی مصرف را رعایت کنند.


بیشتر بخوانید


این شرکت همچنین تاکید کرده است که  آمادگی کامل دارد در صورتی که ابهاماتی در زمینه محاسبه  بهای برق مصرفی وجود داشته باشد به تفکیک انشعاب و به صورت ویژه بررسی کند تا در صورت نیاز اصلاح شود.

 مشترکان برق می‌توانند از طریق لینک ارسالی در پایین پیامک قبض برق مصرفی، برنامه برق من را نصب کنند تا ضمن برخورداری از همه خدمات برق به صورت غیر حضوری، اصل قبض برق مصرفی را دریافت کنند و از سوابق مصرف و اطلاعات تکمیلی آگاه شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.