رونمایی از پوستر سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

آیین رونمایی از پوستر سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، روز یکشنبه در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین رونمایی از پوستر سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز یکشنبه ۷ شهریور با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید موسی موسوی قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب و معاونین و مدیران مجمع برگزار شد.

شهریاری پس از این مراسم طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «صلح و پرهیز از تنازع و تفرقه در جهان اسلام» هم‌زمان با هفته وحدت برگزار می‌گردد.

وی با بیان اینکه ما امروزه در جهان اسلام با مشکلات عدیده‌ای از جمله جنگ، تفرقه و تنازع مواجه هستیم، اظهار کرد: دشمنان جهان اسلام و استکبار جهانی درتلاش هستند مشکلاتی را برای جهان اسلام به وجود آورند؛ بنابراین امسال موضوع سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را صلح قرار داده‌ایم که یک ادبیات قرآنی است تا امت اسلامی با تلاش، همدلی و هم‌افزایی بتوانند مشکلات موجود در جهان اسلام را حل کنند، بتوانند با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند و با همکاری یکدیگر امت واحده اسلامی را تشکیل دهند و شاهد برقراری اتحادیه کشور‌های اسلامی در سایه صلح و امنیت باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: برای کنفرانس سال جاری محور‌ها و مقالاتی را پیرامون صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام داریم که این محور‌ها در سایت کنفرانس به آدرس https://iuc.taqrib.ir/fa در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

شهریاری اظهار کرد: از همه اندیشمندان در سراسر جهان اسلام دعوت می‌کنیم که مقالات و سخنرانی‌های خود را ارسال کنند، تا ان‌شاءالله بتوانیم در هفته وحدت این سخنرانی‌ها را در مقابل دیدگان علاقه‌مندان قرار دهیم؛ شایان ذکر است این کنفرانس از شبکه‌های اینترنتی و صداوسیما به‌صورت مستقل پخش خواهد شد.
وی افزود: بدون تردید حضور دانشمندان و فرهیختگان جهان اسلام مغتنم خواهد بود و ما از آنان درخواست می‌کنیم که با حضور پررنگ خود در این کنفرانس همانند سال گذشته مایه افتخار مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امسال هم به‌صورت وبیناری برگزار می‌شود، گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در صدد است که اگر شیوع ویروس کرونا به‌اندازه‌ای فروکش کند، تعداد محدودی از میهمانان خارجی را به‌صورت حضوری با حفظ و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دعوت کند؛ اما اصل کنفرانس به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار