بهره برداری از تقاطع ضیاءآباد قزوین تا پایان امسال

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تقاطع ضیاءآباد واقع در آزادراه قزوین - زنجان در صورت تامین اعتبارات لازم امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،مجتبی دایی دایی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: دسترسی‌های موجود در تقاطع ضیاءآباد - نیکویه در آزادراه قزوین - زنجان به دلیل تردد‌های غیرمجاز و غیراصولی رانندگان و نبود ایمنی‌های طی سال‌های گذشته باعث وقوع تصادفات بی شمار منجر به فوت و خسارتی شده و مسدود سازی‌های صورت گرفته توسط اداره کل راهداری نیز نتایج مطلوبی را طی این مدت به همراه نداشته است و به همین لحاظ اصلاح مسیر و ایجاد ایمنی مطلوب در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام کار‌های مطالعاتی طرح مورد نظر اجرایی این زیرگذر، شامل چهار رمپ ورودی و خروجی از آزادراه قزوین - زنجان به شهر ضیاءآباد، هر یک به طول تقریبی ۱۵۰ متر به همراه احداث ۲ میدان در شمال و جنوب زیرگذر در نظر گرفته شد.

این مسئول با بیان اینکه ساخت تقاطع ضیاءآباد براساس موازین فنی، استاندارد‌ها و آیین نامه‌های به روز جهانی، عبور و مرور ایمن را برای وسایل نقلیه سبک و سنگین در نظر گرفته، تصریح کرد: اجرای رمپ‌های مورد نظر به همراه یک دستگاه پل زیرگذر موجود که آسفالت آن نیز بهسازی شد و حدف قوس عمودی غیراستاندارد، حد فاصل پل‌های زیرگذر راه آهن و آزادراه نیز باعث ارتقای ضریب ایمنی این مسیر شده است.

به گفته وی در حال حاضر آسفالت میدان‌های شمالی و جنوبی، زیرگذر‌ها و همچنین رمپ‌های ورودی از سمت آزادراه قزوین - زنجان و خروجی به سمت نیکویه انجام و ۲ رمپ باقیمانده، شامل خروجی‌ها از سمت ضیاءآباد به زنجان و قزوین به سمت نیکویه در حال انجام است.

دایی دایی افزود: از زمان آغاز به کار این طرح یعنی از آبان ۹۷ تاکنون ۱۵۸ هزار و ۴۷۶ متر مکعب خاکبرداری و ۱۰ هزار و ۹۷۰ متر مکعب خاکریزی صورت گرفته و پروژه نیز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵ میلیارد ریال هزینه روشنایی این پروژه شده و ۲۵ میلیارد ریال نیز برای امسال اعتبار تخصیص داده شده، اضافه کرد: تاکنون ۶۰ میلیارد ریال هزینه این طرح شده است که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، امسال شاهد بهره برداری کامل آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.