نشست خبری سومین رویداد رویازی برگزار شد/ یادی از تهیه‌کننده فقید «دیرین دیرین»

نشست خبری سومین رویداد رویازی با حضور مدیران سابق و فعلی مرکز انیمیشن حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امیررضا مافی رئیس مرکز انیمیشن حوزه هنری در نشست خبری سومین رویداد «رویازی، پیچ بزرگ تهران ۱۴۰۰»، با بیان این موضوع که برگزاری رویداد رویازی محصول مطالعاتی است که آقای کاوه و گروهشان در جشنواره‌های بین المللی دیده بودند و سپس در گفتگو با بزرگان انیمیشن پیشنهاد دادند برای رسیدن به شفافیت و عدالت در این حوزه، نخستین پیچینگ انیمیشن را در ایران برگزار کنند.

او ادامه داد: اگر در حوزه سینما و سریال سازی تهران منبع تولید است و همه دفاتر سینمایی اینجاست، اما در انیمیشن اینطور نیست و در سراسر کشور استودیو‌های انیمیشن سازی وجود دارد. مثل روستایی در اطراف اراک، زاهدان، بوشهر و شهرهای دیگر. رویازی برای برقراری عدالت و شفافیت آمده است.

مافی با اشاره به مرحوم ابوالحسنی تهیه‌کننده مجموعه انیمیشن دیرین دیرین، یاد او را که اوایل فروردین ماه امسال بر اثر کرونا درگذشت، زنده کرد.

در ادامه حسین شیخ‌الاسلام از فعالان حوزه انیمیشن درخصوص تهیه‌کننده فقید مجموعه انیمیشن دیرین دیرین بیان کرد: ما عادت نداشتیم جلسه‌ای با این اهمیت درخصوص انیمیشن ایران برگزار شود و ایشان حضور نداشته باشد. هنوز جای خالی‌شان در صنعت انیمیشن ایران حس می‌شود.

او افزود: صحبت درباره محمد ابوالحسنی واقعاً سخت است، اما می‌شود او را با دو مشخصه اصلی تعریف کرد. یکی رویایی زیستن بود که در ایشان وجود داشت و باعث اتفاقات ویژه‌ای در انیمیشن ما شد. مثل خلق قسمت‌های روزانه از یک انیمیشن که کار فوق العاده‌ای بود. دوم اینکه همخوانی انیمیشن و آزادی را بسیار خوب فهمیده بود و مرزی در اندیشیدن به اتفاقات جدید نداشت. مثل چیزی که امروز در برگزاری رویدادی همچون پیچینگ رویازی می‌دیدیم. ابوالحسنی واقعا برای مردم کار می‌ساخت.

ضامنی مدیرکل دفتر ارزیابی و پایش حوزه هنری نیز در این نشست با بیان این موضوع که حوزه هنری با همکاری مرحوم ابوالحسنی یک پروژه وب سری تولید کرده که در آینده از آن رونمایی می‌شود، عنوان کرد: ایشان دو ویژگی داشت که درسی برای چهره‌های جدید این حوزه است. او کسی بود که کارآفرین و اهل ریسک بود. البته نه ریسک کورکورانه. ما شاید تا سال‌ها در حوزه انیمیشن نتوانیم کسی را مثل ایشان پیدا کنیم. ویژگی دوم هم این بود که هنر هدایتگری را در این عرصه بلد بود. انیمیشن هنر انفرادی نیست، و اقای ابوالحسنی با این ویژگی افرادی را در کنار هم قرار می‌داد که مکمل هم بودند.

هادی اسماعیلی رئیس بنیاد توزیع سازمان سینمایی حوزه نیز در سخنانی عنوان کرد: مرحوم ابوالحسنی یکی از ژنرال‌های حوزه انیمیشن ایران بود. اگر نگوییم مهم‌ترین فرد، قطعا یکی از مهم‌ترین افراد این حوزه بود که ادبیات کارآفرینی را به انیمیشن اضافه کردند. کار کردن با ایشان جز آرزو‌های خیلی از فعالان حوزه انیمیشن ایران بود، و حتی خیلی‌ها می‌خواستند که با ایشان عکس یادگاری بیاندازند. چون ایستادن کنار ایشان هم کار‌ها را پیش می‌برد، چه برسد به همکاری و همفکری با ایشان.

در ادامه این نشست، با دعوت از خانواده مرحوم ابوالحسنی از پرتره‌ای که به یاد ایشان طراحی شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
به نظرم ژنرال کمه ، واقعا ایشان سپهبد انیمیشن ایران بود.از مردان میدان خنده در کنار رامبد جوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
امسال دو سیمرغ اصلی را از دست دادیم که هر کدام برای مردم متحرم بودند : محمد ابوالحسنی و ارشا اقدسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
مسئولین باید بدلیل بی توجهی شان به وضع کرونا که صدها آدم از جمله تهیه کننده دیرین دیرین نابهنگام فوت می کنند ، محاکمه شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
دیرین دیرین همیشه پرطرفدار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
ابوالحسنی از بزرگترین سیمرغ های انیمیشن و در واقع بنیانگذار نمایش خانگی بود که متاسفانه هیچ وقت مورد توجه قرار نگرفت.لطفا بیشتر توجه کنید
آخرین اخبار