محمودزاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جزئیات وام ودیعه مسکن برای مستاجران نیمه دوم سال

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص جزئیات وام ودیعه مسکن برای مستاجران نیمه دوم سال توضیحاتی ارائه داد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه متقاضیان وام ودیعه مسکن تا تاریخ اعلام شده در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا می‌توانند در سامانه برای این وام ثبت نام کنند، گفت: کسانی که نیمه دوم سال مهلت قراردادشان است، می‌توانند مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند.

او ادامه داد: در سال گذشته هم کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال بود، مدارک خود را بارگذاری کردند و امسال هم همانند سال گذشته و طبق رویه سال قبل این اقدامات انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها اقدامات لازم برای دریافت تسهیلات را انجام دهند، افزود: برنامه ریزی‌ها صورت گرفته و متقاضیان می‌توانند نام بانک و شعبه مورد نظر را انتخاب و مراحل روند پرداخت را طی کنند.

او یادآور شد: در صورتی که متقاضیان مدارک خود را زودتر به بانک‌ها ارائه دهند و مراحل اداری را طی کنند، روند پرداخت تسهیل و تسریع‌ خواهد شد.

محمود زاده اظهار کرد: بانک‌ها اطلاعات و آمار کسانی که به آنها تسهیلات پرداخت شده در سامانه  بارگذاری می‌کنند اما هنوز آمار دقیقی از این تعداد به ما اعلام نشده  و در آینده نزدیک اطلاعات جدیدی از  متقاضیانی که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، ارائه خواهیم کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن ادامه خواهد یافت، گفت: طرح جهش تولید مسکن در قالب نهضت ساخت مسکن قرار دارد و تمامی طرح‌های تامین مسکن شامل گروه‌های هدف می‌شوند.

محمود زاده بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۵۰۰ هزار واحد مسکونی عملیات اجرایی شان آغاز شده و برنامه ریزی لازم را برای تعدادی که دولت متعهد شده، انجام داده ایم و به مرور جزئیات این برنامه‌ها اعلام عمومی می‌شود.

او توضیح داد: در حال حاضر ساخت این ۵۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و تمامی این برنامه‌ها در راستای اقدامات حمایتی دولت انجام می‌شود تا زمینه برای خانه دار شدن مردم راحت‌تر صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اعتقاد ما آن است که هر سازنده ذی صلاح چه در قالب تعاونی و چه به صورت پیمانکاری و انبوه ساز می‌تواند اقدام به ساخت مسکن کند، افزود: وزارت راه و شهرسازی این اختیار را به شورای مسکن استان‌ها داده تا هر متقاضی که بتواند به تعهد خود عمل کند اجرا و ساخت این واحد‌ها به او واگذار شود.

بازار مسکن با کاهش التهاب مصالح ساختمانی به ثبات می رسد

او توضیح داد: تعاونی‌ها در برخی پروژه‌های مسکنی عملکرد خوبی داشتند، اما ما به شورای مسکن تمامی بخش‌ها اعلام کرده ایم که هر سازنده و یا هر تعاونی که در این بخش ذی صلاح و مجوز قانونی داشته باشد این فعالیت‌ها را می‌تواند انجام دهد.

محمود زاده همچنین درباره قیمت مسکن و اثر گذاری گرانی مصالح ساختمانی در این بخش هم گفت: ما امیدوار هستیم، قیمت مسکن که به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و التهاب‌های موجود در این بازار دچار نوسان شده، زودتر ساماندهی و به پایداری قیمت برسد چرا که این نوسانات موقتی است و به زودی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۱:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
خدا وکیلی من خرم آباد هستم تازه عقدکردم پیش پدر و مادرمم سرپرست بودم ماهی ۳میلیون کرایه میدم الانم بعداز ۴۲ سالگی عقد کردم عروسیم ماه بعدی هست ۲۹مهر پیش خونه ۵۰ میلیون هیچ خونه ای نیست وام هم ۴۰ میلیونه خدا وکیلی چه خاکی به سرم بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
به خدا مسخره شو درآوردن با اون وام دادنشون من الان دوماه میشه که ثبت نام کردم هنوز هیچه به هیچه الکی به مردوم قول میدم ولی عمل نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
منم مثل هزاران ایرانی دیگر متاسفانه با این همه ثروت مستاجرهستم زمان اجاره کردن خانه صاحب ملک به من کد رهگیری ندادگفت مالیات برای من محاسبه می‌شود حالا که نیاز به کد داشتم پیگیری کردم مالک گفت این کار انجام نمیدم به دلیل اینکه من ملک زیاد دارم و زنجیر وار اگه کد رهگیری به شما بدم دولت مالیات سنگینی برای من محاسبه می کنه
Iran (Islamic Republic of)
هادی احمدی
۱۴:۰۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
با عرض سلام چرا داخل اخبار میگن قسط وام 25میلیون میشود 400هزار خوردی ولی بانک میگه 800هزارتومان چرا آخه باید اینجوری باشه لطفان اطلاع رسانی کنید چون اگر کسی پول داشت 800,قسط بده که دیگه نیازی به این 25تومان نداشت چهره بانکی هم میری میگه وفقط 3سال هست با قسط ماهیانه 800تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
من در کرمانشاه زندگی میکنم دوباره ثبت نام میکنم الان باهزار بدبختی تعین بانک کردم میگه باید وام گیرنده شغل معتبر داشته باشه این چ مسخره بازی در میارید واقعا خجالت داره اگه با شغل وام کیرنده کار دارید دیگه این دوتا ضامن برا چیه هی امار الکی بدید بگید وام دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
هنوز به بانکها دستور العملی جهت پرداخت اعلام نکردی رفتید نیمه دوم والله خجالت دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام
خدا شاهد است که این جوری میگن نیست تو شهر قم ثبت نام کردیم بعد از چند ماه پیامک تعیین شعبه(ملی) امده و بعد از مراجعه به بانک میگه ما وام ودیعه نداریم رفتیم بانک صدرات میگه چنیین وامی نداریم برید بگردید تا بانک که وام میده رو پیدا کنید تازه اگر هم بدیم دو تا ضامن کسر حقوق مگه میتونید جور کنید
Iran (Islamic Republic of)
طالب
۱۲:۴۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
آوینا و آیناز:
سلام وقتتون بخیر
لطفا در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن بانک یه گزارش تهیه کنی...
من از برج ۴ امسال که گفتن سایت بازه برای ثبت نام ... وام ودیعه مسکن ثبت نام کردم اما بعد از اینکه به بانک مراجعه می کنم می گین برای ما بخش نامه ای ارسال نشده و ما پرداخت نمی کنیم...
به خدا این دو ماه ما سر گردون این بانکها شدیم....
تو خدا یه گزارش از این موضوع بکنی.

تو سایت سه بانک معرفی شدن ملی ، ملل و سپه... دهلران فقط دو بانک داریم ملی و سپه که هر دو عدم پرداخت می کنند...
سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۱:۳۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
ماثبت نام کردیم ولی وقتی رفتیم بانک بهمون گفتن هیچگونه بخشنامه ی جدیدی برای پرداخت به ماابلاغ نشده
آخرین اخبار