تخصیص بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بندر صیادی آبادان

مدیرکل شیلات استان خوزستان میزان اعتبار تخصیص یافته برای اجرای پروژه احداث بندر صیادی در آبادان را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

فتح الله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، صنعت صید و صیادی را در شهرستان‌های ساحلی آبادان و خرمشهر، حائز اهمیت خواند و گفت: به همین منظور درصدد به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه در راستای اشتغالزایی، رونق و توسعه این صنعت هستیم.

او، با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل و به روزرسانی تاسیسات و بنادرصیادی در این شهرستان‌ها افزود: در حال حاضر ۳ بندر صیادی در آبادان و یک بندر صیادی در شهرستان خرمشهر در حال فعالیت هستند؛ همچنین پروژه ملی، بندرصیادی آبادان نیز در دست اجرا است.

روند احداث بندرصیادی آبادان

مدیر کل شیلات خوزستان ادامه داد: روند احداث بندرصیادی آبادان، با مساحت حدود ۵ هکتار از  سال ۸۹ و بیش از یک دهه آغاز شده است که فاز اول این طرح با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال بهره برداری است و مراحل تکمیلی نیز در حال انجام است.

به گفته ابوعلی، این بندرصیادی، ظرفیت پهلوگیری ۱۲۰ فروند لنج صیادی را خواهد داشت و حفظ اشتغال ۳ هزار و ۸۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

مدیر کل شیلات خوزستان، به اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال به منظور تکمیل بخش زیادی از این پروژه در لایحه بودجه امسال، اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌کنیم سال ۱۴۰۳ روند ساخت این طرح تکمیل شود.

او افزود: برای توسعه بنادر صیادی در این شهرستان ها، نیز با توجه به شرایط سخت صیادان در شهرستان خرمشهر، در مینوشهر یک بندر صیادی جایگزین در نظر گرفته شده است که مطالعات رو به اتمام است و در نیمه دوم سال جاری وارد عملیات اجرایی این طرح خواهیم شد.

طرح ملی بندر صیادی مینوشهر

ابوعلی در رابطه با مختصات فیزیکی طرح ملی بندر صیادی مینوشهر گفت: مساحت این طرح حدود یک هکتار برنامه ریزی شده است و میزان سرمایه گذاری در این طرح، یک هزار میلیاردریال پیش بینی شده است.

مدیر کل شیلات خوزستان در پایان، مزایای عمده احداث این بندر صیادی جدید را حفظ اشتغال برای یک هزار و ۵۰۰ نفر، کم شدن فاصله ۵۰ کیلومتری صیادان خرمشهری تا دریا، رفع مشکل تور‌های عرضی در رودخانه کارون و فعال شدن صنایع جانبی و گردشگری در منطقه برشمرد.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: شیلات ، صیادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.