اجرای ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و رزمی در هفته دفاع مقدس در گیلان

استاندار گیلان در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس در تاریخ انقلاب و ایران اسلامی ماندگار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان گفت: هشت سال دفاع مقدس با ترویج و جاودانگی اتحاد و همبستگی ملت و روحیه ایثار و از خودگذشتگی، ایران و انقلاب را برابر هر آسیبی مصون می‌دارد.

او با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های مختلف و متنوع در هفته دفاع مقدس گفت: بزرگداشت دفاع مقدس با اجرای برنامه‌های نمادین، بهترین و مهمترین ابزار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت به نسل‌های امروز و آینده محسوب می‌شود.

استاندار گیلان همچنین با تاکید بر بروز روحیه ایثار و از خودگذشتگی در شرایط شیوع بیماری کرونا افزود: وجود روحیه ایستادگی، فداکاری و مقاومت در جامعه امروز و در شرایط شروع بیماری کرونا از سوی کادر بهداشت و درمان و نیرو‌های جهادی، به واسطه انتقال فرهنگ بی بدیل دوران دفاع مقدس است.

مصطفی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان هم در این نشست با اشاره به اهمیت انتقال فرهنگ سال‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده برخی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال را تشریح کرد.

او تصریح کرد: برنامه کشوری تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان سال‌های دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه بزرگ فرهنگی - رزمی با پوشش تلویزیونی، برگزاری صبحگاه مشترک، برپایی یادواره‌های شهدا، رونمایی از ۲۵ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی - ورزشی، برپایی میز خدمت با مشارکت دستگاه‌ها و ادارات کل استان و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از مهمترین ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در گیلان است.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.