رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: ۱۳۰ نفر در مسابقات قرآنی حائز رتبه شده و به مرحله استانی راه یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجتبی جمالی، رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه در مرحله استانی خبر داد و گفت: مسابقات استانی در روز جمعه ۱۲ شهریور در  امامزاده عبدالله همدان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

او افزود: این مسابقات را ۱۰ نفر داوری خواهند کرد که سه نفر از این داوران از داوران بین‌المللی هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: مسابقات مرحله شهرستانی با حضور ۳۲۰ شرکت کننده از ۱۸ تیرماه آغاز و تا ۱۴ مرداد برگزار شد.

جمالی عنوان کرد: ثبت نام چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۳ اردیبهشت آغاز شده بود که آقایان و بانوان بالای ۱۸ سال می‌توانستند برای ثبت‌نام تا ۱۳ خردادماه به مدت یک ماه اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه شمار شرکت‌کنندگان در این دور از مسابقات افزایش ۴۰ درصدی داشته است، افزود: سال گذشته اولین باری بود که ثبت نام به صورت مجازی و سامانه‌ای انجام می‌گرفت از این رو بسیاری از افراد اطلاع نداشتند، اما امسال با تبلیغات گسترده فعالان قرآنی از ثبت‌نام مسابقات مطلع و شاهد افزایش شمار شرکت کنندگان بودیم.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: این دور از مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء و تواشیح، اذان، دعاخوانی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.