رئیس جمعیت هلال احمر ماهنشان:

کاروان سلامت ماهنشان به بیش از ۵۰ نفر خدمات رایگان ارائه داد

شکری گفت: کاروان سلامت هلال احمر به مناسبت هفته دولت به بیش از ۵۰ نفر از ساکنان روستای چهارطاق خدمات رایگان بهداشتی و درمانی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، شکری رئیس جمعیت هلال احمر ماهنشان گفت: هدف از اجرای طرح کاروان سلامت و اعزام پزشکان به مناطق محروم ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاها، کمک به بهبود سطح سلامت و تغذیه مردم با حفظ کرامت انسانی و گسترش حس همنوعدوستی و اعتلای فرهنگ داوطلب محوری بین مردم است.

او افزود: اعزام کاروان سلامت داوطلبان هلال احمر و ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه با هدف ارائه خدمات رایگان بهداشتی، درمانی و آموزشی به مناطق دورافتاده و صعب العبور انجام شد.

شکری ادامه داد: کاروان سلامت داوطلبان با همکاری مشترک جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان ماهنشان در روستای چهارطاق از توابع شهر دندی این شهرستان اجرا شد.

او گفت: ویزیت بیماران و تحویل داروی رایگان به اهالی روستا، خدمات مامایی، اندازه گیری فشار خون، قند خون، تب سنجی به منظور تشخیص سریع بیماری کرونا از مهمترین خدمات ارائه شده در طرح کراوان سلامت این شهرستان بود.

رئیس جمعیت هلال احمر ماهنشان افزود: این کاروان توانست برای ۵۰ نفر از ساکنان روستای چهارطاق خدمات ویزیت رایگان، ۳۵ نفر خدمات پرستاری و ۳۰ نفر از بانوان نیز خدمات مامایی ارائه دهد.

او ادامه داد: تیم کاروان سلامت شامل پزشک عمومی، کارشناس مامایی، نسخه پیچ و پرستار بود که از صبح تا ظهر نسبت به ارائه خدمات درمانی اقدام کردند.

شکری افزود: اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم از جمله طرح‌های موفق در زمینه ارائه خدمات رایگان پزشکی، آموزش روستائیان در زمینه‌های مختلف است که با استقبال عمومی مواجه شده و در تلاش هستیم تا این طرح در روستا‌ها و دیگر مناطق دور افتاده کم برخوردار شهرستان ماهنشان اجرا شود.

او با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این طرح برای افراد فاقد ماسک در روستا نیز ماسک ارائه دادیم، گفت: پیش از این نیز یک تیم کاروان سلامت در مناطق ییلاقی ماهنشان اقدام به ارائه خدمات پزشکی رایگان به دامداران کرده بودند.

مشتاق ویزیت رایگان هموطنانم هستم

زینب دائمی پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان نیز در ادامه گفت: دسترسی اهالی روستای چهارطاق به شهر و امکانات سخت است چراکه این روستا دور از شهر یوده و مسیر صعب العبوری دارد.

او افزود: امروز تیم کاروان سلامت با کمک جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان در روستای چهارطاق مستقر شده است.

دائمی ادامه داد: ویزیت رایگان هموطنانم حس خوبی دارد که تمایل دارم مجدد در کاروان‌های سلامت برای درمان همنوعان پیش قدم باشم.

او گفت: وظیفه‌ای در ارائه خدمت به مردم داریم و به کمک هلال احمر می‌توانیم مناطق محروم را شناسایی و در حد توان در حوزه پزشکی بتوانیم به آن‌ها خدمت رسانی کنیم.

دائمی از همه هموطنان در شرایط کرونایی خواست تا  رعایت دستو.رالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند، چراکه شیوع این بیماری روز به روز بیشتر می‌شود و علی رغم اطلاع رسانی‌های مکرر مردم هنوز این بیماری را جدی نگرفته اند.

پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت: متاسفانه رفت و آمد‌ها همچنان برقرار است و تنها راه قطع شیوع ویروس کرونا همکاری مردم و رعایت قرنطینه در دوره بیماری است.

روستای چهارطاق، در بخش انگوران واقع شده که فاصله این روستای صعب العبور با شهر دندی ۲۳ کیلومتر و با شهر زنجان نیز حدود ۹۰ کیلومتر فاصله دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.