تولید محصولات زراعی در آذربایجان‌شرقی ۱۴ درصد افزایش یافت

استاندار آذربایجان شرقی با تشریح مهمترین دستاورد‌های استان گفت: در سه سال گذشته محصولات زراعی ۱۴ درصد و محصولات باغی ۱۰ درصد در این استان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: کشت و تولید مواد کشاورزی و باغی را به محیط‌های حفاظت شده برده‌ایم و اکنون بیش از ۴۰۰ هکتار گلخانه در آذربایجان شرقی وجود دارد.

او افزود: با وجود تحریم‌های اقتصادی و شیوع کرونا، شاخص‌های توسعه استان رو به بهبود است و با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها، توانستیم شرایط سخت سال‌های گذشته را مدیریت کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: آذربایجان شرقی جزو استان‌های به نسبت توسعه‌یافته کشور است که امیدواریم با همت فعالان عرصه‌های مختلف به توسعه‌یافتگی کامل دست پیدا کنیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع امنیت غذایی مساله بسیار مهمی است، اظهار کرد: زهکشی و شبکه آبیاری سد‌های استان برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان مورد توجه جدی قرار گرفته و آبیاری هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی توسط اصلاح چهار سد جدیدی که افتتاح شده انجام شد.

پورمحمدی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای مهاجرت معکوس در روستا‌های استان، ادامه داد: پارسال ۴۹۰ میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی در استان سرمایه‌گذاری شد تا از مهاجرت روستاییان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار