تردید در افکار عمومی ژاپن درباره استفاده از واکسن مدرنا

در پی کشف یک ویال آلوده دیگر از واکسن‌های تولید شرکت مدرنا در ژاپن، مردم این کشور در خصوص استفاده از این واکسن دچار تردید شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه "ژاپن تایمز"، مقامات در استان کاناگاوا ژاپن اعلام کردند یک ویال دیگر از واکسن کووید ۱۹ تولید شرکت آمریکایی مدرنا را پیدا کرده اند که مشکوک به داشتن یک ماده خارجی است و بدین ترتیب، تزریق دیگر بسته‌های حاوی این واکسن را به حالت تعلیق درآمده است.

ژاپن هفته گذشته پس از مطلع شدن از وجود آلودگی در برخی از این واکسن ها، استفاده از یک میلیون و ۶۳۰ هزار دوز از واکسن مدرنا را متوقف کرد.

در پی افشای خبرهایی از این دست و کشف شدن ویال‌های آلوده در ژاپن احساسات و افکار عمومی مردم این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و در خصوص واردات واکسن‌های خارجی تردید‌هایی نیز به وجود آمده است.

با وجود آلودگی واکسن‌های کرونای آمریکایی برخی از مردم کشورمان در فضای مجازی اصرار دارند بدون بررسی و آزمایش این واکسن‌ها به ایران هم وارد شود.

با به قطعیت نرسیدن سازمان‌های جهانی درباره منشا کرونا برخی کارشناسان، آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا، مخصوصا آزمایشگاه فورت دیتریک که محل مطالعه کشنده‌ترین ویروس‌ها مانند ابولا، آبله، سارس، مرس و ویروس کرونا جدید بوده است را عاملی معرفی کردند که می‌تواند منشا نشت ویروس کرونا باشد.

آمریکا تعداد زیادی آزمایشگاه زیست‌شناسی در سرتاسر جهان ساخته است. اوکراین، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان از جمله کشور‌هایی هستند که آزمایشگاه‌های زیست‌شناسی آمریکایی در آن‌ها قرار گرفته است. گفته می‌شود این کشور در بیش از ۲۵ کشور جهان آزمایشگاه زیست‌شناسی دارد که تعداد آن‌ها به بیش از ۴۰۰ می‌رسد. در این نقشه، جایگاه این آزمایشگاه‌ها مشخص شده است. بیش از ۳۰ آزمایشگاه با اعلام رسمی زیر نظر آمریکا کار می‌کنند و باقی در مکان‌هایی نامشخص پنهان اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار