رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده مطرح کرد؛

فرود پرندگان بومی به تالاب‌های نقده

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: بیش از ۹ هزار انواع پرنده بومی به منظور استراحت و تغذیه به تالاب‌های این شهرستان مهاجرت کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی نظیر، قو، فلامینگو، اردک سرسفید و انواع مرغابی و اردک‌ها در این فصل از مناطق شمالی برای تغذیه و زمستان‌گذرانی به تالاب‌های این شهرستان مهاجرت می‌کنند.

وی گفت: تالاب‌های نقده از اکوسیستم‌های کم‌نظیر آبی کشور به ویژه برای مهاجرت فصلی گونه‌های مختلف پرندگان و تخم‌گذاری و جوجه‌آوری آن‌ها محسوب می‌شود و سالانه شاهد کوچ انواع پرندگان به آن هستیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده اضافه کرد: با کاهش دمای هوا در مناطق شمالی به تدریج پرندگان مهاجر وارد تالاب‌های این شهرستان شده و تا اوایل زمستان در تالاب‌های نقده ماندگار خواهند بود.

نقده دارای ۱۷ تالاب فصلی و دائمی است که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و از بین تالاب‌های این شهرستان، تالاب‌های "درگه‌سنگی"، "حسنلو" و "یادگارلو" جزو تالاب‌های بین‌المللی (کنوانسیون رامسر) است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.