برف پاییزی ارتفاعات تخت‌سلیمان تکاب را سفیدپوش کرد

رییس اداره هواشناسی تکاب گفت: بارش اولین برف پاییزی ارتفاعات بخش تخت‌سلیمان و قله کوه "بلقیس" در ۵۰ کیلومتری این شهر در جنوب آذربایجان‌غربی را سفیدپوش کرد و حال و هوای زمستانی به این منطقه بخشید.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رسول جبرئیلی رییس اداره هواشناسی تکاب گفت: بارش باران از ظهر دیروز، جمعه در این شهرستان آغاز شد و در ساعات شب گذشته و بامداد امروز شدت بیشتری گرفت که با توجه به سرمای هوا در ارتفاعات این شهرستان از جمله مناطق کوهستانی بخش تخت سلیمان و کوه مرتفع بلقیس بارش‌ها به‌صورت برف بود.

وی با بیان اینکه بارش برف در ارتفاعات تخت‌سلیمان چهره منطقه و روستا‌های اطراف را زمستانی کرد، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه هواشناسی تکاب میزان ۹.۳ میلیمتر بارندگی را برای این شهرستان ثبت کرد که بعد از شهر‌های چالدران و سردشت بیشترین میزان بارش در شبانه روز گذشته در آذربایجان‌غربی بود.

رییس اداره هواشناسی تکاب بیان کرد: کمینه دمای این شهرستان در شبانه روز گذشته پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهرستان نیز ۱۶ درجه بالای صفر گزارش شده‌است.

جبرییلی ادامه داد: بارش باران در تکاب همچنان ادامه دارد و براساس آخرین تصاویر ماهواره‌ای که پوشش ابر را در منطقه نشان می‌دهد احتمال دارد طی ساعات آینده، توده تندری قوی وارد تکاب شود و موجب رگبار و رعد و برق شدید در این شهرستان شود.

وی اضافه‌کرد: در ۲ روز آینده هوای تکاب به تدریج ابری و با بارش باران و وزش باد همراه خواهد بود و از اواخر وقت روز دوشنبه آینده نیز هوای نیمه ابری با بارش‌های پراکنده در منطقه حاکم می‌شود.

کوه بلقیس تکاب با سه هزار و ۳۵۰ متر ارتفاع در بخش تخت سلیمان تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و یکی از قله‌های مرتفع منطقه است که به دلیل طبیعت بکر و جذاب و و جود آثار باستانی و تمدنی دوره‌های مختلف تاریخی در قله آن، مورد توجه کوهنوردان و گردشگران استان‌های مختلف قرار می‌گیرد؛ با توجه به برفی بودن کوه بلقیس از آبان ماه تا خرداد ماه سال بعد، این کوه یکی از جاذبه‌های زمستانی برای کوهنوردان حرفه‌ای به‌شمار می‌رود.

تکاب از شهر‌های کوهستانی، سردسیر و با ارتفاعات و جاده‌های برف‌گیر کشور است که زمستان‌های طولانی و طاقت‌فرسا دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.