مخالفت احزاب اسکاتلند با گذرنامه واکسن کرونا

برخی احزاب در اسکاتلند با اجباری کردن گذرنامه واکسن کرونا مخالفت کردند و این اقدام را غیرعملی دانستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، احزاب مخالف در اسکاتلند پیشنهاد دولت این کشور برای اجباری کردن گذرنامه واکسن کرونا را نقض آزادی‌های مدنی دانستند و با آن مخالفت کردند.

این احزاب مخالفتشان را در راستای صحبت‌های رهبران صنعتی و ورزشی اسکاتلند مطرح کردند که می‌گویند این اقدام غیرعملی است و آن را مغایر آزادی‌های مدنی می‌دانند.

«نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند، در تلاش است تا نیاز به گذرنامه را برای رویداد‌های مختلف خارج و داخل ساختمان الزامی کند و آن را راهی برای مقابله با گسترش بیشتر ویروس کرونا می‌داند.

«جان سوینی» معاون اول وزیر اسکاتلند، پیش‌تر چنین اقدامی را «اشتباه محض» دانسته بود. حزب «سبز اسکاتلندی» نیز اقدام برای اجباری دانستن گذرنامه واکسن را «تبعیض‌آمیز» توصیف کرد.

رهبر محافظه‌کاران اسکاتلند نیز این تصمیم را «تصمیمی نمادین، در لحظه آخر و از روی عجز» دانسته است که احتمالاً باعث تنش بین احزاب مختلف در اسکاتلند خواهد شد.

اما در مقابل استورجن گفت: «مشاغل مختلف درک بالایی از این مسئله دارند و متوجه می‌شوند وضعیت کنونی از لحاظ کرونا چگونه است.»

این مسئله در حالی مطرح می‌شود که امروز سازمان جهانی بهداشت هشدار داد سویه جدید ویروس کووید-۱۹ که با نام «مو» (Mu) شناخته می‌شود، ممکن است مقاومت بیشتری در برابر واکسن داشته باشد.

این گونه از ویروس کرونا اولین‌بار در ماه ژانویه (دی ماه) در کلمبیا دیده شد و گزارش‌هایی پراکنده از شیوع آن در برخی کشور‌های آمریکای جنوبی و اروپا اعلام شد. این نوع از ویروس کرونا نسبت به تمامی واکسن‌های کنونی مقاومت دارد و واکسن بر آن اثری ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار