توسعه شبکه پایش هوشمند منطقه حفاظت شده «خانگرمز» تویسرکان

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: شبکه پایش هوشمند منطقه حفاظت شده خانگرمز در شهرستان تویسرکان توسعه داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی صفی خانی، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: یکی از راهکار‌های پیشگیری از صید و شکار غیرمجاز و تخریب و تصرف محیط زیست استفاده از ابزار‌های نوین و تجهیز مناطق تحت مدیریت محیط زیست به دوربین‌های نظارتی است.

او تأکید کرد: بنابراین تجهیز مناطق حفاظت شده استان به دوربین‌های هوشمند از سال گذشته آغاز و در گام نخست چند دستگاه دوربین در منطقه حفاظت شده تویسرکان نصب و راه اندازی شد که امسال نیز چند دستگاه دوربین جدید خریداری می‌شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: با بهره گیری از این ابزار هوشمند می‌توان بیش از ۷۰ نقطه کور در منطقه حفاظت شده خانگرمز را رصد کنیم، به ویژه عصر و شب هنگام و زمان طلوع آفتاب که دسترسی به این مناطق دشوار است این محدوده‌ها را می‌توان از طریق دوربین پایش و کنترل کرد.

صفی خانی تأکید کرد: نصب و راه اندازی دوربین حفاظتی در مناطق حفاظت شده با توجه به کوهستانی بودن این مناطق و دشواری ارسال و جابجایی سیگنال، بسیار سخت و زمان بر است همچنین محدودیت اعتباری و گرانی این تجهیزات روند مجهز کردن مناطق حفاظت شده به دوربین حفاظتی را کُند کرده است.

او گفت: به طور حتم مجهز شدن مناطق تحت مدیریت محیط زیست به تجهیزات پایش تصویری نقش بازدارنده و کنترلی در جلوگیری از وقوع تخلف، شناسایی شکارچیان متخلف، پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و اطلاع زودهنگام از بروز حریق و تلاش برای مهار آن دارد.

صفی خانی افزود: مانیتورینگ شبکه پایش هوشمند در پاسگاه محیط بانی منطقه خانگرمز و اداره محیط زیست شهرستان تویسرکان قرار دارد، با این وجود درصدد ایجاد مانیتورینگ در اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز هستیم.

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: محیط زیست ، خانگرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.