تصویب افزایش بودجه پنتاگون در مجلس نمایندگان آمریکا

نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، بودجه پیشین که از سوی بایدن مطرح شده بود را برای رقابت با چین و روسیه کافی ندانستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا جلسه‌ای برای افزایش بودجه نظامی آمریکا برگزار کرد. این جلسه در مخالفت با تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم تغییر میزان بودجه نظامی آمریکا در سال جدید برگزار شده است.

قانون گذاران هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تصمیم بایدن برای ثابت نگه داشتن بودجه ۷۱۵ میلیارد دلاری پنتاگون را به چالش کشیده و خواستار آن شدند تا ۲۳.۹ میلیارد دلار به این بودجه اضافه شود.

درخواست اولیه از سوی مایک راجرز، نماینده جمهوری‌خواه آلاباما مطرح شد. در این میان، ۴۲ رأی موافق و ۱۷ رأی مخالف ثبت شد که از آرای موافق ۱۴ رأی از جانب اعضای حزب دموکرات بود.

مایک راجرز در پاسخ به حمایت اعضای هر دو حزب از طرح خود، آن را نشان از این مسئله دانست که نمایندگان آمریکایی چنین بودجه‌ای را برای رقابت با چین و روسیه کافی نمی‌دانند.

این نماینده جمهوری‌خواه همچنین در مورد عقب‌نشینی آمریکا از خاک افغانستان تصمیم بایدن را «فاجعه‌بار» دانست و گفت این زخم‌های خودی کار ما را از پیش دشوار‌تر هم کرده است.

گفتنی است این جلسه پس از اتمام عملیات خروج آمریکا از خاک افغانستان در هفته اخیر صورت پذیرفت. بایدن معتقد است با خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان، می‌توان در سال پیش رو بودجه را ثابت نگه داشت. این در حالی است که نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات ضمن اظهار نگرانی از افزایش توان دفاعی چین و روسیه خواستار افزایش بودجه پنتاگون شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار