جنرال موتورز به علت کمبود تراشه تعطیل شد

جنرال موتورز به علت کمبود امکانات، برخی از کارخانه‎های خود را تعطیل کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج؛ جنرال موتورز، اعلام کرد که به دلیل کمبود تراشه جهانی، تولید شش کارخانه خود در آمریکای شمالی را موقتاً متوقف کرده است. به همین علت چهار کارخانه این شرکت در کانادا  از جمله "Fort Wayne، Indiana؛ ونتزویل، میسوری؛ اسپرینگ هیل، تنسی؛ و لانسینگ، در آمریکا نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌‌ است.

سخنگوی این شرکت در یک ایمیل گفت: "در طول زمان خرابی، خودرو‌های ناتمام بسیاری از کارخانه‌های آسیب دیده، از جمله Fort Wayne و Silao را به نمایندگی‌ها تعمیر و ارسال می‌کنیم تا به تقاضای مشتریان برای محصولات ما کمک کند. اگرچه شرایط پیچیده است، اما ما به توانایی تیم خود برای ادامه یافتن راه حل‌های خلاقانه برای به حداقل رساندن تأثیر خودرو‌های با تقاضای بالا و محدودیت ظرفیت اطمینان داریم".

کدام خودروهای جنرال موتور آسیب دیده‌اند؟

براساس گزارش‌ها، خودرو‌های آسیب دیده عبارتند از "شورلت سیلورادو، شورلت اکویناکس، جی‌ام‌سی اکیدیا، بیوک آنکلیو،کادیلاک XT۵ و XT۶".گفتنی است، این دومین باری  است که جنرال موتورز مجبور به تعطیلی موقت کارخانه به علت کمبود تراشه می‌شود.

جنرال موتور

 البته شرکت جنرال موتورز تنها شرکتی نیست که از این مشکل رنج می‌برد بلکه شرکت‌های خودروسازی دیگر همچون فولکس واگن، تویوتا، فورد و تسلا نیز  با مشکل کمبود تراشه مواجه هستند. مدیران جنرال موتورز هنوز مشخص نکرده اند که چه مقدار تراشه احتیاج دارند اما مدیرعامل ماری بارا گفت: "این شرکت در حال کار روی منحرف کردن تراشه‌ها از خودرو‌ها و SUV‌های کوچکتر به وانت‌های بزرگ، SUV‌های بزرگ و خودرو‌های برقی جدید هستند. GM تأکید کرد که این کمبود ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار درآمد قبل از مالیات امسال به دلیل از دست دادن تولید خواهد داشت.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار