سیستانی‌ها نخستین خونخواهان سیدالشهدا (ع) بودند

حجت‌الاسلام محمد قمی با اشاره به اینکه سیستانی‌ها نخستین خونخواهان امام حسین (ع) بودند گفت: هویت مردم سیستان باید در عالم جلوه‌گر شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  پیش از ظهر امروز در اجتماع مردمی پاسداشت "اولین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) " که با حضور پرشکوه مردم در میدان امام‌حسین (ع) زابل برگزار شد اظهار داشت: نخستین قیامی که پس از حادثه عاشورا برای خون‌خواهی امام حسین (ع) به وقوع پیوست، قیام مردم سیستان ضد حاکمان اموی بود.

وی با اشاره به اینکه نکات افتخار برانگیز و شورانگیزی در قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) است که به تک تک این نکات باید بالید، افزود: مردم ولایت‌مدار سیستان به خودشان اجازه ندادند با این موضوع کنار بیایند و با خروش خود به خونخواهی امام حسین (ع) قیام کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اساساً تاکید معارف دینی ما و حیات بخشی قرآن تاکیداتش به قیام است، ادامه داد: امت‌هایی که قیام می‌کنند گره‌های بزرگ را باز می‌کنند و آفرین بر مردم سیستان که زودتر از بقیه به خونخواهی امام حسین (ع) قیام کردند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ولایت‌مدار سیستان شایسته تحسین هستند، گفت: باید به فرهنگ و مردم سیستان افتخار کرد، زیرا با یک قیام کاملاً مردمی در مقابل زور و قدرت بزرگ آن زمان مقابله و استقامت کردند و تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کردند برای آنچه آن را حق می‌یافتند.

قمی تصریح کرد: پس از مصیبت بزرگ کربلا خیلی‌ها عزادار و غصه‌دار شدند، اما همه اهل قیام کردن، هزینه دادن و مبارزه کردن نبودند و این غیرت افزون‌تر مردم سیستان بود که به جوش آمد.

مردم سیستان در طول تاریخ ترجمان جمله «ما ملت امام حسینیم» بوده‌اند

وی با تاکید بر اینکه باید فرهیختگی، شجاعت و فرهنگ مردم سیستان را به رخ عالمیان کشید، بیان کرد: شجاعت بیشتری که در مردم این منطقه دیده می‌شود، تحسین همگان را باید بر بی انگیزد و این همایش‌ها سال به سال پررونق‌تر و پرشورتر برگزار شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: حق‌طلبی، عدالت‌خواهی، زیر بار ظلم نرفتن و محبت مردم سیستان به نقطه کانونی خوبی‌ها یعنی اهل بیت و حضرت سیدالشهدا (ع) در طول تاریخ اثبات شده و مردم این دیدار همواره دلداده حق بودند و پای حق ایستاده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم سیستان ترجمان جمله «ما ملت امام حسینیم» در طول تاریخ بوده‌اند، ادامه داد: این محبت به یک شجره طیبه تبدیل شده و همچنان در نسل‌های مردم سیستان در حال رشد و ادامه است.

قمی با تاکید بر اینکه ما نسل به نسل در پناه امام حسینیم و این کودکان از نسل همان خون خواهان هستند، تصریح کرد: واقعه ۱۹ بهمن سال ۱۳۳۰ هم نشانه دیگری از پای حق ایستادن مردم سیستان در جریان انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه مردم سیستان همواره برای پای حق ایستادن هزینه داده‌اند، اظهار کرد: هم اقامه عزا و هم تعظیم شعائر درباره قیام حضرت سیدالشهدا (ع) باید مدنظر باشد و هم پیام اصلی شهدا که پای حق ایستادن است باید ترویج شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار