راه اندازی بنیاد نهج البلاغه در ملایر

رئیس بنیاد نهج البلاغه شهرستان ملایر از راه اندازی و فعالیت این بنیاد طی ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین دوزبخشان رئیس بنیاد نهج البلاغه شهرستان ملایر گفت: پس از قرآن کریم و احادیث نبوی، مهمترین منبع شناخت اسلام و ارزش‌های دینی، روایات به ویژه نهج البلاغه علی (ع) است.

او با اشاره به راه اندازی و فعالیت بنیاد نهج البلاغه طی ماه گذشته در این شهرستان افزود: سبک زندگی دینی در ابعاد مختلف از جمله ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، بدون بهره گیری از تجلیات وجود ملکوتی امیرالمومنین (ع) که بعضی از آن‌ها در قالب حکمت‌های متعالی، مواعظ نورانی و برنامه‌های ارزشمند آمده است، ممکن نیست.

رئیس بنیاد نهج البلاغه شهرستان ملایر ادامه داد: بنیاد نهج البلاغه ملایر با توجه به این مهم و به منظور بهره گیری از این نعمت الهی و رسیدن به سبک زندگی اسلامی و دستیابی به یک نظام تربیتی قوی برای کمالات انسانی تلاش می‌کند.

دوزبخشان عنوان کرد: این بنیاد به دلیل مردمی بودن، در هر منطقه با حمایت مردم به ویژه عاشقان اهل البیت (ع) به فعالیت خود مشغول است.

او بیان کرد: برنامه‌های بنیاد در دو قالب آموزش و پژوهش شکل می‌گیرد، که در زمینه آموزش عمومی در سطح مساجد و اماکن عمومی شهرستان آغاز شده، و بحث پرداختن به بُعد آموزش تخصصی و پژوهش نیز در محل بنیاد انجام می‌شود.

رئیس بنیاد نهج البلاغه شهرستان ملایر با اشاره به اینکه هدف شکل گیری این بنیاد، نشر و گسترش فرهنگ غنی غدیر و زدودن حجاب غفلت از چهره پرفروغ ولایت است، گفت: در حال حاضر محافل انس با نهج البلاغه هر هفته، یک شب پس از نماز مغرب و عشا، در پنج مسجد شامل امام حسین (ع) خیابان سعدی، عاشورا، خیابان عاشورا، چهارده معصوم علیهم السلام، سه راه امیرکبیر، شهید مطهری، خیابان شهید مطهری و ثارالله، شهرک، ولی عصر (عج)، با حضور اساتید و اهالی محل برگزار شده و شرکت کنندگان از سخنان و توصیه‌های حیاتبخش امام علی (ع) بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: نهج البلاغه ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.