نقدعلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اعضای کمیسیون قضائی مجلس به دیدار رئیس قوه قضائیه رفتند/ اجرای سند تحول قضائی مطالبه نمایندگان

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس محتوای نشست امروز این کمیسیون با حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون قضائی و حقوقی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز این کمیسیون با حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه گفت: اجرایی شدن سند تحول قضائی به عنوان یک سند متعالی و راهکار مناسب تسهیل جریان قضاوت و احقاق حقوق مردم، مطالبه اعضای کمیسیون قضائی از رئیس دستگاه قضا بود؛ این مطالبه به ویژه در خصوص ابعادی بود که نیاز به همراهی مجلس در حوزه قانون‌گذاری دارد.

وی ادامه داد: به علاوه درباره برخی رویه‌هایی که در سیستم قضائی نیاز به اصلاح دارند، بحث و بررسی صورت گرفت. نمایندگان کمیسیون قضائی مجلس همچنین درباره تعاملات و ارتباطاتی که باید میان قوه قضائیه و مجلس وجود داشته باشد تا به مسائل مردم رسیدگی شود، پرداختند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس اضافه کرد: تعامل میان مجلس و دستگاه قضا به ویژه در موارد و پرونده‌های کثیرالشاکی اهمیت دارد؛ نمایندگان مخاطب جمع انبوهی از مردم هستند و برای احقاق حقوق از دست رفته به دفاتر وکلای ملت مراجعه بسیاری می‌شود.

وی گفت: راهکار‌های خوبی برای رسیدگی به مسائل مردم پیشنهاد شد. رئیس دستگاه قضا در نظر دارد برای حل پرونده‌هایی که تاثیر گسترده‌ای بر زندگی مردم دارند، حتماً تعاملات و همراهی میان قوه قضائیه و پارلمان وجود داشته باشد و راهکار‌های جدید و اثرگذاری از سوی نمایندگان و مجلس پیشنهاد شود و مورد وثوق طرفین نیز قرار بگیرد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در این نشست در مورد تنگنا‌ها و خلاء‌های قانونی و همچنین طرح‌ها و لوایحی که در کمیسیون قضائی و حقوقی و صحن علنی مجلس در حال بررسی است و می‌تواند گره گشای جریان قضا و کوتاه کننده روند رسیدگی باشد، بحث شد. به علاوه درباره مباحث جاری کشور و مسائل مطرح شده در رسانه‌ها گفتگو‌هایی انجام شد و حجت الاسلام اژه‌ای و معاونانش توضیحاتی را بیان کردند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره مورد بررسی قرار گرفتن در جریان انتشار فیلم از داخل زندان اوین بیان کرد: در این مورد به شکل مشخص نشد، زیرا رئیس قوه قضائیه محدودیت زمانی برای حضور در نشست سران قوا داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار