کاروان نظامی آمریکا در جنوب عراق مورد حمله قرار گرفت

منابع امنیتی عراقی از هدف قرار گرفتن یک کاروان نظامی ارتش تروریستی آمریکا در الدیوانیه عراق پس از انفجار در مسیر آن خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری شفق نیوز به نقل از منابع امنیتی عراقی اعلام کرد یک کاروان لجستیکی نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در استان «الدیوانیه» واقع در جنوب عراق مورد حمله واقع شده است.

یک منبع امنیتی عراقی در این باره گفت که یک بسته انفجاری در مسیر این کاروان نظامی آمریکایی، متشکل از کامیون‌های حامل تجهیزات لجستیک ارتش تروریستی آمریکا منفجر شده است.

گروه موسوم به «اصحاب الکهف» مسئولیت حمله به کاروان نظامی آمریکا در استان الدیوانیه را برعهده گرفت.

این در حالی است که ساعاتی پس از این حمله، یک کاروان آمریکایی دیگر نیز در استان بابل واقع در مرکز عراق هدف قرار گرفته است.

پیش از این اما هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق گفت: «بر جدول زمان‌بندی شده برای خروج نظامیان بیگانه از عراق تأکید می‌کنیم. پایان سال جاری شاهد خروج نیرو‌های خارجی از عراق خواهیم بود. دولت در سال ۲۰۱۴ از گروه‌های مقاومت خواست از بغداد محافظت کنند.»

طی سفر گذشته مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق به واشنگتن اعلام شد که هیئت عراقی با طرف آمریکایی بر سر خروج تدریجی نیرو‌های این کشور و فقط حضور مستشاری تعدادی از آن‌ها توافق کرده است.

با این وجود، برخی گروه‌های سیاسی و گروه‌های مقاومت عراق این توافق را فریبکاری دانسته و معتقدند که آمریکا به صورت حقیقی قصد خروج از عراق را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار