
غفور راستین مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: درصد قابل توجهی از تماسهایی که با اورژانس اصفهان گرفته میشود موارد غیر اورژانسی هستند، مثل تماسهای اشتباه، سوالات غیرمرتبط با اورژانس و درخواست مشاوره دارویی که کارشناسان اورژانس مشاوره دارویی نمیدهند.
او با اشاره به اینکه اتاق فرمان مرکزی اورژانس استان اصفهان ۲۴ ساعته پاسخگوی تماس امداد خواهان با شماره ۱۱۵ است، افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.
مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان عنوان کرد: سوالات درمورد بیماری کرونا و واکسن، ارتباطی با اورژانس ندارد و قبل از برقراری ارتباط با کارشناس یک پیام صوتی حاوی بر اینکه اگر سوالی در ارتباط با موضوع بیماری کرونا دارید میتوانید با شمارههای ۳۱۱۳ و ۴۰۳۰ تماس بگیرید را طراحی کردهایم.
راستین تصریح کرد:روزانه بیش از ۳۵۰۰ تماس مردمی با ۱۱۵ اصفهان برقرار میشود که تنها ۲۵ درصد از این تماسها اورژانسی است البته برای جلوگیری از تماسهای غیر ضروری با اورژانس راهکارهای مختلفی را در نظر گرفته ایم.
او با بیان اینکه از طریق بستههای آموزشی فضای مجازی به شهروندان اعلام میکنیم که چه مواردی نیاز به تماس با اورژانس دارد، افزود: نحوه امدادرسانی و امداد خواهی از اورژانس را در بنرهایی که در اتوبوسهای BRT نصب میشود توضیح داده ایم.
انتهای پیام/ص