آزادی ۳۵ زندانی جرایم غیرعمد در استان سمنان

مدیرکل زندان‌های استان سمنان از آزادی ۳۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: یکی از این زندانیان ۱۰ سال به دلیل مسائل مالی در زندان بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امید کهربایی مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه ۲۹ زندانی با کمک مالی بلاعوض و ۶ زندانی با انجام مشاوره و صلح و سازش از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، تاکید کرد: مجموعاً در پنج ماهه نخست سال جاری شاهد آزادی ۳۵ زندانی بوده‌ایم.

او با بیان اینکه این زندانیان با تلاش ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان، پیگیری‌های مددکاران زندان‌ها و مشارکت فعال خیران استان آزاد شدند، افزود: مجموع بدهی زندانیان آزاد شده ۴۴ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه برای بازگرداندن این زندانیان به آغوش خانواده، یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال از محل کمک خیران و بیش از هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از منابع ستاد دیه به شاکیان این زندانیان پرداخت شده است، گفت: بیش از ۱۱ میلیارد ریال از بدهی این مددجویان با تلاش و پیگیری مددجویان و رؤسای زندان‌های استان و وساطت ریش‌سفیدان از سوی شاکیان بخشوده شده و در حدود ۲۲ میلیارد ریال نیز شامل اعسار شده است.

کهربایی با بیان اینکه یک نفر از این زندانیان، زن و مابقی مرد هستند، تصریح کرد: ۱۶ نفر از زندانیان آزاد شده در زندان شاهرود، ۱۱ نفر در زندان مرکزی سمنان، ۶ نفر در زندان گرمسار و دو نفر در زندان دامغان به سر می‌برند که ۲۲ نفر از آن‌ها به دلیل جرایم مالی غیرعمد، چهار نفر مهریه و ۹ نفر نفقه وارد زندان شده بودند.

او از تلاش مضاعف مسئولان زندان‌های استان برای آزادسازی دو نفر از زندانیان قدیمی جرایم غیرعمد خبر داد و گفت: خوشبختانه در نتیجه این اقدامات، یک مددجوی ۶۵ ساله و اهل گرمسار که از سال ۹۰ وارد زندان شده و دارای ۴۶ فقره محکومیت مالی بود، پس از ۱۰ سال از زندان آزاد شد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

انتهای پیا/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.