تسریع در واکسیناسیون مردم آذربایجان غربی/سن واکسیناسیون کاهش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: واکسیناسیون متولدان سال‌های ۱۳۵۵ و قبل از آن، از امروز در مقابل بیماری کرونا آغاز شد.

دکتر جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در گفتگو با ‏خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: متولدان سال‌های ۱۳۵۵ و قبل از آن با مراجعه به مراکز واکسیناسیون می‌توانند دُز نخست واکسن کرونای خود را تزریق کنند.

وی با بیان اینکهاین تصمیم در راستای واکسیناسیون شهروندان بیشتر در شهرستان‌های مختلف استان اتخاذ شده است، افزود: متولدان سال‌های ۱۳۵۵ و پیش از آن می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون و در اختیار داشتن کارت ملی، دز نخست واکسن خود را دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: درحال حاضر، دز نخست واکسن‌های برکت و آسترازنکا موجود بوده و سینوفارم نیز از فردا، تزریق خواهد شد.

آقازاده با اشاره به اینکه افزایش سرعت واکسیناسیون در آذربایجان غربی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در نظر داریم تزریق روزانه واکسن را به ۴۰ هزار دُز برسانیم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای واکسیناسیون اقشار مختلف نیز خبر داد و گفت: این امر با همراهی مسوولان بخش‌های مختلف امکان پذیر بوده که اتاق بازرگانی در این خصوص اعلام آمادگی کرده و امیدواریم با همکاری این نهاد و ارگان‌های دیگر، شاهد تسریع در واکسیناسیون اقشار نیز باشیم.

آمار واکسیناسیون در ‏استان آذربایجان غربی به بیش از ۹۲۵ هزار دز رسید ه است و تاکنون بیش از ۲۴۲ هزار نفر از مردم استان به کرونا مبتلا شده اند‎. ‎‏ ‏

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.