نصب تابلو‌های معرفی قرقاول در زیستگاه‌های شهرستان گرمی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی گفت: تابلو‌هایی با هدف معرفی گونه با ارزش قرقاول در زیستگاه‌های شهرستان گرمی نصب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رحیمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی با اعلام این خبر گفت: این تابلو‌ها با هدف معرفی این گونه ارزشمند جانوری و در جهت آگاهی سازی عمومی در خصوص اهمیت حفاظت از این گونه مهم طراحی و نصب شده است.

او افزود: این تابلو‌ها در سه نقطه از مسیر‌های منتهی به نوار مرزی شهرستان گرمی و حاشیه رودخانه بالهارود، که یکی از زیستگاه‌های اصلی این گونه ارزشمند در استان اردبیل است، نصب شد تا ضمن معرفی این گونه به اهالی محلی و مسافران، ضرورت حفاظت از این گونه مهم را نیز یادآوری کند.

رحیمی بیان کرد: شکار و صید، آتش سوزی نوار مرزی و حاشیه رودخانه بالهارود، فعالیت‌های کشاورزی و همچنین فنس کشی نقطه صفر مرزی از جمله عوامل تهدید کننده این گونه مهم و با ارزش جانوری و زیستگاه آن است.

گونه قرقاول با نام محلی «چئول خوروزو» از رسته ماکیان بوده و در مناطق جنگلی و بوته زار‌ها زندگی می‌کند.

در استان اردبیل حاشیه رود‌های مرزی ارس و بالهارود از زیستگاه‌های مهم این گونه است. گونه قرقاول در فهرست پرندگان حمایت شده ایران قرار داشته و نیاز به اقدامات و برنامه ریزی‌های ویژه حفاظتی دارد.

نوار مرزی شهرستان گرمی به طول ۹۳ کیلومتر دارای گونه‌های گیاهی و جانوری با ارزشی می‌باشد که حاشیه رودخانه مرزی بالهارود در این شهرستان به عنوان زیستگاه گونه قرقاول شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.