انتخاب بهورز مهابادی به عنوان مربی نمونه کشوری

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: "سوران ارمی" مربی بهداشت محیط مرکز آموزش بهورزی این شهرستان به عنوان مربی نمونه کشوری انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سینا باغچه‌ای مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از عملکرد مربیان آموزشگاه‌های بهورزی سراسر کشور، "سوران ارمی" مربی مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه‌های سلامت مهاباد به عنوان مربی نمونه کشوری معرفی شد.

باغچه‌ای افزود: بهورزان به عنوان پیشگامان ارائه خدمات بهداشتی درمانی و یکی از ارکان اصلی نظام سلامت همواره از نقش و جایگاه ویژه‌ای در حوزه بهداشت و سلامت جامعه بویژه در زمینه نهادینه کردن فرهنگ سلامت در روستا‌ها برخوردار بوده‌اند و نقش مربیان بهورزی که نقش اصلی و اساسی را در تعلیم و تربیت بهورزان ایفا کرده‌اند، مهم و اساسی بوده است.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: بهورزان و مربیان بهداشت به عنوان تلاشگران عرصه بهداشت و سلامت، در مناطق مختلف شهری و روستایی انجام خدمت می‌کنند.

باغچه‌ای تاکید کرد: بهورزان در روستا‌ها با اقدامات به موقع خود مانع از بروز و شیوع انواع بیماری‌ها در جامعه شده و نقش مهمی در توسعه یافتگی و رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دارند.

هم اکنون بیش از ۳۲ هزار بهورز در سراسر کشور خدمات بهداشتی و درمانی را در روستا‌های دورافتاده و سخت گذر ارائه می‌دهند که سهم مهاباد ۱۳۰ بهورز از این تعداد است که در ۶۳ خانه بهداشت روستایی مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.