خط کشی ۱۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان همدان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان همدان خط کشی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مسعود رستمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان افزود: استان همدان داری ۵۱۱۴ کیلومتر از انواع راه بوده و با توجه به موقعیت جعرافیایی خود در مسیر سه کریدور مهم کشور قرار گرفته است که شامل مرکز به غرب، شرق به غرب و غرب به جنوب می‌باشد و از اهمیت فوق‌العاده‌ای در شبکه حمل ونقل جاده‌ای کشور برخوردار است.

او اظهار داشت: با توجه به موارد فوق حفظ و نگهداری راه‌ها و ارتقاء ایمنی محور‌های استان جزء اولویت‌های این اداره کل قرار دارد و در همین زمینه علاوه بر اقدامات جاری و اضطراری راه‌ها مانند لکه گیری، شانه سازی، نصب و تعمیر تابلو و علائم، نصب گادریل و حفاظ خاکی بازدانده در نقاط پرتگاهی و... در ۵ ماهه نخست سال جاری موفق به انجام روکش آسفالت بطول ۷۰ کیلومتر، اجرای ۹ دستگاه زیرگذر (در دست اقدام)، تهیه و نصب ۸۵۰۰ متر نیوجرسی، خط کشی بطول ۱۲۰۰ کیلومتر، و اجرای ۲۲ کیلومتر روشنایی طولی و ۳۳ مورد روشنایی نقطه‌ای (در تقاطع ها) شده است.

معاون راهداری استان همدان ادامه داد: برای تسریع در انجام امور راهداری علاوه بر تعمیرات جزیی ۳۰۲ دستگاه از ماشین الات راهداری، ۳ دستگاه لودر خریداری شده و بازسازی اساسی ۱۱ دستگاه از ماشین الات سنگین و نیمه سنگین راهداری در دست اقدام قرار دارد و به ناوگان راهداری استان اضافه خواهد شد.

رستمی بیان کرد: استان همدان از لحاظ جوی دارای زمستان زودرس بوده و بمنظور آمادگی برای راهداری زمستانی از هم اکنون در حال تهیه ماسه و نمک و آماده سازی و تجهیز ۳۴ باب راهدارخانه و تجهیزات مورد نیاز ماشین الات از قبیل تیغه و سوخت و ... هستیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه معاونت راهداری، دارای چهار اداره ستادی شامل اداره نگهداری راهها، اداره ایمنی راه و حریم، اداره ماشین الات و اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌ها است، تصریح کرد: این ادارات با هدف تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ایمنی راه‌ها حتی با توجه به شیوع ویروس کرونا با تمام توان و تلاش خود برای دستیابی به اهداف سازمان متبوع همت کرده اند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
اگر راستی میگید همدان غارعلیصدر 2 بانده کنید که بسیار جاده خطرناکی است