سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند از تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی این سازمان برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در مقابله با کرونا خبر داد.

حسین گروسی سرپرست منطقه آزاد اروند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: این سازمان در حد توان ۵۰۰ میلیون تومان خدمات از جمله اقلام بهداشتی و ۵۷ دستگاه خودروی سواری برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در اختیار نیرو‌ها قرار داده است.

او همچنین از ارائه ۳۳ مورد خدمات به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت اشاره کرد و تامین ۳۰ دستگاه آمبولانس مجهز و تجهیز و تکمیل بیمارستان آیت الله شهید طالقانی آبادان و مرکز تخصصی قلب خرمشهر را از مهمترین این موارد برشمرد.

گروسی ادامه داد: هیچ سازمانی در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه سلامت همپای سازمان منطقه آزاد اروند نیست.

او در رابطه با خروج تجهیزات به خارج از محدوده منطقه آزاد اروند نیز توضیح داد: طبق قانون سازمان منطقه آزاد اروند حق ارائه خدمات به جز به محدوده مناطق آزاد اروند نیست و برای بازگرداندن تجهیزات خارج شده از منطقه نیز نامه نگاری شده است.

گروسی در ادامه به واگذاری ساختمان قدیم منطقه آزاد اروند به دانشگاه علوم پزشکی آبادان به عنوان دیگر اقدام انجام شده برای کمک به حوزه سلامت یاد کرد و گفت: ساختمان قدیم منطه آزاد اروند قرار بود به شهر سلامت باشد و با توجه به ۸۰ میلیون جمعیت عراق در فاصله ۲۰ دقیقه از اروند می‌شد از این ظرفیت برای ارائه خدمات درمانی و زیبایی بهره برد.

او ادامه داد: ساختمان قدیم سازمان منطقه آزاد هیچ مشکل حقوقی ندارد و علت طولانی شدن روند تحویل این ساختمان حکم سرپرستی من بود که اجازه عمل را سلب کرده بود که با مصوبه کمیسیون امنیت ملی و شورای تامین استان این مشکل رفع شد.

سرپرست منطقه آزاد اروند در رابطه با تجهیز ساختمان قدیم این سازمان نیز گفت: برای تجهیز این ساختمان کمیسیون امنیت ملی باید بار دیگر جلسه تشکیل دهد و برای دستگاه‌ها وظایفی تعریف کند چرا که تجهیز و تعمیر آن ساختمان خارج از توان دانشگاه علوم پزشکی و یا سازمان منطقه آزاد اروند است.

او در ادامه خواستار همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها برای خروج از شرایط بحرانی شد و بیان کرد: دستگاه‌های دیگری همچون پالایشگاه و پتروشیمی نیز در منطقه وجود دارد که باید از ظرفیت این دستگاه‌ها برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در شرایط کنونی بهره برد.

مخالفت وزیر بهداشت سابق برای ورود واکسن به میزان بالا به منطقه آزاد اروند

گروسی در رابطه با سخنان اخیرش درباره اجرای واکسیناسیون عمومی بار دیگر بر آمادگی این سازمان برای اجرایی شدن این امر تاکید کرد و گفت: در سوم خرداد و سفر دیگر وزیر بهداشت در حاشیه انعقاد قرار داد ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه موضوع آمادگی منطقه آزاد و دیگر شرکت‌های و بنگاه‌های تجاری برای ورود ۲۰۰ هزار دز واکسن مطرح شد که با مخالفت وزیر بهداشت مواجه شد.

او افزود: این درخواست پیگیری شد و با وزیر جدید بهداشت نیز مکاتباتی انجام شد تا بتوان به این روش در مدت کوتاه واکسیناسیون مردم منطقه را انجام داد و همچنین با فراهم کردن انواع واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت زمینه را برای دریافت واکسن دیگر هموطنان ایجاد کرد تا به جای سفر به خارج در منطقه آزاد اروند واکسینه شوند.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.