پرونده ۳۱ قتل عمد در همدان به سازش منجر شد

رئیس کل دادگستری استان همدان از مختومه شدن پرونده ۳۱ قتل عمد در همدان با سازش طرفین خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان در جمع مردم مهاجران با اشاره به احادیث و روایات، اصلاح ذات‌البین را عمل خداپسندانه‌ای و مورد تاکید دین مبین اسلام دانست و اظهار داشت: به فرموده نبی مکرم اسلام (ص)، اصلاح ذات البین از نماز، روزه و صدقه افضل است.

او افزود: در مسائل جرم‌شناسی و در اسلام، عدالت ترمیمی بدان معناست که هم خسارت مادی از سوی کسی که جرمی مرتکب شده جبران شود و هم جنبه روحی آن و معذرت‌خواهی مجرم از عمل ناپسند خود می‌تواند کینه‌ها و خصومت‌ها را برطرف سازد.

رئیس کل دادگستری همدان با اشاره به تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته‌های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته‌های معین این ستاد، در راستای محقق شدن اصلاح ذات‌البین با همکاری اقشار مختلف جامعه، افزود: طی ۲۳ ماه گذشته ۳۱ پرونده قتل عمد در استان با سازش طرفین ختم به مصالحه شد.

او از فعالیت کمیته معتذرین در سه سطح کلانتری‌ها، دادگاه‌ها و زندان‌ها خبر داد و بیان کرد: در ۱۱ ماه گذشته ۷ هزار و ۱۰۶ نفر در کمیته معتذرین از شاکیان عذرخواهی کردند که در نهایت عذر ۵ هزار و ۱۱۴ نفر پذیرفته شد.

عدالتخواه تأکید کرد: در این زمینه شاهده بخشوده شدن ۳۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان مجازات جنبه خصوصی و ۱۱ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومان جنبه عمومی بودیم.

انتهای پیام/د

برچسب ها: دادگستری ، سازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.