به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر مجیدرضا فرخی رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: دوره فلوشیپ یادگیری الکترونیکی با هدف توانمندسازی اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاههای کشور در طراحی و مدیریت دروس و دورههای الکترونیکی، در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طراحی شده و از سال ۱۳۹۰ تاکنون در حال اجراست و تاکنون که بیست و نهمین دوره آن در حال برگزاری است، بیش از هزار و ۲۰۰ عضو هیات علمی از دانشگاههای کشور در این دوره شرکت کرده اند.
او افزود: این دوره بر اساس شش محور کلی «آشنایی با مفاهیم، مبانی و ملزومات یادگیری الکترونیکی»، «نقشها و وظایف مدرس دوره الکترونیکی»، «آشنایی با سیستم مدیریت یادگیری»، «طراحی آموزشی دروس الکترونیکی»، «انواع تعامل و اصول طراحی بحث گروهی در محیط الکترونیکی»، «ارزشیابی دانشجو در محیط الکترونیکی و فناوریهای نوین» برگزار میشود که هر کدام، مجموعه کارگاههایی را شامل میشود.
رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اضافه کرد: پس از گذراندن دوره فلوشیپ توسط اعضای هیات علمی، در صورت شرکت در فعالیتهای یادگیری شامل مشارکت فعال در سیستم مدیریت یادگیری، نشستهای گفت و گو و کلاس مجازی و تدوین و ارائه یک فیلم آموزشی اصیل، بنا بر مصوبه داهلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یک امتیاز دانش پژوهی به فرد ارائه میشود و با انجام فعالیتهای الکترونیکی مانند تهیه محتوای الکترونیکی، برگزاری کلاس مجازی، استفاده از آزمون ساز و تالار گفتگو، امتیازی معادل فعالیتهای انجام شده برای اساتید محاسبه خواهد شد.
دکتر ناهید ظریف صنایعی مدیر گروه یادگیری الکترونیکی و دبیر علمی این برنامه نیز با اشاره به اینکه فلوشیپ یادگیری الکترونیکی به صورت کاملا مجازی و در قالب ۲۱ نشست آفلاین و ۷ نشست آنلاین تا سیزدهم مهر ادامه دارد، گفت: ۲۷ عضو هیات علمی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و ۸۴ نفر از دانشگاههای علوم پزشکی مجازی، شهید بهشتی، ایران، اصفهان، البرز، اهواز، اردبیل، مازندران، گیلان، شهید صدوقی یزد، خراسان شمالی، استان مرکزی، زاهدان، گلستان، بوشهر، هرمزگان، یاسوج، همدان، لرستان، کردستان، شهرکرد، کاشان، وارستگان، لارستان، گراش، فسا، شاهرود، تربت حیدریه، سبزوار، بابل، آبادان، بهبهان، دزفول، شوشتر، بم و دانشگاه تربیت مدرس، در این دوره نام نویسی کردهاند.
او، در آیین آغازین این رویداد که به صورت آنلاین برگزار شد، مطالبی در خصوص نحوه برگزاری دوره و مسیر یادگیری (learning path) که به واسطه آن به صورت هفتگی تمام محتواهای آموزشی و فعالیتهای یادگیری، بر اساس ساختار دوره مرحله به مرحله فراگیران را هدایت میکند، ارائه کرد.
انتهای پیام/