لیموچی: نگاه دنیا به پارالمپیک عوض شده است

نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک درباره عملکرد ورزشکاران کشورمان در مسابقات پارالمپیک توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

سیما لیموچی نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: رقابت‌های پارالمپیک بعد از المپیک وجه خاصی دارد و ورزشکاران تمام کشور‌ها با وجود ویروس کرونا به فعالیت خود ادامه دادند.

لیموچی افزود: تکنولوژی روز از جمله وسیله کمک حرکتی مدرن پا‌های مصنوعی در دو و میدانی سرعتی و پرش‌ها نشان می‌دهد نگاه دنیا نسبت به پارالمپیک‌ها خیلی عوض شده است.

او درباره کیفیت بازی‌های پارالمپیک توکیو اظهار کرد: در کاروان ما، ورزشکاران بسیار خوب درخشیدند و ۱۲ مدال طلا و ۱۱ مدال نقره ویک مدال برنز به دست آوردند و در رقابت‌های پارالمپیک توکیو سیزدهم شدیم. همچنین ۶۰ کشوردر پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کردند و ۴۰۳ ورزشکار در این رقابت‌ها حضور داشتند. بازی‌ها در سطح بالا برگزار شد و رکورد شکنی از سوی ورزشکاران صورت گرفت.

لیموچی درباره رشته‌های پارالمپیکی که ورزشکاران ما در آن فعالیت ندارند، گفت: برخی از کشور‌ها در رشته‌هایی مانند ورزش‌های آبی، تنیس روی میز و دوچرخه سواری فعایت دارند که ما نداریم. اگر بتوانیم در این رشته‌ها فعالیت داشته باشیم ان شاالله جزو پنجمین کشور جهان می‌شویم.

لیموچی درباه رقابت نمایندگان ایرانی برای اولین بار در رشته‌های ورزشی پارالمپیک پاریس عنوان کرد: ما می‌توانیم با شناسایی و تربیت معلولانی که به رشته‌های ورزشی قایقرانی، شمشیربازی، دوچرخه سواری و بدمینتون علاقه‌مند هستند در پارالمپیک پاریس شرکت کنیم.

او درباره عملکرد نمایندگان در پارالمپیک توکیو گفت: این کاروان ورزشی نسبت به دوره قبل خوش درخشید و مدال طلا بیشتری کسب کردیم. زهرا نعمتی به عنوان ۶ نماینده برتر ورزشکار جهان انتخاب شده و نعمتی رکورد شکست. ساره جوانمردی رکورد خود را در پارالمپیک توکیو ارتقا داد. هاشمیه متقیان در پارادوومیدانی اولین مدال طلا بانوان را کسب کرد. والیبال نشسته برای هفتنمین بار مدال طلا پارالمپیک را کسب کرد و در فدراسیون نابینایان ۴ مدال طلا را به دست آوردیم. یک کار قشنگ در پارالمپیک توکیو این بود که مادر شهید بابایی نماینده معنوی انتخاب شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار