ورود بیش از ۷۸۹ هزار دُز واکسن به لرستان

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:تاکنون ۷۸۹ هزار و ۷۸۴ دُز واکسن کرونا به استان وارد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، دکتر فرهادی،قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان در برنامه گفتگوی خبری امشب شبکه استانی اظهار کرد: از این میزان ۶۵۱ هزار و ۶۲۹ دُز واکسن تزریق شده که ۴۴۰ هزار و ۱۸ دُز اول و بیش از ۲۱۱ هزار دُز دوم تزریق شده است

وی با اشاره به وضعیت کرونایی نامناسب و خطرناک در لرستان گفت:باید با انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از میزان مبتلایان کرونایی، آمار بستری و بیماران فوتی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به روند صعودی کرونا در لرستان و احتمال کرونای لامبدا و سویه مو در آینده اشاره کرد و گفت:سویه‌های جدید میزان عفونت و سرایت بالایی دارند و سرعت واکسیناسیون می‌تواند امیدی برای پیشگیری و جلوگیری از افزایش مبتلایان و مرگ و میر باشد.

فرهادی با اشاره به اینکه باید یک میلیون و ۲۹۰ هزار جمعیت گروه هدف واکسینه شوند، افزود:تا پایان هفته محموله‌های جدیدی به کشور و استان وارد می‌شود که امیدواریم تا پایان مهر جمعیت هدف واکسینه شوند.

وی با اشاره به مشارکت نیرو‌های جهادی، بسیج دانشجویی استان برای انجام واکسیناسیون گفت:در ۳۳ مرکز واکسیناسیون علاوه بر دو نوبت شیفت صبح و عصر، شیفت شب را هم برای تسهیل در روند واکسیناسیون اضافه می‌کنیم.

هم اکنون گروه‌های سنی متولدین ۱۳۵۵ و قبل از آن و در برخی شهرستان‌ها متولدین ۱۳۶۰ برای دریافت واکسن کرونا در سامانه سلامت ثبت نام و یا به مراکز بهداشتی و درمانی تزریق واکسن مراجعه کنند.

در لرستان واکسن‌های سینو فارم، آسترازنکا و برکت در استان تزریق می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.