مدیریت آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های نیازمند با اجرای طرح ۳۱۳

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: طرح ۳۱۳ با هدف پشتیبانی معنوی از خانواده‌های تحت حمایت در روستا‌های مناطق محروم استان اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در جلسه ویدئو کنفرانسی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین هرمز، مدیر کل فرهنگی و تربیتی کمیته امداد کشور برگزار شد، گفت: طرح ۳۱۳ برگرفته از ۳۱۳ نفر از یاران امام زمان (عج) است که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و به منظور ارتقاء زندگی مددجویان مناطق محروم با هدف ارائه خدمات فرهنگی، ارتقاء باور‌های دینی و پیشگیری و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در روستای کشور و به صورت پایلوت در خوزستان اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح با هدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر روحانیان با خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد از طریق فعالیت فرهنگی درصدد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باور‌های دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد طرح ۳۱۳ در خوزستان آغاز شد.

شیبه درخصوص چگونگی اجرای طرح ۳۱۳ بیان داشت: بنا به سیاست‌های فرهنگی آن مبنی بر بهره گیری از ظرفیت روحانیان و حوزه‌های علمیه در ارائه خدمات فرهنگی و ارتقاء باور‌های دینی، ولی نعمتان انقلاب اسلامی در قالب تفاهم نامه همکاری مشترک بین مرکز مدیریت حوزه علمیه کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره)، اجرا می‌شود.

مدیریت آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های نیازمند با اجرای طرح ۳۱۳

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تصریح کرد: این طرح با هدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر روحانیان با خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد از طریق فعالیت فرهنگی در قالب اجرای روضه‌های خانگی و تبلیغ چهره به چهره، درصدد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باور‌های دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد است.

به گفته شیبه؛ شناسایی و معرفی خانوار مددجوی معیشت بگیر عادی یا چند خدمتی و تبصره ۱۴ که دارای نوجوان و جوان در خانواده باشند و معرفی به روحانیان مجری طرح مستقر در مناطق هدف، توجیه عوامل استانی و مبلغان و خانواده‌ها برای آشنایی با طرح، برگزاری دوره آموزشی ویدیو کنفرانس ویژه عوامل اجرایی طرح، برگزاری روضه خانگی طرح فلاح و سرکشی به خانواده‌ها طرح تبلیغ چهره به چهره از جمله برنامه‌های این طرح است.

این مقام مسئول اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های این طرح برگزاری یک مجلس خانگی طرح فلاح به مدت ۳۰ دقیقه با هدف تقویت باور‌های دینی و افزایش منزلت اجتماعی خانواده، سه بار سرکشی از خانواده و اجرای طرح تبلیغی "چهره به چهره " با هدف شناسایی و رفع مسایل و مشکلات فرهنگی و نیاز‌های معیشتی خانواده است.

مدیریت آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های نیازمند با اجرای طرح ۳۱۳

او بیان کرد: اقدامات مدیریتی روحانیان مجری طرح برای پیگیری مسایل اولویت دار خانواده‌های مشمول طرح ۳۱۳، شناسایی و اولویت بندی نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی خانواده، شناسایی و اولویت بندی نیاز‌های معیشتی خانواده، در ۴۰ اداره اجرایی کمیته امداد در سطح خوزستان در قالب ۶ گام به مدت ۵ ماه اجرا خواهد شد.

جمال شیبه گفت: راه اندازی مرکز نیکوکاری در روستا با مدیریت روحانی و تعدادی از خواهران و برادران توانمند و علاقمند روستا با هدف شناسایی و هم افزایی منابع وامکانات برای برطرف کردن مشکلات و نیاز‌های اولویت دار خانواده‌های مشمول طرح ۳۱۳ از دیگر مفاد این طرح است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.