مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت:

نیازی به واردات لوازم خانگی نداریم

گردان گفت: صنعت لوازم خانگی ما نیازهای کشور را تامین می کند بنابراین نیازی به واردات لوازم خانگی نداریم.

به گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گردان، مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت در برنامه تیتر امشب تصریح کرد: در سال گذشته و در اوج تحریم های ظالمانه در تامین اقلام اصلی لوازم خانگی به خودکفایی برسیم.

گردان ادامه داد:  در حال حاضر صنعت لوازم خانگی ما نیازهای کشور را تامین می کند و برنامه ای برای واردات لوازم خانگی نداریم.

این مقام مسئول بیان کرد: بحث ورود لوازم خانگی فقط در فضای رسانه ای پررنگ شده است و این موضوع در دستور کار وزارتخانه نیست.

تولید انبوه لوازم خانگی در کشور

در ادامه غزنوی، سخنگوی انجمن لوازم خانگی بیان کرد: تولید کنندگان لوازم خانگی در سال ۹۹ توانستند  ۱۵.۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی کنیم که این میزان جوابگوی نیاز داخل است.

غزنوی گفت: صنعت لوازم خانگی در چندسال گذشته برای کشور آبرو خریده است. از طرفی وزارت صمت هم نشان داد کشور پای تولید کننده و برندهای داخلی ایستاده است.

این مقام مسئول از آشتی کردن مردم با خرید تولیدات داخلی گفت و افزود: امروز هر خانواده ایرانی با میزان توانایی مالی خود می تواند از تنوع لوازم خانگی تولید داخل استفاده کند.

سخنگوی انجمن لوازم خانگی از نقد‌های غیرمنطقی درباره ایجاد انحصار لوازم خانگی انتقاد کرد و گفت: بزرگترین تولید کننده لوازم داخلی تنها ۲۰ درصد نیاز بازار را تامین می‌کند.

نباید به اسم ایجاد رقابت کالاهای خارجی وارد کشور شود

در ادامه برنامه طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانیکه می توانیم تولید داخلی داشته باشیم نباید به اسم ایجاد رقابت کالاهای خارجی وارد کشور شود.

او تصریح کرد: در حمایت از بازار داخلی هم باید دقت کنیم که به بهانه حمایت از کالای داخلی نباید جنس بی کیفیت را به مردم تحمیل کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در صورتی که توان تولید داخلی را داریم نیازی به واردات اجناس خارجی نیست و مجلس شورای اسلامی از تولیدات داخلی حمایت می‌کند.

طاهری گفت: در زمان تحریم، پیشرفت‌های خوبی در زمینه تولید لوازم خانگی داشتیم که قدر این موضوع را باید بدانیم، اما در بحث جلوگیری از قاچاق این کالا‌ها موفق نبوده ایم.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: دیدگاه مجلس درباره شرکت های سرمایه گذار و شرکت های تجاری متفاوت است و شرکت های تجاری هم به دو دسته تقسیم می کنیم، شرکت هایی که زمان تحریم ایران را ترک کرده اند دیگر جایگاهی در ایران ندارند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
کاملا نیازداریم به دودلیل گرانی کالای داخلی وبی کیفیتی کالای داخل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
سلام،اقای مدیر کل اگر واردات نداشته باشیم که تولید کننده هر چی دوست داشت به مردم میدهد،،اونوقت به چه درد،،الان ساید ال جی رو کنار کنار ساید اسنوا بزارید،،ببینید قدرت موتور،،صدای ازار دهنده،مصرف انرژی،،کدام بهتره؟؟همین اقای مدیر کل لوازم خانگی خودشان از برند ایرانی هست همه،،؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
من ماشین ظرف شویی دارم مقسم اب سوخته دو ماهه پیدا نمی کنم
من منظور خودکفایی را درک نمی کنم چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
اصلا این ممنوعیت واردات درست نیست،،باید باشه،تا تولید کننده مجبور بشه جنس درجه یک به مشتری بده،وقتی رقابت نباشه،،هر چی دوست داشت به مردم میده،،ساید اسنوا با ساید ال جی،سامسونگ،رو کنار هم بزارید،،ببیتید صدا و لرزش کدام بیشتره؟؟چرخ گوشت پارس خزر به دوماه نکشید سوخت،،انقدر از کالاهشون میزنن که جنس میشه بی کیفیت
آخرین اخبار