لزوم تشکیل کارگروه تخصصی صیانت از خانواده

فرماندار اردکان گفت: کارگروهی تخصصی از کارشناسان و مشاوران به منظور ارائه راهکار‌های مناسب برای تقویت و حمایت خانواده‌ها تشکیل شود.  

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مصطفی پور دهقان‌ فرماندار اردکان گفت: با توجه به بررسی روند وقایع چهارگانه ازدواج، طلاق، تولد و وفات در شهرستان طی یک دهه گذشته، ضروری است کارگروهی تخصصی از کارشناسان مربوطه، برای ارائه راهکار‌های مناسب در رابطه با تقویت و صیانت از خانواده ها، تشکیل شود.

او افزود: هرچند اخیراً دو موضوع کرونا و مسائل اقتصادی، نقش مهمی در تقویت حوزه خانواده دارد و این روند در کل کشور قابل تسری و تعمیم است، اما باید با برنامه‌ریزی صحیح، به‌دنبال راهکار‌های عملیاتی به‌ خصوص در موضوع ازدواج باشیم.
 
نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: در بحث آموزش خانواده‌ها، خارج از چارچوب بخشنامه‌های دولتی نیازمند اقدامات فوری و کارشناسی هستیم، هرچند فعالیت‌های فرهنگی در بلندمدت نتیجه‌بخش‌تر است.

پوردهقان، ضمن تقدیر از تلاش‌های ستاد صیانت از خانواده در شهرستان، افزود: مشاوره‌ها و آموزش‌های این مرکز در حوزه خانواده، منجر به کاهش ۳۰ درصدی ورودی پرونده‌ها در دادگستری شده است.

 او گفت: در آینده‌ای نزدیک به‌منظور ارتقای دانش و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده، کتابی با همین موضوع به تمام خانواده‌های اردکانی اهدا می‌شود.

امام‌جمعه اردکان نیز گفت: وضعیت نگران کننده ازدواج و مشکلات و آسیب‌های آن در همه شهر‌ها براثر سبک جدید زندگی، فضای رسانه‌ای و عواملی اینچنینی به‌وجود آمده که قابل بررسی و پیگیری است.  

حجت‌الاسلام شاکر افزود: دغدغه آسیب‌های خانواده از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و همه دل‌سوزان انقلاب اسلامی است که از سال‌ها پیش مطرح بوده است.  

سید اسماعیل شاکر، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصریح کرد: تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در سال ۹۸ به‌منظور افزایش مهارت‌های همسرداری و مشاوره‌های قبل از ازدواج، از اقدامات مؤثری است که باید تداوم و توسعه یابد.
 
امام جمعه اردکان، تصریح کرد: کار در حوزه فرهنگ، نتیجه فوری ندارد، و لزوماً باید از همه ظرفیت‌های شهرستان برای استحکام بنیان خانواده، رفع موانع ازدواج و اِتخاذ سیاست‌های تشویقی درخصوص جمعیت و فرزندآوری، استفاده کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار