تقویت گفتمان دینی با محوریت قرآن و عترت

امام جمعه بخش مرکزی یزد تقویت انسجام ساختاری دانش آموزان حول محور کلمه توحید را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  آیت الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز آموزش وپرورش استان یزد خواستار تقویت انسجام ساختاری دانش آموزان، حول محور کلمه توحید شد و گفت: نماز را تنها برای ثواب به دانش آموزان معرفی نکنید و به معرفی سایر اهداف و ابعاد نماز هم بپردازید.

او یکی دیگر از اهداف نماز را تقویت گفتمان دینی با محوریت قرآن و عترت بیان کرد و افزود: آموزش و پرورش باید ساختار منسجمی  و غلبه گفتمانی داشته باشد تا بتواند به اهداف و مأموریت خود دست یابد و با این رویکرد است که می‌توانیم نسل جوان و ارزشمندی را تحویل جامعه دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدرسی تاکید کرد: جامعه مهدوی نیازمند انسجام ساختاری است.

محسن موحدی فرد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه از برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در بخش دانش‌آموزی و اختتامیه جشنواره «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» به عنوان برنامه‌های شاخص آموزش و پرورش استان نام برد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره بزرگ همزمان با اجلاس سراسری نماز دانش آموزی با حضور وزیر آموزش و پرورش از برگزیدگان تقدیر شد.

حسینعلی ملانوری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیزگزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه اقامه نماز شامل برگزاری جشنواره پیوند با ثبت رکورد دریافت حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ اثر دانش آموزی، جشن عبادت دانش آموزان، برگزاری نمایشگاه مجازی و به نمایش گذاشتن بهترین آثار دانش آموزان ارائه داد.

او برگزاری مسابقات مجازی، مرمت و بازسازی وضوخانه مدارس، تامین حق ایاب و ذهاب ائمه جماعات مدارس، جذب و هدایت خیرین برای ساخت و تجهیز نمازخانه‌ها را از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس عنوان کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار