هشدار روسیه درباره خطر حضور تروریست‌ها در آسیای مرکزی

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت با توجه به تحولات افغانستان خطر حضور گروه‌های تروریستی در آسیای مرکزی بیشتر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد با توجه به تحولات افغانستان این خطر وجود دارد که تروریست‌ها به دنبال  یک پناهگاه امن در آسیای مرکزی باشند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: خروج آمریکا از افغانستان و تحولات صورت گرفته در این کشور که نشان دهنده شکست واشنگتن است همه کشورها را در معرض پیدایش و حضور گروه‌های تروریستی قرار داده است.

ریابکوف اظهار کرد: من از ایجاد پناهگاه‌هایی برای گروه‌های تروریستی در افغانستان و کشور‌های آسیای مرکزی واهمه دارم. در این صورت، کنترل شرایط دشوارتر خواهد بود.

وی تأکید کرد: هیچ فردی از آنچه در افغانستان اتفاق افتاده، سود نخواهد برد. از آنجا که این تحولات ترس و وحشت را ایجاد کرده است، اکنون به سختی می‌توان انتظار داشت که کشور‌ها از جمله همسایگان افغانستان، به طور جدی به فکر یک مدل جدید گفتگو به ویژه تماس‌های چند جانبه، برای حل مشکلات پیش رو باشند.

روز گذشته، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد کرملین درباره احتمال مشارکت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در اجلاس جی۲۰ که قرار است پایان ماه اکتبر در ایتالیا برگزار شود، در آینده نزدیک تصمیم می‌گیرد.

اجلاس گروه ۲۰ در ۳۰ تا ۳۱ اکتبر در رم برگزار می‌شود. ایتالیا در حال حاضر ریاست دوره‌ای جی۲۰ را بر عهده دارد و اکنون در تلاش است تا اجلاس فوق العاده‌ای را با محوریت افغانستان تشکیل دهد. پیشتر سخنگوی کرملین گفته بود که در صورت هماهنگی ابتکار عملی برای برگزاری این نشست، پوتین در اجلاس اضطراری گروه ۲۰ شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار