سلامتی و یادگیری دانش‌آموزان دو روی سکه بازگشایی مدارس

تداوم سال تحصیلی با کرونا، التهاب شیوع بیماری و افت یادگیری، دغدغه‌های این روز‌های خانواده‌هایی است که فرزند محصل دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شرایط حاکم همه گیری و شیوع سویه‌های جدید کرونا در سطح جهان امکان تشکیل کلاس و آموزش حضوری دانش آموزان در اول مهر را دور از ذهن کرده است، اما مهر ۱۴۰۰ متفاوت‌تر از مهر ۱۳۹۹ و ماه‌های پایانی سال تحصیلی در دو سال گذشته است چراکه تجربیات جدیدی در این دوران کرونایی نصیب آموزش و پرورش شد که می‌توان آن را چراغ راه آموزش در سال تحصیلی پیش رو کرد.

البته که هنوز تصویر روشن و گزارشی شفاف از تامین زیرساخت‌های آموزشی و بهداشتی برای شروع سال تحصیلی جدید اعلام نشده و علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش وعده مشخص شدن الگوی بازگشایی مدارس طی این هفته را داده است.

هرچند مشخص نبودن وزیر آموزش و پرورش هم چالشی است که البته با انتخاب سرپرستی که دور از فضای فعلی آموزش و پرورش نبوده تا حدودی این نگرانی مرتفع شده است؛ کسی که از ابتدای شروع کرونا در تصمیم سازی ها، تصمیم گیری‌ها و تعیین خط مشی‌ها در شرایط اخیر حضور داشته است.

یادگیری؛ مقوله‌ای به کما رفته در نظام آموزش و پرورش

آماده نبودن کامل زیرساخت‌های آموزش مجازی طی دو سال تحصیلی گذشته خلا‌های آموزشی و پرورشی را برای جامعه محصلان به ویژه دانش‌آموزان ایجاد کرده است، در کنار این شرایط جامعه دانش آموزان و دانشجویان هم آمادگی چندانی برای رویارویی با چنین نوع آموزشی را نداشته و به دنبال این وضعیت یادگیری دچار اختلال شده است.

البته مسئولان آموزش و پرورش به استناد پژوهش‌های علمی مدعی‌اند که هیچ چیز نمی‌تواند جای آموزش حضوری را بگیرد و آموزش در شرایط فعلی ناگزیر به صورت مجازی در آمده است، همچنین چندی پیش علیرضا کمریی معاون آموزش متوسطه اعلام کرده بود که دانش آموزان با اموزس مجازی دچار افت تحصیلی پنهان شده اند، چراکه ارزشیابی‌ها دقیق نیست و شاهد افزایش نمره هستیم در حالی که یادگیری تا این اندازه اتفاق نیفتاده است.

روح الله رضاعلی پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یادگیری در شرایط فعلی دغدغه اصلی دانش آموزان، اولیا، کارشناسان و مسئولان آموزش و پرورش است، اظهار کرد: مقوله‌ای که تقریباً به کما رفته و علی‌رغم آموزش‌های غیرحضوری در بستر شاد، آموزش‌های تلویزیونی و مجموعه اقدامات هماهنگ و غیر هماهنگ و احساسی، کیفیت مطلوبی به دست نیامد و این مقوله حتی در انتخاب رشته آزمون سراسری و در تقاضای تشکیل کلاس‌های حضوری در اولیا و دانش آموزان و حتی تاکیدات دولت و مسئولین جدید قابل مشاهده است.

او ادامه داد: به‌هرحال کرونا خیلی از رویه ها، عادت ها، داوری‌ها و نگاه‌ها را تغییر داد و یکی از این تغییرات عمده ورود گوشی تلفن همراه و اتصال یکباره با دنیای مجازی بود، کم تحرکی، تغییر سبک زندگی، کاهش قدرت برنامه ریزی و مدیریت خود، استرس و ... نیز تبعات ناشی از آموزش‌های الکترونیکی در کنار همه محاسن آن بود.

کرونا؛ کاتالیزور آموزش مجازی در نظام تعلیم و تربیت!

موضوع آموزش مجازی در کشور، حرف تازه‌ای نبود و نیست، اما مشکل از آنجایی شروع شد که این موضوع صرفا روی کاغذ جا خشک و به مرحله عمل نرسید، از زمزمه مدارس هوشمند در دهه ٨٠ گرفته تا شبکه تعاملی سینا و شاد که همین ۴-۵ سال اخیر مطرح شدند.

رضاعلی درباره ورود آموزش مجازی به مدارس معتقد است که آموزش الکترونیکی در ایران بی سابقه نبوده است و در دهه ۸۰ رقابت شدیدی برای هوشمندسازی مدارس وجود داشت؛ مدیران موفق در مدرسه کسانی بودند که سایت کامپیوتر داشتند (!)، اما این پروژه هم مانند خیلی از کار‌های ما خیلی با موفقیت همراه نبود.

او با استناد به تحقیقی با عنوان «تجربه پروژه‌ای یادگیری الکترونیکی چگونه بوده است؟» به همت رحیمی دوست، دلایل شکست یادگیری الکترونیکی در ایران را در رویکرد‌های مدیریتی و رویکرد‌های مبتنی بر نیاز‌ها و رویکرد الکترونیکی و رویکرد مبتنی بر یادگیری دسته بندی کرده و این چنین بیان کرد: «بدون در نظر گرفتن مؤلفه‌های اساسی یادگیری انسان، استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها کاری بیهوده و صرفا تبلیغاتی است»؛ بنابراین با درنظر گرفتن ناتوانی آموزش الکترونیکی و محدودیت‌های آن، متخصصان به این نتیجه رسیدند که برای رفع این نقص باید رویکرد‌های آموزشی را باهم ترکیب کرد تا از نقاط قوت هردو روش (الکترونیکی و سنتی) در رویکرد جدیدی با نام آموزش ترکیبی سود جست.

سلامتی و یادگیری دانش‌آموزان دو روی سکه بازگشایی مدارس

یادگیری ترکیبی، از ایده تا اجرا

آنچه این روز‌ها در صحبت‌ها و نظرات مسئولان و کارشناسان به عنوان راه حل پیشنهاد می‌شود یادگیری ترکیبی است البته با این پیش شرط که واکسیناسیون معلمان و کادر آموزشی و دانش آموزان و دانشجویان انجام شده باشد، اما یادگیری ترکیبی چیست؟ و نیازمند چه الزامات آموزشی و اجرایی است تا به نحوه مطلوبی صورت گیرد؟

رضاعلی با اشاره به اینکه طی این دو سال تغییر روند آموزشی، تمام انرژی برای آموزش الکترونیکی بر بستر اینترنت و آموزش‌های مدرسه تلویزیونی گذاشته شد، بیان کرد: در این مدت مدرسه به خانه‌ها و موبایل‌ها نقل مکان کرد و نظام آموزش و پرورش تمام دغدغه‌های تربیتی و آموزشی خود را که بصورت متمرکز از طریق اسناد تحولی پیگیری و رصد می‌کرد به آن‌ها واگذار کرد البته که جامعه معلمان همانند مدافع سلامت، مدافعان آموزش شدند و حتی در ابتدای ورود کرونا در تیم‌های جهادی در ضدعفونی کردن کوچه‌ها خیابان‌ها و امکان آموزشی و عبادی کمک می‌کردند.

این پژوهشگر تاکید کرد: اگر مسئولان بر یادگیری ترکیبی تأکید می‌کنند باید از همین ابتدا منظورشان را بصورت شفاف روشن کنند تا فهم مشترک در جامعه فرهنگیان به وجود آید. اگر این فهم و معانی مشترک وجود نداشته باشد شاهد سردرگمی در برنامه ریزی و مدیریت اجرایی خواهیم بود و منظور از تعریف روشن، تعریف لغوی یا آکادمیک از یادگیری ترکیبی نیست، معلمان و مسئولان اجرایی در آموزش و پرورش دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و تعاریف اصطلاحات و واژگان علوم تربیتی را می‌دانند یا حداقل دسترسی به منابع را می‌دادند؛ اگر مدیران استراتژیک آموزش و پرورش می‌گویند یادگیری ترکیبی یعنی ترکیبی از رسانه‌های مختلف (تکنولوژی‌ها، فعالیت‌ها و انواع وقایع)، برای ایجاد یک برنامه آموزشی بهینه برای مخاطبین خاص، یا یادگیری ترکیبی را به‌عنوان یک روش برای حداکثر کردن مزایای روش آموزش رودررو و تکنولوژی چندگانه برای یادگیری توصیف می‌کنند باید بگویند چه استلزاماتی را برای تحقق آن تهیه کرده اند؟ چگونه می‌خواهد ابزار اجرایی این نوع یادگیری را فراهم کنند؟ همه الزامات یعنی هر آنچه که برای یادگیری ترکیبی لازم است از دانش لازم برای مدیران و معلمان تا امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مدارس.

او تاکید کرد: وقتی نقش معلمان به‌عنوان تسهیل‌گر، سرپرست یا دستیار آموزشی، مدیریت و سازماندهی فعالیت‌ها در این نوع یادگیری تعریف می‌کنیم باید آموزش‌های لازم برای معلمان فراهم شده باشد، در این رویکرد معلمان باید خلاق باشند تا بتوانند مواد یادگیری متنوعی را در اشکال و زمان مناسب ترکیب کنند؛ همچنین قدرت حمایت از یادگیرندگان را داشته باشند.

آنطور که مسئولان اعلام کردند و شرایط شیوع بیماری حکایت می‌کند، آموزش مجازی همچنان پای ثابت دوران تحصیل دانش‌آموزان باقی می‌ماند، حتی اگر آموزش حضوری از آبان شروع شود، بنابراین تامین و توسعه زیرساخت‌های مجازی و ایجاد آمادگی در معلمان و دانش‌آموزان ضرورت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
علاوه بر واکسیناسیون دانش آموزان کارت واکسیناسیون والدین هم باید کامل باشه تا حضوری بتونن شرکت کنن
Iran (Islamic Republic of)
مادر دانش اموز
۲۲:۳۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
بچه هام نمیفرستم مدرسه ،لطفا آنلاین باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
در دنیایی که شاهد گسترش وساخت تکنولوژی های برتر هستم متاسفانه در کشور ما باز گشایی مدارس تبدیل به مشکل لاینحل شده است آموزش وپرورش نیاز به توجه بسبار بالا دارد
Germany
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
ما خانواده ها با هزار بدبختی بچه بزرگ کردیم تا زمانی که کرونا ازبین نره حضوری نمی فرستم مدرسه فقط مجازی درس بخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
الآن جوری شده که خانواده ها قدرت خرید میوه /سبزیجات/ شیر /تخم مرغ/گوشت /برای سلامتی ورشدفرندانشان ندارند که بخرندوبا نان خالی وشایدبه اندازه نصف نخود پنیر
که روی نانشان می مالند آنها را ساکت میکنند وضریب امنیت سلامتی فرزندانشان پایین است وبا اندک تلنگری به انواع بیماری ها دچار می شوند واگر تازه خطرناک هم نباشد کلی وقت می کشد تا خوب شوند آنهم با هزینه های سرسام آور دارو ودکتر ونگرانی ازرفتن به دکتر بدلیل شرایط وضع موجود
خوب است آقایان که راحت از رفتن بچه ها به مدرسه حرف می زنند اول درک درستی از شرایط اسف بار زندگی مردم داشته باشند.
آن هایی که واکسن هم زده اند ایمنی ایجاد نمیکند وایمنی موقعی است که واکسنی با100درصد تضمین عدم برگشت کرونا ساخته شود
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز
۱۵:۰۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
من صحبت های این بزرگوار را تائید می کنم
ما دانش آموزان درست است که تحصیل و علم برایمان مهم است .ولی در درجه اول هم برای خودمان وهم خانواده سلامتی در اولویت قرار دارد.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۳:۰۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
اگرمدارس به صورت حضوری ومجازی باشدوانتخاب با اولیا باشد
بالای 90 درصدمردم مجازی را انتخاب می کنند
مردم این همه گرانی وفشارها را فقط به امیدی برای آینده فرزندانشان تحمل میکنند
وهیچ گاه روی سلامتی بچه هایشان برای فرستادن به مدرسه ریسک نمی کنند
شده فرش زیر پایشان رابفروشند ویا قرض وقوله کنندوگرسنگی بکشند تامبایل بخرند
واز مدارس مجازی بهره بگیرندحتی اگر مدارس مجازی بارعلمی نداشته باشند و.....
راضی ترند تا اینکه بچه هایشان را به مدرسه بفرستند.قطعا مدرسه بیشترین حجم سرایت بیماری ها از
قارچی وعفونی گرفته تا ویروسی را نسبت به اماکن عمومی دیگر را داراست
دراینجا سزاواراست که از رسانه ملی به حد شایسته ای تقدیر گرددکه با تدریس تمام مقاطع درشبکه آموزش
الحق والانصاف بدون هیچ چشم داشتی تدریس معلم گونه را برای فرزندان تداعی می کندونقش مکمل وتمام کننده ای
در امر یادگیری دانش آموزان ایفا می نماید.
مردم با برنامه شاد وتلویزیون راضی ترند تا اینکه هزینه های پرخطر فرستادن بچه ها به مدارس رابپذیرند
یک سرماخوردگی ساده بیش از 200هزارتومان هزینه داردآیا آموزش وپرورش حاضراست هزینه های تمام وکمال پزشکی
را درصورت دایر کردن مدارس بپردازد
والله مردم توانایی خرید مایحتاج اولیه شان را هم ندارند چه برسدبه هزینه های دارویی
خداشاهد است که مردم اجناس خانه شان را کمتر از نصف قیمت واقعی اش میفروشند
تا هزینه های سرما خوردگی ساده بچه هایشان شود .
حنما این اشتباه هابایدبشود خانه ای عزاداربشود تا چشم مسئولین باز بشود
آقای رئیسی با تصمیم غلط بازگشایی مدارس روی زندگی امید های ایران ریسک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
مرگ بر آموزش مزخرف حضوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
فقط‌بااین‌شرایط‌کرونایی‌روزی‌۶۰۰و۷۰۰نفر‌میمیره‌اموزش‌مجازی‌سلا‌متی‌دانش‌اموزان‌واجبتره‌اونم‌مقطع‌ابتدایی‌که‌پروتکل‌ها‌را‌رعایت‌نمیکنن‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خب تمام مردم هم موافق آموزش آنلاین هستند
وهیچ کسی مجازی رو قبول نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
فکر کنم اشتباه نوشتی.
همه مردم موافق مجازی و آنلاین هستند.
هیچ کسی حضوری رو قبول نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آموزش فقط با اینترنت.
هم معلم ها فعال هستند.
هم میشه از طریق pv دبیر ها، پاسخ سوالات و پرسش ها رو گرفت.
هم علاقه و اشتیاق دانش آموز به درس بیش تر میشود.
قلدری و تهدید و فحاشی هم وجود نداره.
بحث های بی فایده دانش آموزان وجود ندارد.
و فقط بحث علم و دانش مطرح است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
هنوز یک چهارم ملت هم واکسن نزدن
در کلاس های خفه و دربسته که 30 نفر نفس میکشن.
اگر یک نفر ناقل کرونا باشه همه خواهند مرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
من بچم نمیفرستم بره مدرسه با کرونا برگرده اونایی که خیلی دوست دارن اختیاری کنید برن من بچم رو به هیچ عنوان نمیفرستم از جون بچم سیر نشدم
Iran (Islamic Republic of)
ف.ش
۱۵:۱۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
همون طور که سلامت جسمی دانش آموزان مهمه، سلامت روح و روان دانش آموز نیز مهم هست
چطور انقد راحت میگید مجازی باشه؟
با رعایت پروتکل و فاصله و زدن دو دوز واکسن چرا مدارس حضوری نشه؟
یکم برای ما ارزش قائل باشید و مدارس را تا حدامکان حضوری کنید
همون طور مسالمت جسم مهمه، سلامت روح هم مهمه
الان دو سال هست ک مدارس مجازی شده و ۹۰ درصد روحیه و سلامت روحی بچه ها آسیب دیده
لطفاً واقع بین باشید
من خودم تو این دوسال کلی آسیب روحی دیدم ، کلی اذیت شدم
لطفاً مدارس رو حضوری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
روح بچه ها فقط در مدارس آسیب میبینه.
که با بچه های قلدر دم به دقیقه درگیر میشن.
و 4 تا دشنام میشنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
احتمالا شما از اون قلدرا هستی که نمی دونی آسیب روحی واقعی چیه
Iran (Islamic Republic of)
دانش اموز
۱۴:۴۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
لطفا مدارس رو حضوری کنید واقعا خسته شدیم از این وضعثت خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
حضوری؟؟ میخوای بمیری برو خودکشی کن.
چرا میخوای ملت بمیرن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یک دانش آموز که موافق آموزش مجازی است.
۲۱:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
خسته شدیم؟شما وکیا؟؟؟؟؟؟
جمع نبندید
خیلیا مثل من با مجازی ۱۰۰ در ۱۰۰ موافق هستند
اون عده ی اندکی که چیزی نمیفهمن از سلامتی هم خودشونو بگن .جمع نبندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
فقط مجازی رو قبول داریم و بس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مسلما آموزش حضوری بهتره ولی تو این شرایط آموزش حضوری باعث ایجاد موج های جدید کرونا در کشور خواهد شد به نظر من تا واکسیناسیون کامل نشده و شرایط بهتر نشده کماکان آموزش ها مجازی باشه .فعلا فکر نکنم والدین حاضر به فرستادن فرزندانشان به مدرسه باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
به نظرم برای اینکه آموزش مجازی باشه چیزهای زیادی رو باید در نظر گرفت.یکی سلامتی دانش آموزان و کادر اجرایی مدارس هست.دیگه معلمانی که در این شرایط کرونایی اگه آموزش حضوری باشه مجبورن چند تا ماشین سوار و پیاده بشن تا برسن به مدرسه.سوم اینکه مدارس بازگشایی بشه باز هم ترافیک و شلوغی مترو و بی آر تی ها و به احتمال زیاد شیوع کرونا. درسته هر دو نوع آموزش مزایا و معایبی داره تو این شرایط،ولی آموزش مجازی با توجه به شرایطی که داریم احتمالا بهتر باشه.
Iran (Islamic Republic of)
!
۱۲:۲۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
۲ سال مجازی بود چون واکسن نبود .

امسال حتما مدارس حضوری میشه چون واکسن زیادی تزریق شده.

بالاخره یه فرقی باید بین امسال و پارسال باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
فرق امسال و پارسال اینه که از 200 نفر می شه 1000 نفر قربانی
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۲:۲۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
در مناطق عشایری ، روستایی و شهر های کم جمعیت به راحتی می توان از اول مهر مدارس را بازگشایی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تا زمانی که ۷۰ درصد جامعه یعنی ۶۲ میلیون از جمعیت کشور ۲ دوز واکسن با کیفیت تزریق نکنند نه دانشگاه ها باز گشایی‌می‌شوند ونه مدارس این خواسته اصلی مردم است
#برای جان مردم ارزش قائل باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
یعنی همینجوری که مدارس بسته ان بذارید باشن
تک وتوکی معلما بدرد میخورن اونام میرن کلاس خصوصی میذارن
یک ریال بازدهی ندارن فقط بدآموزی و بیماری
بچه ام تو بهترین مدارس قبول شد و یه عالمه پول میگرفتن بازدهیش در مقابل یه کلاس خصوصی که رفت در حد صفر بود صفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مسخره کردید خودتونو؟ پارسال که ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر فوت کردند مجازی بود حالا امسال که ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر فوت میکنند میخواین حضوری کنید؟ تازه اونموقعی میتونید بگید که ما واکسیناسیون عمومی انجام دادیم که ۷۰ درصد جمعیت هر دو دوز واکسن رو زده باشن. پس جمع کنید کاسه کوزه هاتونو مسخره ها. برید به فکر واکسیناسیون هر دو دوز ملت باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
الان دارن چیکار میکنن پ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اصلا تحت هیچ شرایطی پامو تو مدرسه نمیزارم تا واکسن نزنم
Iran (Islamic Republic of)
دانش اموز
۱۴:۴۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
در بیشتر کشور ها به دانش انوزان واکسن زده نشده ولی از امسال اموزش حضوری دارن واقعا چه انتظاراتی دارین ؟
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز واقعی
۰۹:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
بیخود.
هیچ خبری از آموزش حضوری نخواهد بود.
ما مجازی و آنلاین را بیش تر قبول داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
حضوری بدرد نمیخوره.
فقط مجازی رو قبول داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
هنوز یک چهارم ملت هم واکسن نزدن
در کلاس های خفه و دربسته که 30 نفر نفس میکشن.
اگر یک نفر ناقل کرونا باشه همه خواهند مرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
فقط مجازی رو قبول داریم.
وگرنه هیچ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مردم بچه هاشون رو نمیفرستن خودتون رو مسخره نکنید.
حضوری بدترین شیوه آموزشی در جهانه.
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار باران کوثری از بهمن ۹۹ برای همیشه و تا ابد
۲۲:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
من معلم باید کار کنم که با توجه به این حقوق فقر پرور قسم خوردم اندازه همون حقوق کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
درود بر مجازی
مرگ بر حضوری
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار باران کوثری از بهمن ۹۹ برای همیشه و تا ابد
۲۲:۴۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
حالا اگر در آموزش حضوری بچه های ما چیزی یاد میگرفتن می‌فرستادم مدرسه.
میرن 4 تا دبیر میان و 4 تا مسئله میگن و زنگ تفریح بچه ها باهم دعوا میکنن و آخر سرهم یکی از مسئولین مدرسه میاد 4 تا جوک به خورد بچه ها میده.

پس آموزش مجازی بهترین شیوه آموزشی برای تمام سنین هستش.
و بچه ها فقط علم و دانش یاد خواهند گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
حالا تو مدرسه چهار تا مسئله یاد میدن با چهار نفر ارتباط دارن بحث و حل مسئله میکنند
شما تو خونه به بچه هاتون چی یاد میدین؟
بیچاره بچه ها رو میگین بخورین، بخوابین، بخونین، دست به سیاه و سفید نزنین تا رتبه تو کنکور بیارین ما هم بین فامیلا پوزشو بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
این همه سال آموزش حضوری بود چه گُلی به سرمون زد، اصلا کی شغلش مرتبط با رشته ی تحصیلیشه! این همه فارغ التحصیلان بی سواد رو دیگه کجای دلمون بذاریم! مشکل اصلی آموزش و پرورش مجازی و حضوری نیست. مشکل اصلی کاربردی نبودن آموزش هاست،خیلی از دانش آموزا 12 سال از بهترین زمان عمرشون رو بیهوده میگذرونن بدون اینکه نتیجه ای براشون داشته باشه
#مسئولین_اندکی_تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
Yjc انصافا برای خنده تیتر زدی؟؟
در آموزش حضوری فقط دانش آموزان به فکر فحاشی و قلدری در مدرسه هستند.
و اینکه در زنگ تفریح چی تو شکمشون بریزن.

اما در آموزش مجازی فقط درس و دانش مهمه.
پس آموزش مجازی 1000 برابر بهتره. و شرف داره به حضوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
کاملا درسته.
مجازی و آنلاین بهترین شیوه آموزشی برای تمام سنین است
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۲:۰۵ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
درود خدا برشما که حرف حق زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
درود بر آموزش مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آموزش حضوری بی فایدست. بچه ها مدام به فکر خوراکی و زنگ ورزش و دشنام دادن و تمسخر دیگران و این غلطا هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مرگ بر کلاس های حضوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
حتما باید همه مردم ایران بمیرن تا خیال شما راحت باشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
هرجا رفتیم و دیدیم طبق نظر سنجی ها 90 درصد ملت با آموزش مجازی موافقن.
پس آموزش مجازی در اولویته.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام
یه دختر دارم مسال کلاس سومی هست،ولی در حد کلاس دوم هم یاد نگرفته،تو رو خدا مدارس رو باز کنید حداقل در هفته ۲ روز ،بچه های مسئولین در بهترین مدارس سمپاد درس میخونن،بعد بچه هامون در مدارسی درس میخونن که از کمترین امکانات هم محروم هستن، اوج بی عدالته....اگه فرد یک جور مدرسه داشتیم وبچه های مسئولین هم در این مدارس مجبور بودن درس بخونن،مسئولین واسه فکر بچه هاشون هم شده امکانات میدادن به مدارس دولتی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
من حاضرم کرونا بگیرم ولی مدرسه برم پارسال هیچی یاد نگرفتیم اگر امسال هم غیر حضوری بشه بعد از کرونا باید این دو سال رو دوباره بریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بریم نه بری
جمع نبند همه مثل شما نیستند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بله شما خبر از مریضی کرونا ندارید هر روز چند نفر قربانی وفوت میکنن به خاطر کرونا حالا اونا که تا مرگ رفتن وبرگشتن از شدت بیماری رو خدا میدونه چند نفر هستند نه به آموزش حضوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
داداش تو دیگه خنگی مشکل خودته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آموزش مجازی در اولویته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
رئیس جمهور گفته آموزش مجازیه.
از طرف دیگه 27 شهریور نسخه جدید شاد میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بچه بزرگ نکردم که با تصمیمات مسؤلین بیکفایت و نادان بفرستمش مدرسه کرونا بگیره برگرده خونه و زبانم لال ... اصلا" میل دارم بچه ام بیسواد بشه به هیچکس هم ربطی نداره که بخواهد در زندگی من دخالت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
کاملا" موافقم منهم نمیفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
به شماهم هیچ ربطی نداره که مدارس باز میشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خواهش میکنم با جان بچه های ملت بازی نکنید
مجازی هم بهترین شیوه آموزشی برای تمام سنین است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا مگه کشور ما واکسن فایزر زده که هر روز از بازگشایی مدارس حرف میزنید این بچه که میخواد بره مدرسه کرونا نمیگره همشون ناقل وخانواده ها درگیر کرونا میشن با جان ملت ایران بیشتر از این بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مرگ بر آموزش حضوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
من خودم با آموزش مجازی صد در صد موافقم
جتی نمرات دانش آموزان پیشرفت و رشد بسیار بالایی داره.
مشخصه دانش آموزان از آموزش مجازی هم حسابی استقبال خواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
میخواید دانشگاهها در تمام مقاطع و دولتی و آزاد و... و همچنین مدارس همه رو باهم در همه شهرها باز کنید اصلا فکر کردید چه اتفاقی میوفته؟ دوباره اتوبوس ها و متروها مملوء از جمعیت به هم چسبیده میشه شهر شلوغ شلوغ میشه تعدادی از افراد هم که اعتقادی به ماسک ندارند و میگویند ما کرونا گرفتیم قبلا یا واکسن زدیم دیگه نمیگیریم!!! جهش های جدید کرونا هم که همینجور خطرناک تر و واکسن گریز تر میشوند! این یعنی بازهم با یک بی تدبیری دیگر بیمارستان ها را مملوء از بیمار و فوتی میکنید باید به تدریج و با سنجش اوضاع و با الویت در بعضی استان های محروم و روستاها و شهرهای کوچک بازگشایی ها صورت گیرد نه یک دفعه همه باهم و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مدرسه و دانشگاه برای چه باز بشه فعلا هینطوری حقوق پرداخت کنید چه کاری مبادا کسی چیزی یاد بگیره ما که همه علامه دهر میباشیم و حرافی خوب بلدیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
در این شرایط کرونایی فعلا بازگشایی مدارس اشتباه هست سلامت خیلی مهمتر هست اگرم باز کنید خانواده ها بچهاشونا نمیفرستند مدرسه
United States of America
علی
۱۰:۲۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
کاملا موافقم واقعا در این شرایط خطرناک درست نیست مدرسه ها باز بشه سلامتی از هر چیز دیگه مهمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
من آموزگارم.آموزش مجازی برای دوره ابتدائی واقعا تاثیر بسیار پایینی داره.من نمیگم باید حتما حضوری باشه ولی باید و حتما در کنار مجازی،آموزش حضوری هم باشد.بخصوص پایه های اول و دوم ابتدائی.حتی اگر روزی 1 ساعت مدرسه باز باشه یا در طول هفته فقط یک روز بیان مدرسه.دانش آموزان پایه دوم امسال هم که در حد پایه اول باید آموزش ببین چون سال گذشته بطور شایسته و کامل آموزش ندیدن.
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۲۲:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
اخه هفته ای یه بار یا کل هفته چه فرقی داره هفته ای یه بار برن کرونا نمیگیرن الکی یه چیزی میگیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مگر ستاد کرونا مرجع تصمیم گیری نیست؟چرا باید سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این بحران کرونا یک تنه اقدام به صدور فتوا کند؟برای تصمیم گیری در خصوص نحوه آموزش در سال تحصیلی جدید،حتما باید از نظرات مسئولین بهداشت و متخصصین کرونا استفاده کرد.یک بار برای همیشه هم اعلام کنند که مرجع اصلی تصمیم گیری در خصوص دستورات و تعطیلی ها و تاخیرها ستاد کرونا است یا وزارت آموزش و پرورش.مثل گذشته نباشه ستاد تعطیل کرد و وزارت بازگشایی کرد مردم هم سرگردان شدن
آخرین اخبار