نقش موثر رسانه‌های محلی در تحقق شعار سال

رسانه‌های محلی و منطقه‌ای نقش موثری در توسعه مناطق خود و تحقق شعار سال دارند.

سینا قربانی کارشناس رسانه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  یا با بیان اینکه مطبوعات و رسانه‌های ملی و سراسری در فرایند جهان‌محلی‌شدن، به میزان زیادی کارایی خود را از دست می‌دهند و هر روز ضعیف‌تر و به تدریج از مخاطبین آن‌ها کاسته می‌شود، گفت: این امر به مثابه فرصتی برای رسانه‌های منطقه‌ای و محلی قلمداد می‌شود که می‌توانند در فضای ملی و محلی به بازنمایی رویدادها، نگرش‌ها، هنجار‌ها و ایدئولوژی بپردازند.

او افزود: رسانه‌های منطقه‌ای و محلی با توجه به کثرت رسانه‌های مکتوب و الکترونیک در کشور، در صورت دارا بودن شرایطی، چون نیروی انسانی حرفه‌ای و متخصص جهت تولید محتوا، شرایط مساعد اقتصادی، امکانات و تجهیزات مطلوب و در نهایت توزیع مناسب و به‌هنگام قادر خواهند بود ضمن ایفای نقش اطلاع‌رسانی و آگاهی سازی، مناطق حوزۀ انتشار خود را نیز بر مدار توسعۀ پایدار قرار دهند.

قربانی بر نقش این رسانه‌ها برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و ادامه داد: رسانه‌های منطقه‌ای و محلی می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط، موانع پیش‌روی تولید را از طریق مردم و صاحب نظران شناسایی کرده و با تولید محتوا دقیق و وثیق و کمک به اجرای هر چه بهتر قوانین حمایتی پیش روی تولید همانند قانون رفع موانع تولید و تسهیل به تحقق شعار سال کمک چشم گیری نمایند.

این کارشناس رسانه با اشاره بر اینکه رسانه‌های منطقه‌ای می‌توانند با استفاده از سبک روزنامه نگاری توسعه، نقش موثری در تحقق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها داشته باشند، افزود: این امر چنانچه همراه با پیوست اجرایی در راستای اجرای قوانین موجود حمایتی باشد بخش اعظم اهداف شعار سال ۱۴۰۰ تحقق خواهد یافت.

او گفت: رسانه‌های منطقه‌ای و محلی از بعد‌های خاص با استفاده از ظرفیت‌های محلی مشکلات تولید را شناسایی و از طریق کارشناسان همان حوزه راهکار‌های ضروری را در راستای پشتیبانی و مانع زدایی ارائه خواهند کرد و در واقع رسانه به طور خاص نقش رابط بین مردم، تولید کنندگان و مسئولین را ایفا خواهد کرد.

قربانی، افزود: مخاطبین یا سازمان‌ها و نهاد‌های محلی، محتوای مورد نیاز و موردعلاقه خود را بیشتر در رسانه‌های منطقه‌ای و شبکه‌های مجازی می‌یابند به همین دلیل نقش رسانه‌های محلی برای توسعه در این وضعیت بسیار پررنگ‌تر می‌شود.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.