بسته خبری «شهرنوشت» ۲۱ شهریور ۱۴۰۰؛

از ساماندهی افراد بی خانمان تاایمن سازی معابر

بسته خبری «شهرنوشت» حاوی مهمترین اخبار تحولات و اقدامات مناطق ۲۲ گانه شهرداری منتشر شد.

به گزارش خبرنگارحوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در طول هفته، تغییرات و تحولاتی در مناطق ۲۲ گانه تهران رخ می دهد که تلاش می کنیم هر هفته با انتشار این اخبار در بسته خبری «شهرنوشت» شما را در جریان این تحولات قرار دهیم.

وضعیت گردشگری در سه رود دره شمال تهران ارتقا می‌یابد
پروژه مطالعاتی" ارتقاء وضعیت گردشگری در سه رود دره درکه، دارآباد و دربند با رویکرد حفاظت از محیط زیست و بهینه سازی هزینه و درآمد شهرداری منطقه یک، به پایان رسید و وارد فاز اجرا خواهد شد.

سید حمید موسوی شهردار این منطقه در بازدید مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران از مسیر کوهپیمایی درکه که با حضور هیات همراه و مدیران شهری منطقه، عوامل آتش نشانی، اداره کل حریم و شورایاران درکه انجام شد با بیان مطلب فوق افزود: سیاست گذاری مدیریت شهری در دوره کنونی، تلاش در راستای تغییر رویکرد سرمایه گذاری در منطقه از مسکن به بخش خدمات و گردشگری بوده است که در این راستا احداث مسیر‌های سلامت، تقویت مسیر‌های کوهنوردی و ایمن سازی آن ها، احداث یک ایستگاه آتش نشانی و ۳ پایگاه امداد و نجات، تعویض مخازن، ثبت ملی توچال از جمله این اقدامات بوده و در مجموع اعتبارات کوهستان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده است.

موسوی با اشاره به اینکه در برخورد با تخلف و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حریم قاطعانه عمل می‌کنیم خاطرنشان کرد: تلاش مدیریت شهری در حریم و ارتفاعات، بر حفظ ارزش‌های اکولوژیک و تفرج گاهی آن استوار است و اساسا زیبایی کوهستان به این است که ما موزه‌ای به وسعت کوهستان در شهر داشته باشیم و شهرداری همه توان خود را برای حفظ حقوق عمومی شهر به کار گرفته است.

آرزوی چاپ کتاب دختر معلول و نویسنده شمیرانی محقق شد
شهردار منطقه یک با حضور در خانه فاطمه درمنی عراقی، دختر معلول و نویسنده ساکن این منطقه، کتاب چاپ شده او را مشتمل بر سه داستان کوتاه با عنوان "پوتین صلح" به وی تقدیم کرد.

سید حمید موسوی شهردار منطقه یک در سال گذشته در دیدار با فاطمه دِرمنی عراقی که به دلیل ابتلا به بیماری ناشناخته مادرزادی از دو سالگی دچار ضعف عضلات و معلولیت جسمی- حرکتی پیش‌رونده و به همین موجب با محدودیت مکالمه نیز مواجه شده است، ولی علی‌رغم محدودیت‌های موجود دست از تلاش برنداشته و با کمک یک دستگاه تبلت به ایجاد ارتباط با محیط اطراف و طبع کتاب‌های داستان می‌پردازد قول همراهی و چاپ داستان‌های او را داد و امسال این قول عملی شد و کتاب "پوتین صلح" با پیگیری‌های مجید صالحی فیروزآبادی شهردار ناحیه پنج این منطقه، نادره رضایی مدیر عامل انتشارات علمی و فرهنگی و در راستای مسئولیت اجتماعی گروه کودک و نوجوان این انتشارات (کتاب‌های پرنده آبی) و تصویر گری مهدیه ربانی به چاپ رسید.
شایان ذکر است فاطمه دِرمنی دانش‌آموز معلول، با توجه به محدودیت حرکتی به‌عنوان دانش‌آموز نخبه و برگزیده محل تحصیل خود شناخته شده است و در طول سال‌های تحصیل خود علاوه بر کسب موفقیت‌های آموزشی، به نویسندگی علاقه داشته و در این سال‌ها چندین کتاب داستان ویژه رده سنی کودک و نوجوان به رشته تحریر درآورده است.

مسیل‌ها و کانال‌های منطقه ۲ لایروبی و پاکسازی شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: مسیل‌های منطقه ۲ با انجام لایروبی و رسوب برداری از حوضچه‌های رسوبگیر برای بارش‌های فصل پاییز آماده سازی شد.

مدیران محلات منطقه ۳ برعلیه ویروس کرونا کووید ۱۹ واکسینه شدند
کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: باتوجه به همیاری، همکاری و خدمات خالصانه مدیران محلات در پیشبرد اهداف و برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی، این قشر از جامعه دوز اول واکسن کووید ۱۹ را دریافت کردند.

اجرای عملیات خط کشی محوری بزرگراه شهید همت
مریم نخعی پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۳ گفت: به جهت افزایش ایمنی و کاهش تصادفات بزرگراه مذکور و در جهت نگهداشت بهینه معابر بزرگراهی با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک در این محور‌ها بالغ بر ۳۰۰۰۰ متر خط کشی طولی انجام پذیرفت.

اجرای عملیات ایمن سازی در خیابان سئول

از ساماندهی افراد بی خانمان تاایمن سازی معابر
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ از انجام ایمنی در یکی دیگر از نقاط حادثه خیز معابر منطقه خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، مریم نخعی پور در این باره گفت: خیابان سئول در مسیر شمال به جنوب بعد از خروجی بزرگراه شهید چمران شمال نیز به دلیل شیب طولی مسیر و نیز سرعت‌های بالا رانندگان وسایل نقلیه تصادفات زیادی را در سطح منطقه داشت که از طریق انجام خط کشی ارتعاشی از نوع اکستروژن آرامسازی شد.

او بیان کرد: همانطور که می‌دانیم روش‌های آرامسازی معابر در سه سطح قابل اجراست که یکی از این سطح‌ها استفاده از علائم افقی و کاهنده‌های سرعت است که خط کشی ارتعاشی از این نوع سطح آرامسازی می‌باشد. البته این نوع کاهنده سرعت بایستی در محدوده‌هایی از مسیر معابر انجام شود که زیاد به منازل مسکونی نزدیک نباشد.

آبشویی بیش از ۹۳ هزار اصله درخت در شمال شرق تهران

از ساماندهی افراد بی خانمان تاایمن سازی معابر

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از آبشویی ماهانه درختان منطقه خبر داد و گفت: در یک ماه اخیر حدود ۹۳ هزار اصله درخت در منطقه ۴ برای محافظت از حشرات آبشویی شده است.

"مجید رجبی" خبر گفت: همزمان با فصل تابستان و با توجه به طغیان آفات و حجم کلان مصرف سوخت‌های فسیلی، جذب دوده و غبار بر روی درختان و کاهش عملکرد و سلامت درختان و زیبایی بصری فضای سبز آبشویی و پاکسازی درختان در دستور کار قرار گرفت.

معاون شهردار منطقه ۴ همزمان با پیک پنجم کرونا گفت:
ساماندهی و شستشوی کیوسک‌های مطبوعاتی در شمال شرق پایتخت
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران گفت: با شیوع بیشتر کرونا در کشور و شهرمان رسیدگی به نظافت و سلامت شهر از اولویت‌های مدیریت شهری به شمار می‌رود.

"مجید رجبی" در این باره گفت: در پی روز‌های قرنطینه خانگی شهروندان و بالا رفتن اوقات فراغت و استفاده بیشتر آن‌ها از روزنامه‌ها و مجلات و مراجعه مکررشان به کیوسک‌های مطبوعاتی بیش از ۷۰ کیوسک در سطح منطقه شستشو و ساماندهی شد.
او اضافه کرد: رسیدگی به سلامت شهروندان همه وقت به خصوص مواقع ضروری همچون امروز از اهم وظایف مدیریت شهری است که همواره بدان توجه شده است.

برخورد جدی با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در ناحیه ۷ منطقه ۴

از ساماندهی افراد بی خانمان تاایمن سازی معابر
شهردار ناحیه ۷ منطقه ۴ ضمن هشدار به افراد سودجو و متخلفان ساختمانی گفت: با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در محله‌های ناحیه ۷ منطقه ۴ برخورد جدی می‌شود.

"محمد مهدی مقدم" با بیان اینکه ساخت و ساز‌های غیر مجاز علاوه بر وارد آوردن خسارت به زیرساخت‌های شهری، منجر به ایجاد اختلال در خدمات رسانی به شهروندان می‌شود افزود: ساخت و ساز‌های غیر مجاز یکی از موضوعاتی است که علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان برای شهر و شهروندان، همواره مدیریت شهری را با چالش‌های فراوان مواجه کرده است.

او افزود: فاقد سند بودن املاک واقع در برخی محله ها، وجود مشکلات اقتصادی و ناآگاهی شهروندان از عواقب ساخت و ساز‌های بدون مجوز از مهمترین عوامل بروز تخلفات است.

شهردار ناحیه ۷ منطقه ۴ ضمن هشدار به شهروندان مبنی بر عدم همکاری با افراد سودجو و دلال در خرید و فروش و واگذاری املاک به آن‌ها افزود: واگذاری املاک به افراد غیر جهت ساخت و ساز غیر مجاز تخلف محسوب شده و شهرداری ضمن معرفی متخلفان به مراجع قضایی نسبت به تخریب و صدور جرایم سنگین برای اینگونه املاک اقدام خواهد کرد.

ایمن سازی فضا‌های بی دفاع و ناامن شهری برای بانوان شمال شرق تهران
مدیر امور بانوان شهرداری منطقه ۴ گفت: بیش از پانزده نقطه بی دفاع و ناامن منطقه ۴ برای تردد امن و آسان بانوان بهسازی و ایمن سازی شد.

"حدیثه رفیعی" گفت: فاز نخست پروژه مطالعاتی شناسایی و بهسازی نقاط بی دفاع و نا امن شهری برای حضور زنان و خانواده در شهر از آذر ماه ۹۹ در منطقه ۴ آغاز شد و در حال حاضر بیش از ۱۵ نقطه از این فضا‌ها بهسازی شده است.

او با اشاره اینکه در خرداد ماه ۱۴۰۰ نقاط آسیب خیز و بی دفاع شهری منطقه شناسایی شد، گفت: هم اکنون بعد از گذشت حدود سه ماه، اصلاحات صورت گرفته در پانزده نقطه منطقه به اجرا در آمد و به همراه بازرس اداره کل شهرداران و مدیران اجتماعی نواحی از این فضا‌ها بازدید شد.

رفیعی در اشاره به موارد اصلاحی گفت: افزایش نور و روشنایی محیطی، اصلاح فیزیکی معابر، تغییر کاربری فضا‌های متروک به فضا‌های دارای کارکرد اجتماعی و فرهنگی و تفریحی، رسیدگی به وضعیت ساختمان‌های نیمه کاره و ناتمام، ساماندهی مشاغل دارای مزاحمت برای بانوان و دیوارکشی و حصاربندی از موارد اصلاح شده در این بازدید بود.

او با بیان اینکه مقرر شد سایر فضا‌های بهسازی شده در منطقه۴ مورد بررسی و بازدید قرار گیرد، گفت: با توجه به اقدامات قابل توجه در فاز نخست مقرر شد در اجرای هر چه بهتر بهسازی این فضا‌ها با همکاری شهرداران و مدیران اجتماعی، اولویت‌های شناسایی و بهسازی در دستور کار قرار گیرد.

مدیر امور بانوان منطقه ۴ خاطر نشان کرد: بهسازی و ایمن سازی نقاط ناامن در قالب پروژه‌های کوچک مقیاس محلات، اقدامات فوریتی نواحی و رسیدگی به پیام‌های ۱۳۷ در منطقه از مهمترین اقدامات در حال اجرا است.

اجرای هوشمندانه طرح جداسازی زباله از مبداء در منطقه ۴ / توزیع مخازن زباله به مجتمع‌های مسکونی و اداری در منطقه ۴
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، طرح آموزش مجازی شهروندان در بحث پسماند جایگزین آموزش چهره به چهره در منطقه ۴ شد.

"مجید رجبی" گفت: به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی به ویژه کارکنان سازمان‌ها و ادارات و نیز ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۷۰۵ کارتن پلاست ۴۰ لیتری، بیش از ۸۰۰ کارتن پلاست ۶۰ لیتری، حدود ۱۵۲ مخزن ۱۲۰ لیتری، و بیش از ۱۳۰ مخرن ۲۴۰ لیتری در ادارات و مجتمع‌های مسکونی و ارگان‌های وابسته به شهرداری و ادارات توزیع شده است.

رفع خلاف و تخریب ۱۸۰ بنای غیرمجاز در منطقه ۵
محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه این منطقه اهتمامی جدی در برخورد با تخلفات و ساخت و ساز‌های غیر مجاز دارد گفت: در مدت ۵ ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۱۸۰ بنای غیر مجاز که با سودجویی احداث شده بودند تخریب و رفع خلاف شدند.

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیر مجاز موجب وارد آمدن خسارت‌های زیاد به زیر ساخت‌های شهری، اختلال در خدمت رسانی به شهروندان و ایجاد مزاحمت‌های گوناگون می‌شود گفت: در منطقه ۵ اهتمامی جدی در برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز وجود دارد و شهروندان نیز باید با آگاهی از عواقب ساخت و ساز‌های بدون مجوز، در این راستا با مدیریت شهری همکاری کنند.

کلهری به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ۵ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ در راستای مقابله با سودجویی و تخریب بنای غیر مجاز در منطقه ۵ پرداخت و افزود:برخی از این املاک در ایام خاص نظیر انتخابات و عزاداری‌های مذهبی احداث شده بودند که در این مدت ۹۴ مورد رای ماده ۱۰۰ و اتمام رسیدگی در سطح نواحی هفت گانه رقم خورد و شاهد اجرای میدانی ۱۷۱ مورد رای ماده ۱۰۰ در نواحی منطقه ۵ بودیم.

 

نشست شهردار ناحیه ۴ منطقه۶ با اعضا و دبیران شورایاری محلات امیر اباد و فاطمی
نشست شهردار ناحیه ۴ منطقه۶ با اعضا و دبیران شورایاری محلات امیر اباد و فاطمی حضور مدیران ناحیه و مدیران محلات و با توجه به تاکیدات دکتر فرهادی شهردار منطقه۶ و نداف سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه مبنی بر صیانت از اعضا و شورایاران سطح محلات دیدار دوستانه و صمیمی در دفتر شهردار ناحیه برگزار شد.

ادامه طرح واکسیناسیون کارکنان و پیمانکاران شهرداری منطقه ۷
سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷ اظهار داشت: باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده و اعلام ستاد مرکزی شهرداری تهران، تعداد ۷۰۰ نفر از کارکنان این منطقه با مراجعه به مرکز اجرای طرح واکسیناسیون کرونا، دُز اول واکسن را تزریق کردند.

حاجوی با بیان اینکه ارتقاء سلامت کارکنان و پیمانکاران شهرداری در اولویت نخست این منطقه است، خاطر نشان کرد: با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و شرکت شهر سالم، ادامه واکسیناسیون در طبقه منفی یک ساختمان مرکزی این منطقه صورت گرفت که در این مرحله، تعداد ۲۰۰ نفر دز اول واکسن خود را دریافت کردند.

بهسازی مسیر اتوبوس‌های تندرو در منطقه۸، با آسفالت پلیمری
معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۸ گفت: بهسازی روکش آسفالت مسیر‌ها و ایستگاه‌های خطوط اتوبوس تندرو منطقه - بی. آر. تی- با استفاده از آسفالت پلیمری در حال انجام است.

محمدگلپیرا، معاون فنی و عمران شهرداری منطقه افزود: با توجه به اهمیت استفاده از سیستم‌های حمل و نقل عمومی در جلب رضایت شهروندان و همچنین تسهیل در جابجایی مسافران، پروژه بهسازی و مرمت آسفالت پلیمری مسیر خط بی. ار. تی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این مسیر با مسافتی بالغ بر ۵ کلیومتر، در خیابان دماوند از سه راه تهرانپارس تا پل خاقانی قرار دارد.

گلپیرا گفت: فعالیت‌های عمرانی بطورمنظم و دقیق در سطح منطقه انجام شده و با توجه به پیام‌های ۱۳۷ و بازدید از محلات منطقه به دنبال رفع مشکلات احتمالی هستیم. همچنین با بررسی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته، میزان ۲۳ هزار متر مربع حجم خرابی ناشی از موج‌زدگی، ترک‌ها و چاله‌های ایجاد شده در این مسیر برآورد شده است که این امر سبب کندی در حرکت و تحمیل هزینه‌های گزاف برای اتوبوس‌های درون شهری می‌شود.

ساماندهی و جمع‌آوری افراد بی‌خانمان در سطح منطقه۸
محمد بنی حسن معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه، از اجرای گشت ضربتی جمع‌آوری و ساماندهی کارتن خواب‌ها درسطح منطقه هشت خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت نواحی سه‌گانه و توسط گشت فوریت‌های سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به منظور پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به افراد آسیب دیده، افزایش سطح امنیت و... برای شهروندان منطقه انجام می‌شود.

بنی حسن افزود: طرح جمع‌آوری کارتن خواب‌های منطقه در سه ماه اخیر تیر و مرداد، شهریور جهت پاکسازی محدوده از افراد بی‌خانمان در حال اجرا است.

ویژه‌برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در منطقه۸ برگزار می‌شود
جلسه هماهنگی برنامه‌های "هفته دفاع مقدس" درمنطقه ۸ باحضور معاونان، مدیران شهری و فرمانده ناحیه مقاومت شهید بهشتی این منطقه برگزار شد.

مسعود رنجبریان شهردار منطقه بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه مراسمات بزرگداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: «گرامیداشت دفاع مقدس منحصر به روز و ساعات و افراد خاص نیست و‌همه ما از برکات دفاع مقدس بهره‌مند هستیم و باید تلاش کنیم این میراث حفظ شود.»

وی در ادامه افزود: «هفته دفاع مقدس فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد، نام و خاطره شهدا و حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی این هفته است. به همین سبب ویژه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای تکریم و زنده نگه داشتن یاد شهدا به صورت مجازی و حضوری همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منطقه۸ برگزار خواهد شد.»

در منطقه ۹ انجام شد؛
۹ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت ریزی در ۱۰۲ هزار متر مربع در غرب تهران
معاون فنی و عمرانی منطقه ۹ از اجرای لکه گیری و آسفالت ریزی ۹ هزار و ۵۰۰ تنی در ۱۲۲ هزارمترمربع از معابر پهنه غربی پایتخت در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.

فرزاد فرهادیان با اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه‌های معاونت فنی و عمران نگهداشت و بهبود وضعیت معابر محدوده منطقه است که در این راستا عملیات لکه گیری و آسفالت ریزی به صورت مستمر و جدی در معابر اصلی و فرعی غرب پایتخت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات آسفالت به سه روش لکه گیری، درزگیری و روکش مکانیزه انجام شده است، افزود: در بخش تراش و روکش مکانیزه آسفالت به حجم ۵۰۰۰ تن به مساحت ۲۲۰۰۰ متر مربع، عملیات لکه گیری، مرمت نوار حفاری و روکش دستی آسفالت به حجم ۴۵۰۰ تن و مساحت ۴۰۰۰۰ متر مربع در محلات ۸ گانه و نهایتا عملیات درزگیری آسفالت به متراژ ۴۰۰۰۰ متر در معابر منطقه صورت گرفته است.

رونمایی از پلاک خانه سبز عموشمس الله در محله دستغیب منطقه ۹

از ساماندهی افراد بی خانمان تاایمن سازی معابر
در راستای تشویق شهروندان به حفظ محیط زیست محل سکونت خود و پیراستگی محله از نظر کاشت گل و گیاه، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۹ با محوریت ناحیه یک از "شمس الله خاوردی" شهروند ساکن محله دستغیب که مبادرت به کاشت گل و گیاه در محوطه پیرامونی محل سکونت خود کرد تقدیر به عمل آورد و منزل محل سکونت این شهروند دوستدار محیط زیست به عنوان " خانه سبز عمو شمس الله " نامگذاری شد.

دومین مرکز واکسیناسیون تجمعی در منطقه ۹ افتتاح شد
با حضور فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، شهردار منطقه ۹، معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع، رییس مرکز بهداشت غرب تهران و جانشین ستاد بحران منطقه ۹، دومین مرکز واکسیناسیون در غرب تهران به بهره برداری رسید.

در آیین افتتاح دومین مرکز تجمعی واکسیناسیون در منطقه، دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن تشکر از همکاری مجموعه شهری و نیرو‌های مسلح گفت: سرعت ایجاد مراکز واکسیناسیون در شهرتهران به نحو مطلوبی در حال افزایش بوده که امید است در هفته‌های آتی تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی کاهش یابد.

در ادامه سید مصطفی موسوی، شهردار منطقه ۹ گفت: با پیگیری مستمر ستاد مدیریت بحران و مرکز بهداشت غرب تهران و مساعدت شرکت پن‌ها دومین مرکز واکسیناسیون در منطقه به بهره برداری رسید.

اولین ملاقات مردمی عضو شورای شهر تهران در منطقه۹
عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه۹ به مشکلات شهروندان رسیدگی کرد.

حبیب کاشانی، عضو شورای شهر به همراه سید مصطفی موسوی شهردار منطقه و مدیران شهری با حضور در سالن جلسات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مشکلات شهروندان رسیدگی کرد.

در اولین ملاقات مردمی مباحث شهرسازی و شخصی در قالب ۲۰ پرونده رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.


اجرای ۱۶۰ هزار متر خط کشی محوری و ۳۰ هزار مترمربع بلوک عابر پیاده در منطقه ۹

در راستای انتظام ترافیکی و ارتقاء ایمنی تردد خودرو‌ها و عابران پیاده، ۱۶۰ هزار متر خط کشی محوری و ۳۰ هزار متر مربع بلوک عابر پیاده در پهنه غربی پایتخت اجرا شده است.

علی حیدری معاون حمل و نقل ترافیک منطقه گفت: به منظور آشکار سازی خطوط عبوری معابر، انتظام ترافیکی و ارتقاء ایمنی تردد خودرو‌ها و عابران پیاده، معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه، نسبت به اجرای ۱۶۰.۰۰۰ متر خط کشی محوری و ۳۰.۰۰۰ متربع بلوک عابر پیاده در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ اقدام کرده است.

وی در ادامه گفت: در خیابان‌های آزادی، استادمعین، طوس، دامپزشکی، هاشمی، دستغیب، نوری نیارکی، هرمزان، شهید بختیاری، برادران فلاح، تفرش، دانشگاه هوایی، واشقانی فراهانی، امامزاده عبدالله (ع)، طالقانی و بلوار ۴۵ متری زرند خط کشی محوری انجام شد و ۴۰۰ مقطع از گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ نیز تجدید شده است.

برگزاری نشست هماهنگی استقبال از مهر ۱۴۰۰ در منطقه ۱۰ پایتخت
در سال جاری، جلسه هماهنگی استقبال از مهر ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد.

با توجه به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس و تغییر رفتار الگوی ترافیک و افزایش سفر‌های آموزشی و درون شهری، جلسه‌ای به صورت مجازی با حضور جمعی از معاونین، مدیران و شهرداران نواحی، نمایندگان نیروی انتظامی، راهنمایی رانندگی منطقه ۱۰، سرکلانتر غرب پلیس راهور فاتب و آموزش و پرورش منطقه با هدف تبادل نظر و هماهنگی درون و برون سازمانی برگزار شد.

نصب بنر مدال آوران پارالمپیک در توکیو ژاپن در خیابان آزادی

از ساماندهی افراد بی خانمان تاایمن سازی معابر

شهرداری منطقه ۱۰ پایتخت برای تقدیر از مدال آوران پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در اقدامی جالب با نصب بنر از زحمات غرورآفرینان کشور عزیزمان ایران قدردانی کرد.

با پایان کار کاروان وزرشی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به همت عوامل اجرایی اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با نصب بنر در در خیابان آزادی مقابل کارخانه زمزم جنب ساختمان منطقه از همت مدال‌آوران سرافراز کشور قدردانی شد.

وداع شهروندان تهرانی با پیکر تازه تفحص شده شهید مدافع حرم "مرتضی کریمی شالی"
صبح امروز مراسم وداع شهروندان تهرانی در منطقه ۱۱ و تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم "مرتضی کریمی شالی" در خیابان امام خمینی (ره) – تیپ حضرت زهرا (س) برگزار شد.

صبح امروز مورخ۲۰ شهریور ماه پیکر شهید مرتضی کریمی شالی از شهدای مدافع حرم که به مدت۶سال جاویدالاثر بود با مشارکت سپاه حضرت محمدرسول الله، شهرداری منطقه۱۱ و گروه‌های مردم نهاد بسیج این منطقه با استقبال شهروندان محله‌های مرکزی شهر تهران از خیابان حضرت امام خمینی (ره) تشییع شد.

به منظور معرفی اماکن تاریخی و برجسته محلات اصیل منطقه ۱۲ صورت گرفت:
مجموعه مکان‌رویداد‌های محلات ایران، آبشار و دروازه شمیران در قلب طهران
شهردار منطقه ۱۲ از تهیه مجموعه روایت‌های مکان‌رویداد‌های محلات ایران، آبشار و دروازه شمیران به منظور معرفی اماکن تاریخی و برجسته این محلات اصیل و پرخاطره خبر داد.

علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه با یادآوری این مطلب که شهر هم حافظه دارد و به خاطر می‌آورد که در طول زمان چه وقایع و رویداد‌هایی در آن رخ داده، گفت: مرور خاطرات و یادآوری این وقایع، همه و همه کمک می‌کند که ما شهر و محله‌مان را بیشتر دوست بداریم و این علاقه و دلدادگی است که باعث خواهد شد برای بهترشدن، زیباشدن و مناسب‌ترشدن شهرمان تلاش کنیم.
وی تهیه مجموعه روایت‌های مکان‌رویداد‌های محلات ایران، آبشار و دروازه شمیران را توسط دفتر توسعه محله‌ای این محلات، اقدامی ارزنده برای مرور خاطرات محلی و اطلاع شهروندان از رویداد‌هایی که در شهر و محله‌شان گذشته دانست و افزود: پس از برگزاری جلسات با تهیه‌کنندگان این مجموعه و کمک به معرفی این مکان‌رویداد‌ها طی فرایند‌های مطالعاتی، همچنین مشارکت با جامعه محلی، شهرداری منطقه ۱۲ حمایت از تولید محتوا برای تهیه این مجموعه را در دستور کار قرار داد.

تهیه طرح جامع بیمارستان اشرفی اصفهانی در حوزه معماری و شهرسازی
شهردار منطقه ۱۲ طی بازدید از بیمارستان اشرفی اصفهانی از تهیه طرح جامع بیمارستان در حوزه معماری و شهرسازی خبر داد.
علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه دراین‌باره گفت: فرصتی دست داد تا بازدیدی از یکی از قدیمی‌ترین و فعال‌ترین بیمارستان‌های دولتی در سطح منطقه ۱۲ داشته باشیم تا به بررسی مشکلات و مسائل پیش روی همکاران و پزشکان فداکار بیمارستان آیت‌الله اشرفی اصفهانی در حوزه معماری و شهرسازی بپردازیم.

وی با یادآوری اینکه این بیمارستان نقش عمده‌ای در رفع مشکلات بیماران دیالیزی در شهر تهران ایفا می‌کند، افزود: پس از بازدید، طی جلسه‌ای با حضور رئیس محترم و مدیران بیمارستان در مورد تهیه طرح جامع بیمارستان در حوزه معماری و شهرسازی بحث و بررسی شد و مقرر گردید برنامه‌ای از سوی بیمارستان به منظور تصمیم‌گیری برای جانمایی بنا‌هایی که قرار است حفظ شود، برچیده‌شدن بنا‌های غیرضروری و احداث ساختمان‌های الحاقی و بخش‌های ساختمانی فوریتی ارائه شود که این برنامه پیش از اجرا در مورد سطح اشغال مجاز بیمارستان‌ها به تصویب دفتر فنی وزارت بهداشت نیز خواهد رسید.


پل‌های عابرپیاده منطقه ۱۳ بهسازی می‌شود

از ساماندهی افراد بی خانمان تاایمن سازی معابر
با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و تاریک شدن زود هنگام هوا، ضمن تامین روشنایی پل‌های عابر پیاده و رفع نواقص و مشکلات آن‌ها، نصب کفپوش اپوکسی نیز در این فضا‌ها به منظور جلوگیری از مشکل لغزندگی و تامین رفاه شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

مجتبی شکری، شهردار منطقه با اشاره به وجود حدود ۲۰ پل عابر پیاده در محدوده منطقه گفت: با توجه به مشکل یخ زدگی و خیس شدگی سطوح فلزی پل‌های عابر پیاده در فصل زمستان و ایام سرد سال و امکان بروز حوادث دردناک برای شهروندان، معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه ضمن نیازسنجی و بررسی‌های لازم، عملیات نصب کفپوش اِپوکسی بر روی پل‌های عابرپیاده را آغاز کرده است.
او صرفه اقتصادی بالا، مقاومت بالای متریال، عمر طولانی، نگهداشت آسان و حفظ بهداشت محیطی را از مزایای کفپوش اِپوکسی بر شمرد و اضافه کرد: در این طرح، با استفاده از نیرو‌های متخصص و دانش روز، سطوح پله‌ها و عرشه‌های پل‌های عابرپیاده‌های منطقه ۱۳ با مواد پوششی اپوکسی بازسازی و نوسازی می‌شود.

اجرای پنجمین مرحله طرح نت در منطقه ۱۳
دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۳ از اجرای مستمر طرح نت با هدف افزایش آمادگی لازم جهت مواجهه با پیامد‌های ناشی از حوادث خبر داد.

فرامرز اکبری، دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران، احراز آمادگی لازم جهت مواجهه با پیامد‌های ناشی از حوادث در مدیریت بحران را ضروری دانست و افزود: همزمان با اجرای طرح «نت» در منطقه، تجهیزات امداد و نجات در پنج مرحله تعمیر و نگهداری شده و این طرح به صورت مستمر ادامه دارد

او نت را مخفف نگهداری و تعمیرات اعلام کرد و افزود: در این طرح، مجموعه برنامه‌ها و اقداماتی به منظور نگهداری تجهیزات در سطح قابل قبول از نظر عملیاتی و یا بازگرداندن تجهیزات معیوب به چرخه استفاده و بهره برداری انجام شد.

ایمن سازی معابر و کانالیزه کردن مسیر حرکتی عابران پیاده در منطقه ۱۳
با توجه به اجرای طرح استقبال از مهر ۱۴۰۰، اقدامات اجرای معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه در جهت بهبود زیر ساخت‌ها، روان سازی و ایمن سازی ترافیک محدوده آغاز شد.

مجتبی شکری، شهردار منطقه با اشاره به تداوم ارائه خدمات به شهروندان علی رغم شیوع کرونا و آماده سازی محدوده برای استقبال از مهر ۱۴۰۰ طبق سنوات گذشته و احتمال بازگشایی مدارس گفت: ضمن تشکیل ستاد استقبال از مهر، اجرای طرح استقبال از مهر از یکم شهریور ماه در محدوده آغاز شده و در سه دوره زمانی تا ۲۴ مهر ادامه می‌یابد.

او افزود: به منظور تسهیل در رفت و آمد دانش آموزان و ایمنی آن‌ها در خیابان‌ها و معابر براساس وظایف محوله، خط کشی خطوط عابر پیاده و سایر اقدامات از قبیل نصب علائم و انواع تجهیزات ترافیک در جلوی درب مدارس در حال اجراست.

به گفته شهردار منطقه به منظور افزایش ایمنی حرکتی وسایط نقلیه و همچنین تردد آسان خودرو‌ها در معابر محدوده، خط کشی محوری در خیابان‌های امامت، سیمتری نیروی هوایی، حافظ، نیشابور انجام شده و در سایر معابر نیز ادامه دارد.

اجتماع فدائیان دو بانوی دمشق در منطقه۱۳
هم زمان با اولین جمعه ماه صفر و سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، دردانه اباعبدالله الحسین (ع)، یازدهمین اجتماع فدائیان دو بانوی دمشق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خیابان پیروزی منطقه۱۳ برگزار شد.

مجتبی توسلی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت یازدهمین اجتماع بزرگ فدائیان دو بانوی دمشق " علمدار انقلاب شام رقیه " که با همکاری هیئت عزاداری روضه الزینب و مجموعه شهرداری منطقه۱۳ برگزار شد، خیل عظیمی از عاشقان و دلدادگان اهل بیت حضور داشتند.

به گفته او در این اجتماع آیینی، برنامه‌هایی از قبیل:قرائت قرآن کریم، زیارت عاشورا، گروه سرود و تواشیح، حرکت کاروان اسرای کربلا، اجرای گروه‌های مختلف موسیقی آیینی و مذهبی، کاروان زنجیر زنان حسینی به اجرا در آمد.

ایمن‌سازی بزرگراه امام علی (ع) در زیر گذر شهید محلاتی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۴ از رفع نقطه حادثه خیز بزرگراه امام علی (ع) با هدف ایمن سازی و کاهش تصادفات در این محور خبر داد.

مهدی فولادی در توضیح بیشتر افزود: یکی از معضلات ترافیکی زیرگذر محلاتی در بزرگراه امام علی (ع)، مشکل ایمنی مقابل ستون‌های پل و جداسازی نامناسب مسیر خط ویژه از مسیر عادی بزرگراه بود و از سویی در این زیرگذر تصادفاتی به دلیل برخورد وسایل نقلیه با ستون‌های زیرگذر و موانع جداکننده خط ویژه شاهد بودیم.

فولادی افزود: در این راستا ایمن سازی مسیر شمال به جنوب بزرگراه امام علی (ع) در حدفاصل زیر گذر شهید محلاتی پس از بازدید و بررسی‌های میدانی عملیاتی شد.

وی با اشاره به جمع آوری نیوجرسی‌های قدیمی و نصب نیوجرسی‌های بزرگ و ۶ متری در این محدوده گفت: اقدام صورت گرفته از جمله راهکار‌هایی است که برای کاهش خسارات ناشی از تصادفات و ایمن‌تر شدن زیرگذر شهید محلاتی و مسیر خط ۹ اتوبوس‌های تندرو اجرایی شده است.

عملیات ویژه لایروبی و پاکسازی کانال‌های منطقه ۱۴ در آستانه فصل پائیز
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۴ از پاکسازی و لایروبی انهار و کانال‌های آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی‌های احتمالی معابر در آستانه فصل پاییز خبر داد.

محمد حسن فصیح با بیان این خبر گفت: پاکسازی و لایروبی انهار و کانال‌های آب‌های سطحی از فعالیت‌های مداوم شهرداری منطقه است که با توجه به نزدیک شدن به فصول بارشی سال، این عملیات به صورت جدی‌تر و با حساسیت ویژه‌ای انجام می‌شود.
فصیح افزود: مسیل ابوذر، بزرگراه امام علی (ع) _ تقاطع خیابان خاوران، محلاتی، کانال‌های حبیبی، شاهد و دیگر انهار شهری از جمله نقاطی هستند که عملیات لایروبی، رسوب برداری و پاکسازی در آن‌ها توسط عوامل خدمات شهری انجام گرفته تا در فصول پر بارش از مواجهه با مسئله آب ماندگی انهار و انباشتگی آب‌های سطحی جلوگیری شود.

توزیع مخازن پسماند خشک و‌تر در شهرک‌های مسکونی منطقه ۱۴

محمد حسن فصیح معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: این طرح در راستای افزایش تفکیک پسماند در مبدا، پس از کاهش تولید پسماند است و برای این منظور تاکنون ۶۸ مخزن ۱۲۰ لیتری به تعداد بلوک‌های ساختمانی در شهرک‌های مسکونی الماسی و کمالی در ناحیه ۶ منطقه توزیع شده است.

وی با اشاره به حذف و انتقال مخازن پسماند شهری از محدوده شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی بالای ۵۰ واحد به داخل این مجموعه‌ها در شهرک‌های نقاط دیگر منطقه و جانمایی مخازن مقابل هربلوک گفت: بدین‌ترتیب مخازن در مشاعات ساختمان یا محوطه شهرک‌های مسکونی استقرار یافته و با قراردادن پسماند‌های خشک ساکنان در این مخازن، مقرر شده جمع آوری پسماند خشک نیز درشهرک بصورت هفتگی انجام شود.

ارتقای کیفیت زندگی شهروندان ناحیه ۴ منطقه ۱۵

شهردار ناحیه ۴ منطقه ۱۵ از اجرای چند پروژه توسعه محلی به منظور ارتقای کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان در محلات مشیریه و رضویه خبر داد.

سعید دادگستر با اعلام این خبر گفت: در پروژه‌های توسعه محله‌ای بر رفع کم و کاستی‌های محله توجه شده تا ضمن جلب مشارکت شهروندان در تصمیم گیری‌ها و تقویت حس تعلق خاطر به محله، کیفیت زندگی ارتقاء داده شود.

اوافزود: مدیریت شهری به منظور ساماندهی عادلانه‌تر خدمات؛ به سطوح محله‌ای در شهر توجه داشته و سیاست اجرای پروژه‌های محله محور را در دستور کار قرار داده است.

دادگستر در ادامه به تشریح پروژه‌های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه جدول گذاری، احداث نهر و کانیو در خیابان‌های اعظم کوچه صالحی غربی و کوچه طغیانی به طول هزار متر و اجرای عملیات روکش آسفالت جنب جداول و انهار خیابان اعظم کوچه صالحی غربی به مساحت۳۵۰متر مربع ازجمله این پروژه‌ها است که با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال اجراست.

آغاز طرح جهادی نوسازی، بازپیرایی و نگهداشت تجهیزات و علائم ترافیکی
مراسم آغاز طرح جهادی نوسازی، مرمت، بازپیرایی و نگهداشت تجهیزات و علائم ترافیکی در بازده زمانی شانزدهم شهریور لغایت بیست وپنجم شهریور ماه با حضور گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق، پیمان پور نصر شهردار منطقه ۱۶، سرهنگ جنگی جانشین پلیس راهور فاتب منطقه ۱۶، کریم پور معاون حمل ونقل منطقه، شهرداران نواحی ششگانه منطقه، دبیران شورایاری محلات نه گانه وجمعی ازمدیران منطقه در بوستان ترافیک برگزار شد.

پور نصر در این مراسم گفت: در راستای کاهش مشکلات ناشی از فرسوده بودن یا عدم وجود علائم راهنمایی و رانندگی، بهبود عبور و مرور شهری، کاهش تصادفات و تامین ایمنی شهروندان و هم افزایی وهم پوشانی اکیپ‌های اجرایی شهرداری منطقه ۱۶ در یک طرح جهادی ده روزه همه علائم و المان‌های ترافیکی سطح منطقه که پیش از این توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شناسایی شده بودند نوسازی می‌شود.

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به جزئیات این طرح اظهار داشت: این طرح جهادی و ضربتی در ۲ بخش انجام می‌شود که یک بخش نوسازی تجهیزات فرسوده و بخش دیگر حذف علائم و المان‌های زائد ترافیکی است.

وی با بیان اینکه از مدت‌ها پیش در هر ناحیه محور‌های ترافیکی شناسایی شده اند، افزود: در این محور‌ها تجهیزات ترافیکی فرسوده شناسایی و نواقص و کاستی‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید یک مرمت وتجهیز اساسی در این زمینه داشته باشیم.

 

برگزاری مراسم استقبال از عضو تیم قهرمان والیبال نشسته
شهردار منطقه ۱۷ در مراسم استقبال از صادق بیگدلی عضو تیم قهرمان والیبال نشسته کشورمان در پارالمپیک توکیو و حضور در منزل این قهرمان گفت: فرزندان منطقه۱۷ افتخار ملی ایران و منطقه هستند و امروز تلاش‌های این عزیزان به ثمر نشست و حاصل آن اهتزاز پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی شد.

در ادامه این مراسم امیر محسنی مدیر عامل سازمان ورزش شهردار تهران نیز گفت: قهرمانان بین مردم صمیمی و عاشق در این منطقه پرورش یافتند و امروز در بین مناطق ۲۲ گانه تهران، #منطقه_۱۷ بعد از منطقه ۲۱ دارای افتخار شد و یک قهرمان طلایی را برای خود دید.

صادق بیگدلی، قهرمان پارالمپیک توکیو و مدیر اداره ورزش شهرداری منطقه۱۷ نیز گفت: نیت کرده بودم با نام و مدد از یکی از عزیزان شهید و ائمه در این پنج مسابقه شرکت کنم و در بازی اول با مدد از امام رضا (ع) و در بازی‌های بعدی نیز با نام و یاد شهیدان؛ عسگری، بیات، یزدانی و محسنی در بازی حاضر شدم و مدال طلای خود را به نیابت از جوانان #محلهفلاح، به پدرم تقدیم می‌کنم.

۴۷۲۳ متری نهرسازی در معابر منطقه ۱۷
شهردار منطقه ۱۷ گفت: چالش‌های زیست محیطی منطقه۱۷ با اقدامات عمرانی و خدمات شهری در سطح منطقه و همچنین تبدیل انهار قدیمی به کانیو کاهش می‌یابد

داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ اظهارداشت: درهمین راستا طی ۵ ماه اخیر شاهد ۴۷۲۳ متر طول و در ده روز جاری در نواحی یک وسه به ترتیب ۱۳۵ و ۱۰۰ متر طول اجرای کانیو گذاری در معابر با هدف رفع چالش آبگرفتگی و پیشگیری از تجمع حشرات و حیوانات موذی، کاهش هزینه‌های لایروبی و زیباسازی بصری شهری و حفظ بهداشت محیط زیست بوده‌ایم.

شهردار منطقه ۱۷ افزود::باتوجه به اینکه کانیو گذاری صحیح پیش نیاز اجرای آسفالت‌ریزی در معابر است این اقدام علاوه بر دفع صحیح آب‌های سطحی سبب افزایش طول عمر آسفالت می‌شود و همچنین به دلیل انتقال صحیح و به هنگام آب‌های سطحی خصوصا در انهار شرقی-غربی باعث رفع بوی نامطبوع از محیط شهری می‌شود

وی ادامه داد: این اقدام به‌منظور رفاه حال شهروندان به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون در محدوده و محلات خیابان‌های آقانوری، قدرت‌پاکی، گودرزی و کنارگذر پل قلعه‌مرغی و... اجرایی و ادامه خواهد داشت

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت واکسیناسیون کرونا در منطقه ۱۸

سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ تهران در بازدید دوره‌ای از مراکز واکسیناسیون مستقر در منطقه ۱۸ گفت: با توجه به تاکید شهردار محترم تهران مبنی بر لزوم حضور مدیریت شهری در تقویت زیرساخت‌های مراکز واکسیناسیون و تجهیز سوله‌های مدیریت بحران برای انجام این مهم، با تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران تصمیم بر آن شد که دو سوله دیگر سریعا تجهیز و برای انجام امور درمانی و واکسیناسیون در اختیار مرکز بهداشت غرب تهران و اورژانس قرار گیرد.

بیش از ۳۰ معبر شهری منطقه ۱۸ با نام شهدا مزین شد
با تصویب شورای اسلامی شهر تهران و ابلاغ مصوبه شهرداری تهران، بیش از ۳۰ معبر شهری مطنقه ۱۸ با نام شهدا مزین شدند و عملیات نصب تابلو‌های شهری و ترافیکی آن انجام شد.

به استناد بند بیست و چهار (۲۴) ماده هفتاد و یک (۷۱) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی شهر مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبه جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران ۳۰ معبر شهری منطقه ۱۸ تهران با نام شهدا نامگذاری شدند.

اجرای طرح یاریگران در شهر ویژه جنوب پایتخت
شهردار منطقه ۱۹ گفت: طرح یاریگران در شهر با هدف شناسایی تسهیلگران اجتماعی و آموزش علاقه‌مندان به فعالیت‌های خیرانه برگزار می‌شود.

علی توکلی هدف از این طرح را ارزیابی کل منطقه در رابطه با فعالیت‌های خیرانه عنوان کرد و افزود: این طرح در مرحله نخست با معرفی مدیران محلات به مجریان طرح به منظور شناسایی افراد علاقه‌مند به امور و فعالیت‌های خداپسندانه، ارائه آموزش و ارتقاء توانمندی این افراد با هدف توسعه مشارکت و کار‌های خیرانه و بازدید‌های میدانی به صورت محله به محله در حال اجرا است.

آغاز به کار بزرگترین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار اجتماعی در منطقه ۱۹
بزرگترین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار اجتماعی شهر تهران (توتیا) با ظرفیت آموزش بیش از ۱۲۰ شهروند در منطقه ۱۹ آغاز به کار کرد.

علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به راه اندازی این مرکز با همکاری تسهیلگران توسعه کسب و کار گفت: فعالیت این مرکز در قالب طرح آموزش و ارتقای توانمندی ها، تسهیلگری، توسعه کارآفرینی و توانمندسازی کسب و کار‌های اجتماعی فراهم شده و با ایجاد امکان استقرار دفتر مشاوره، دفتر تسهیلگری، دفتر تسهیلات ویژه کارآفرینان، سالن گفتگو، بازارچه خوداشتغالی و کارگاه‌هایی که بصورت آموزشی و آزمایشی در مرکز فعالیت می‌کنند، کار خود را آغاز کرده است.

او اظهار کرد: این مرکز با مساحت هزار متر مربع در خیابان مهران نبش کوچه نیکوبین واقع شده و با تجهیز به ۱۲ اتاق شامل واحد‌های مشاوره حقوقی، کارآفرینی، بیمه، مددکاری اجتماعی، ۶ کارگاه، یک کلاس مجهز و همچنین سالنی به مساحت حدودی ۱۵۰ مترمربع مکان مناسبی برای تولید محتوای استارتاپ‌های جامعه محلی، راه اندازی کافه کسب و کار به عنوان پاتوقی برای بیان ایده ها، برپایی بازارچه‌های خوداشتغالی و برگزاری دوره‌های آموزشی و... محسوب می‌شود.

تداوم توسعه پاتوق‌های محله در منطقه ۱۹ با هدف تقویت حس سرزندگی
شهردار منطقه ۱۹ از احداث پنجمین پاتوق محله جدید این منطقه در محله دولتخواه جنوبی خبر داد و گفت: توسعه این پاتوق‌ها در قالب پروژه‌های توسعه محله‌ای و افزایش سرانه فضا‌های رفاهی منطقه تداوم خواهد داشت.

علی توکلی در تکمیل این خبر بیان کرد: در همین راستا پاتوق محله دولتخواه جنوبی به متراژ ۱۰۰ متر مربع احداث و مجهز به نیمکت و سایه بان، سطل زباله و پایه چراغ شده است.

شهردار منطقه پاتوق‌های محله را اقدامی مهم در راستای حذف نقاط بی دفاع شهری و ایجاد حس سرزندگی و تقویت حس تعلق محله‌ای عنوان کرد و افزود: پاتوق‌های محله همچنین اهمیت زیادی در تقویت تعاملات اجتماعی و ارتقاء کیفیت محیط شهری دارد و در همین راستا نیز توسعه و ساماندهی آن‌ها از اولویت‌های اجرایی طرح‌های توسعه محله‌ای محسوب می‌شود.

این مسئول در ادامه به اجرای عملیات رنگ آمیزی دیواره‌ی آلاچیق‌های بوستان بزرگ ولایت اشاره و بیان کرد: طی این اقدام ۳۶ آلاچیق موجود در این بوستان رنگ آمیزی شد.

با هدف هم افزایی نهاد‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی
تشکیل قرارگاه فرهنگی اجتماعی ولایت در منطقه ۱۹ همزمان با هفته دفاع مقدس
شهردار منطقه ۱۹ در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس از تشکیل قرارگاه فرهنگی اجتماعی ولایت با محوریت اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی با همکاری نهاد‌های اجرایی مختلف خبر داد.

علی توکلی در جلسه هم اندیشی و بررسی برنامه‌های مناسبتی هفته دفاع مقدس که با حضور فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج ابوذر، مدیر آموزش و پرورش، رئیس فرهنگسرای مهر و نیز مدیران شهرداری این منطقه برگزار شد، اعلام کرد: این قرارگاه به صورت مشارکتی در جهت اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی به طور مستمر در طول سال تدارک دیده شده است که بخشی از ظرفیت‌های آن صرف تعیین و اجرای برنامه‌های مناسبتی هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی خواهد شد.

راه اندازی هفتمین پایگاه واکسیناسیون به زودی در منطقه ۱۹
نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با همراهی شهردار و مدیران شهرداری منطقه ۱۹ از دو پایگاه واکسیناسیون بوستان بزرگ ولایت بازدید و از تلاش‌های جهادی و خدمات ایثارگرانه نیرو‌های شهرداری، بهداشت، بهداری ناجا در واکسیناسیون شهروندان با اهدای گل تقدیر و تشکر کرد.

فاطمه قاسم پور با حضور در محل پایگاه خودرویی واکسیناسیون از خدمات همه نیرو‌های زحمت کش جایگاه واکسیناسیون خودرویی بوستان که در شرایط گرم تابستان ایثارگرانه برای تزریق واکسن به هم نوعان خود و مبارزه با بیماری کرونا تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

این مسئول خدمات واکسیناسیون را کاری ملی و جهادی اعلام و ابراز امیدواری کرد که با روند صعودی و افزایش سرعت واکسیناسیون هرچه زودتر شاهد شکست کامل این بیماری باشیم.

قاسم پور همچنین در مرکز واکسیناسیون عمومی سوله مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۹ حاضر شد و ضمن گفتگو با مراجعه کنندگان درخصوص رضایت از خدمات رسانی و تقدیر از نیر‌های هلال احمر در جریان روند واکسیناسیون قرار گرفت.

با حضور در منطقه ۲۰ انجام شد
دیدار مردمی عضو شورای شهر با اهالی شهرک گلستان
حجت الاسلام آقامیری عضو شورای شهر تهران، ری و شمیرانات با حضور در منطقه ۲۰ و دیدار صمیمانه با اهالی شهرک گلستان مشکلات ساکنین این مجموعه را بررسی و رسیدگی کرد.

در پی سلسله بازدید‌های اعضای شورای شهر از محلات، حجت الاسلام آقامیری عضو شورای شهر تهران، ری و شمیرانات به همراه فرهاد افشار شهردار منطقه، معاون اجتماعی فرهنگی و شهردار ناحیه ۶ با حضور در مسجد حضرت عبدالعظیم (ع) و در جمع تعدادی از ساکنین شهرک گلستان، ضمن گفتگوی صمیمانه با اهالی، مشکلات و نیازمندی‌های این مجتمع و اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری این منطقه را بررسی کردند.

حجت الاسلام آقامیری در این دیدار صمیمانه گفت: ما همواره پیگیر پاسخگویی به مشکلات شهروندان هستیم و برای این دوره ۴ سال کاری دیدار‌های مردمی در مساجد انجام خواهد شد و به مشکلات و درخواست‌های شهروندان رسیدگی می‌شود.

در این دیدار فرهاد افشار شهردار منطقه گفت: با سیاست گذاری انجام شده از سوی حجت الاسلام آقامیری و برگزاری دیدار‌های مردمی در مساجد با هدف رسیدگی به مشکلات آنان، در پایان دوره جاری شورای اسلامی شهر علاوه بر رفع مشکلات شهروندان به ویژه در نقاط کم برخوردار به عنوان عملکرد برتر در کارنامه ایشان ثبت خواهد شد.

با حضور اعضای شورای شهر و شهردار منطقه ۲۱؛
آیین تجلیل از قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی برگزار شد
آیین تجلیل از سه قهرمان مدال‌آور المپیکی و پارالمپیکی منطقه ۲۱ با حضور "جعفر شربیانی" و "محمد آخوندی"، از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و "رضا رجب زاده" شهردار این منطقه، برگزار شد.

دراین مراسم که در راستای پاسداشت و تقدیر از دارندگان مدال‌های طلای رقابت‌های المپیک و پارالمپیک توکیو؛ "جواد فروغی"، "مهدی اولاد" و "محمدرضا خیرالله زاده" به انجام رسید، ضمن تجلیل از قهرمانان یاد شده، بر تسریع همه جانبه توسعه این منطقه‌ی قهرمان خیز پایتخت نیز تأکید شد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار