تولید بیش از 500 هزار تن گندم در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری تولید شده است گفت: از این مقدار ۲۸۰ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،محمدفرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: در سال زراعی جاری (۱۴۰۰-۱۳۹۹)، ۵۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار هم به کشت گندم آبی اختصاص پیدا کرد.

او افزود: پیش بینی شده بود ۱۴۵ هزار و ۳۰۶ تن گندم در اراضی آبی و ۳۷۶ هزار و ۲۸۵ تن گندم در اراضی دیم استان تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه برداشت و خرید تضمینی گندم در استان به پایان رسیده است، گفت: برآورد میزان تولید گندم در استان محقق شده و بیش از ۵۰۰ هزار تن از این محصول تولید شده است.

سپری بیان کرد: ۲۸۰ هزار و ۲۲۵ تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در استان به طور تضمینی خریداری شده است.

او با بیان اینکه ۲۲ هزار تن بذر گندم هم در استان خریداری شده است، افزود: سالانه ۹۰ هزار تن بذر برای کشت گندم در استان مورد نیاز است که بخش زیادی از آن از بذور خودمصرفی کشاورزان تامین می‌شود.

برداشت و خرید تضمینی گندم از ۲۷ خرداد ماه سال جاری در کردستان آغاز شده و تا اوایل شهریورماه به طول می‌انجامد. کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.