محمدی:

۱۵ تا ۱۶ درصد اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۳۰ مبتنی بر هوش مصنوعی می‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی گفت: ۱۵ تا ۱۶ درصد اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۳۰ مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: دانش هوش مصنوعی در حوزه سلامت کاربرد های بسیار گسترده‌ای پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ بازاری در ابعاد ۱۶ میلیون دلار در جهان برای حوزه هوش مصنوعی شکل بگیرد که در چنین شرایطی  ۱۵ تا ۱۶ درصد اقتصاد جهانی مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد شد.

او افزود: دسترسی به یک درصد از این بازار جهانی معادل ۱۵۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی کشور خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی گفت: با توجه به پتانسیل‌های گسترده نیرو‌های انسانی که در این حوزه در کشور وجود دارد دسترسی به این بازار جهانی به هیچ عنوان دور از دسترس نخواهد بود. همچنین  در کنار  یک برنامه ریزی دقیق که طی سال‌های گذشته توسط معاونت علم و فناوری عملیاتی شده است، با تصویب سندی در شورای عالی انقلاب فرهنگی همگرای دستگاه‌ها در مسیر توسعه هوش مصنوعی افزایش می یابد و منابع لازم برای تزریق به این حوزه  با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد تا در نهایت توسعه این فناوری شتاب پیدا کند، در غیر این صورت یکی از بزرگترین پنجره‌های فرصت توسعه اقتصادی کشور را از دست خواهیم داد .

او افزود: هرچند ما تعداد شرکت‌های نوپای زیادی در این حوزه داریم، اما در حوزه‌هایی از قبیل احراز هویت و سند بانکداری شرکت‌های بزرگی در داخل کشور وجود دارند که خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند.

محمدی بیان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای را برای حمایت از حوزه‌های کلیدی در هوش مصنوعی داریم و در نهایت امیدواریم با تخصیص منابع مناسب این امکان فراهم شود تا در این حوزه با پیشرفت‌های بسیار چشمگیری مواجه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار