۴.۲ میلیارد ریال تخلف اصناف سمنان تشکیل پرونده شد

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تخلفات واحدهای صنفی استان به ارزش چهار میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال مرداد ۱۴۰۰ تشکیل پرونده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی یحیایی معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از ۱۳۰ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در استان سمنان طی مرداد امسال انجام شد.

وی افزود: از مجموع ۱۳۱ مورد گشت مشترک بازرسی طی این ماه ۹۱ مورد پرونده تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه ، نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق ، و عرضه خارج از شبکه تشکیل شد.

 وی ارزش ریالی این تعداد پرونده را بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این پرونده ها جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

یحیایی گفت: این گشت های مشترک با هدف هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاههای اجرایی استان سمنان و در قالب طرح های مختلف انجام شد و هدف از برگزاری این‌گونه گشت ها پیشگیری به‌هنگام و برخورد با تخلفات احتمالی اقتصادی است.

وی افزود: سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان حسب وظایف ذاتی خود با برقراری تعامل با سایردستگاهها واتحادیه های صنفی ذیربط اقدام به برگزاری گشت های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در استان کرد که این گشت های مشترک با همکاری دستگاه های از قبیل تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه انجام شد.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: آرد و نان، آرایشی و بهداشتی، پوشاک، نهاده های دامی، خواربار و لبنیات و مواد غذایی، دخانیات از عمده گروه های کالایی مورد بازرسی در این گشت های مشترک بود.

انتهای پیام / گ

 

برچسب ها: صنعت ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار